God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
W głównym quescie Zaginione Sanktuarium z gry God of War Ragnarok grywalna postacią jest Atreus. Z naszego opisu przejścia dowiecie się jak współpracować z Angrbodą, jak przejść przez Żelazny Las i kanion, jak zniszczyć gniazda pełzaczy i jak uratować wilka przed bossem Grylą.
Aktualizacja:
Atreus po raz drugi staje się w grze God of War Rangarok grywalną postacią w głównym queście Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary). Opis przejścia w poradniku wyjaśnia gdzie spotkać Angrbodę i jak korzystać z jej zdolności, jak zaliczyć przeprawy przez Żelazny Las (Ironwood) i kanion, jak lokalizować i niszczyć pełzacze w zapadlisku, jak pomóc wilkowi więzionemu przez Grylę i jak opuścić krainę Jotunheim.
- Podążanie za wilkiem (Follow the wolf)
- Eksploracja Żelaznego Lasu z Angrbodą (Explore Ironwood with Angrboda)
- Spotkanie się z Angrbodą przy kapliczce (Meet Angrboda at the shrine)
- Przeprawa z Angrbodą przez kanion (Follow Angrboda through the canyon)
- Pozbycie się pełzaczy z zapadliska (Clear the wretches from the sinkhole)
- Uratowanie wilka przed Grylą (Free the wolf from Gryla's clutches)
- Uwolnienie wilka (Set the wolf free)
- Powrót do domu Angrbody (Return to Angrboda's home)
- Powrót do domu Sindriego (Return home to Sindri's)
Podążanie za wilkiem (Follow the wolf)

Dzięki ukończeniu głównego zadania Sekret Gróy po raz drugi w głównej fabule przejmiecie kontrolę nad Atreusem i stanie się on grywalnym bohaterem nowego questu głównej fabuły.
Zacznijcie od wejścia w interakcję z postacią z maską. Akcja przeniesie się do Jotunheim i musicie podążać za przyjaźnie nastawionym wilkami. Dotrzecie do miejsca spotkania z Angrbodą i stanie się ona towarzyszką Atreusa na czas zaliczania tego zadania.
W Jotunheim możecie odnajdywać loot oraz składniki do craftingu powiązane z ulepszeniami sprzętu Atreusa - polecamy dokładnie przeszukiwać odwiedzane lokacje. Gra odblokuje też dostęp do nowych umiejętności Atreusa i warto wydawać gromadzone XP na zakup najlepszych zdolności.
Eksploracja Żelaznego Lasu z Angrbodą (Explore Ironwood with Angrboda)

Musicie podążać za Angrbodą. Używajcie łuku i strzał dźwiękowych na zielonych blokadach, a odblokujecie przejścia dla Atreusa (Angrboda będzie korzystała z innych ścieżek).
Przyciągnijcie się do oddalonej wyższej półki i rozegrajcie starcie z potworami. Trafcie w górną pieczęć, a odblokujecie interaktywny zaczep. Użyjcie też łuku do zniszczenia zielonych barykad i trafienia w pieczęć z obrazka. Odblokujecie kolejny interaktywny zaczep.

Wspinajcie się na wyższe półki i odsłońcie dzięki strzałom dźwiękowym kolejny interaktywny zaczep.
W nowej bitwie dowiecie się o możliwości proszenia Angrbody o wsparcie (Kwadrat). Jest ona w stanie używać kamienia runicznego (Runic Stone). Trafiony w ten sposób przeciwnik pokrywany jest fioletowym pyłem, który może eksplodować po tym jak zostanie trafiony z łuku Atreusa. To świetna metoda do szybkiego ogłuszania i zabijania potworów.

Zniszczcie kolejne zielone deski i dotrzyjcie do dużego głazu, który Atreus i Angrboda muszą wspólnie podnieść. Złapcie się górnego zaczepu i doskoczcie do okrągłej konstrukcji.
Angrboda zaproponuje wyścig, ale nie musicie celowo się śpieszyć żeby go wygrać. W kolejnej bitwie dowiecie się o możliwości przyzywania duchowego sokoła (Spirit Falcon). Jest to alternatywny atak Angrbody (zamiast użycia kamienia runicznego) i aktywuje się go przytrzymując Kwadrat. Użyjcie tej nowej zdolności żeby łatwiej wygrać nową bitwę z potworami.
Spotkanie się z Angrbodą przy kapliczce (Meet Angrboda at the shrine)

Dotrzecie do domu Angrbody (Angrboda's Treehouse) i to bezpieczna lokacja. Obejrzyjcie rysunki na lewej skale (dwie kolejne skały odsłonicie w dalszej części questu).
Przejdźcie dalej i zabierzcie torbę - możecie nakarmić Jallę, czyli zaprzyjaźnione zwierzę. Rozpoczniecie przeprawę na grzbiecie Jalli i trzeba przejść przez lokację Rzeka Vimur (Vimur Vier). Podczas podróży należy zbierać owoce Jotunheim (Jotunheim Fruit) - pierwszy z nich zwisa z drzewa (obrazek) i musicie się do niego zbliżyć.

Wdrapcie się na półkę, zaczekajcie aż Angrboda usiądzie na gałęzi i zabierzcie kolejny owoc. Jalla ominie w tym czasie przeszkodę i wznowicie przeprawę. Możecie zbierać kolejne owoce (nawet już po wypełnieniu założeń celu misji) i zdobywać dzięki temu 50XP za każdy z nich.
Dotrzecie do przeszkody, którą Jalla nie jest w stanie pokonać. Użyjcie strzał dźwiękowych to trafienia w zielone deski z obrazka.

Wkrótce dokończycie podróż i powrócicie do domu Angrbody. Umieśćcie owoce w wiadrze. Możecie zbadać okolicę i najważniejsze jest zajrzenie do dużej szafy z dołączonego obrazka. Znajdziecie w niej przede wszystkim mistrzowski ubiór Jotunów (Jotnar's Champion Garb) oraz przepis na Łuk Jotunów (Jotnar Bow), który zwiększa obrażenia od ataków runicznych. Możecie go stworzyć i ustawić jako aktywny jeśli zebraliście wymagane składniki do craftingu (drewno Ydalir - Ydalir Timber).

Wsiądźcie na grzbiet Jalli żeby rozpocząć kolejną podróż. Tym razem musicie odnajdywać korzenie - Angrboda zdobędziecie pierwszy z nich, a Wy możecie pozyskać kolejny (obrazek).

W pewnym momencie pojawią się potwory i spadniecie z grzbietu Jalli. W nowej bitwie po raz pierwszy możecie załączyć spartański szał Atreusa - służy do tego kombinacja L3+R3.
Domyślnym działaniem spartańskiego szału jest przemiana w ogromnego wilka i możecie w takiej postaci znacznie skuteczniej zabijać i osłabiać wrogów. W przerwach pomiędzy walkami szukajcie kolejnych korzeni. Raz jeszcze powrócicie do domu Angrbody i umieśćcie korzenie w wiadrze.
Przeprawa z Angrbodą przez kanion (Follow Angrboda through the canyon)

Wskoczcie na grzbiet Jalli. Po drodze możecie opcjonalnie zająć się doskonaleniem techniki odbijania kamieni od tafli wody - przycisk R2 trzeba puścić dokładnie w momencie, gdy pojawi się mały błysk przy dłoni Atreusa (powyższy obrazek). Dostateczna liczba udanych rzutów odblokuje opcjonalny skarb z lootem.
Główna trasa doprowadzi Was do Szlