HoMM 5 Tribes of the East: Misja 1 - Dark Ways and Deeds
Aktualizacja:
Kampania 4, Misja 1 - Dark Ways and Deeds
W ostatniej kampanii zaczynamy grę czarodziejem Zehirem. A co robi czarodziej? Czaruje :-). Postać rozwijamy w statystyki Knowledge oraz Spellpower. Wybieramy skille związane z magią Summon Elemental (Fire Warriors). Misja nie należy do trudnych. Jako bonus startowy wybierz czar Phantom Forces. Przyda się niejednokrotnie.
Ostatnia kampania najbardziej przypadła mi do gustu. Jest bardzo zróżnicowana i okraszona masą zabawnych komentarzy samego Zehira.
Zadanie główne:
- Dowiedz się czegoś na temat Królowej Isabel;
- Pokonaj klan Mrocznych Elfów;
- Zehir musi przeżyć.
Zadania poboczne:
- Pozbądź się zabójców.

Zaczynasz w (1). Po chwili spotkamy na swojej drodze dżina. Nauczy nas jak przywoływać zamek. Hmm, wszystko ma swoją cenę. Z potężnego herosa zrobił nam się chłystek, którego musimy wylevelować.
W twierdzy (2) wybuduj wszystkie poziomy szkoły magii, kapitol oraz budynek w którym rekrutuje się tytanów, golemów i rakshasa. Nieopodal znajdziesz fort, gdzie będziesz mógł upgrade'ować jednostki.
Pokręć się po powierzchni, pozbieraj surowce i pozajmuj kopalnie. Walkę przeprowadzaj zawsze w podobny sposób, czyli przywołuj na początku żywiołaki (zaklęcia Summon Elementals). Gdy dostaniesz skill Fire Warriors będziesz przywoływał kilkunastu (pod koniec scenariusza nawet kilkudziesięciu) silnych żywiołaków ognia, którzy mają atak dystansowy. Później kopiuj swoje oddziały (Phantom Forces).
Na początku nowego tygodnia (co tydzień możesz przywoływać jednostki kosztem surowców i doświadczenia - polecam, ponieważ cena nie jest wygórowana) skup wszystkie jednostki w bohaterze i udaj się do podziemi (3).

Spotkasz tu Ylayę, z która umówisz się na spotkanie na drugim krańcu podziemi. Obok jest oddział zabójców, którzy zechcą się do Ciebie przyłączyć. Musisz jednak pozbyć się ich w walce, zanim dotrzesz do pierwszego garnizonu (4). Jak się okazuje nie jest to łatwe zadanie, ponieważ przeciwnik woli atakować inne jednostki. Polecam puszczać zabójców przodem, zawsze atakować nie z zasięgu a w zwarciu, ponieważ wtedy wróg powybija ich kontratakiem.
Skieruj się prosto do garnizonu i podbij pierwszy zamek (5). Przyślij posiłki z pierwszego zamku (wykup "bohatera-posłańca" który będzie transportować jednostki) i zbuduj fort w siedzibie mrocznych elfów. Nie ruszaj się z zamku, ponieważ za parę dni w pobliżu pojawi się heros fioletowego gracza. Dopiero jak go pokonasz możesz spokojnie zacząć eksplorację lochów.
W (6) znajduje się Krasnolud, który da Ci quest. Poprosi o odzyskanie rodzinnego artefaktu, znajdującego się na północy mapy. Po kolejnym tygodniu - zebrawszy nieco większą armię - ruszaj do (7). Podbij zamek. W obu siedzibach wybuduj budynki, które pozwalają rekrutować jednostki z drzewka 6 i 7, czyli smoki oraz matrony cienia. Mając trzy zamki i większość kopalń wkrótce staniesz się wystarczająco bogaty, aby sobie na to pozwolić.

Udaj się do (8) gdzie znajdziesz artefakt. Teleport (9a) przeniesie Cię do (9b) abyś nie musiał biegać przez całe podziemia. Oddaj sub-questa, a w nagrodę otrzymasz artefakt. Teraz pozostaje tylko dozbroić się (tytani, golemy i rakshase z powierzchni oraz smoki i matrony cienia z podziemi) i ruszyć do ostatniego zamku przeciwnika (10). Po wygranej walce misja zakończy się sukcesem.
Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East
12 października 2007
Komentarze czytelników
Czy ktoś wie jak rozwiązać problem w misji jeden chan jeden klan, że nie mogę przepłynąć przez wysepki do ostatniego zamku lazurowego ?
W ostatniej misji kampanii nieumarłych nie musimy poświęcać Ornelli. Wystarczy, że wykonamy quest dla ducha i wejdziemy w jeden z teleportów prowadzący do więzienia z bohaterem. W ten sposób możemy mieć 6 bohaterów naraz i poświęcić tylko tych nowych.
taaa.. albo mam jakiegoś buga przez którego nie moge przepłynąćod miejsca 5 do 7a przez te wysepki, albo mam jakoś wyjątkowo ukryty teleport, którego za nic nie mogę znaleźć. :p Nie gram do aż przyjdzie czas oświecenia. https://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
kto mi pomorze jestem w kampani3 misja2 plywam po wodach i jestem na wyspie gdzie porozmawialem z graczem zielonym i nie moge plynac dalej poniewaz nie odslania mi dalsza czesc mapy a nie ma innej drogi
heroes 5 dzikie hordy to bardzo fajna gra
Dlaczego wersja przeglądarkowa poradnika ma 17 stron, a wersja do pobrania 52?
może mi ktoś pomuc jak przejc drugą misje gdyż droga która próbuje dojć do zamku nagle się urywa
Nie moge przejć drugiej misji gdyż gdy próbóje dojć po przejściu przez portal droga do zamku który trzeba zdobyć się urywa
Ja nie wiem restartuje misje, zaczynam odnowa, poziom łatwy trudny średni i nic ciagle nie mogę w tej ostatniej misji ostatniej kampanii Wulfstanem podbić tego zamku Inferno no to jest niemożliwe :( Ktoś ma jakiś pomysł ??
Dobra, poradziłem sobie. Jakby ktoś miał podobny problem, to powinno wystarczyć zrestartowanie misji, za drugim razem armia demonów była mniejsza blisko o połowę, w zasięgu moich możliwości :)
Aczkolwiek i tak krasnoludem najtrudniej było mi zdobyć. Natomiast orkami, gdzie bohater miał prawie 1000 cyklopów... śmiech na sali :)
Ktoś wie jak w ostatniej misji ostatniej kampanii wygrać walkę krasnoludem? Tę, która jest od razu po zdobyciu trzech kopalń złota. Przecież tego się nie da wygrać, mam mniej armii, jednostki prawie zawsze uderzają wroga z pechem, przez co nic niemal nie zabijają, wrogi bohater co rusz osłabia mi armie czarami, a surowców na użycie run nie ma. Nawet 1/4 armii nie jestem w stanie zniszczyć demonom.
czesc! byc moze wiecie ze udzielam sie na forum o M&M8 zawsze rozwiazywalem problemy innych a teraz ja mam problem.gra mi sie instaluje ale gdy pojawia ekran na wpisanie imienia to nie ma ani jednej litery wogole nie mam zadnych zapisow 0 liter
pomocy
A widzisz :). Tak to jest, jak jest się ślepym. Fajny poradnik, bo konkretny, dzięki :)
Ps. Na przyszlosc moze stosujcie 6 i 6', tak z dedykacją dla ślepych lunów :]
No jak to?
Na mapce są DWIE cyferki "6". Obie oznaczają miejsce, gdzie stoi oddział smoków.
Hopkins, gdzie Ty masz w (1) Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). bo ja tam mam tylko jedną część i drugiej za nic znaleźć nie mogę :)?
Nawet nie ma tej gry na rynku a ludzie już ją mają... ciekawe skąd?
Średniawyh ten poradnik. Np. w ostatniej misji nie opisano dokladnie praktycznie żadnej z taktyk do walki z demonami, a niejedna walka była bardzo trudna.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
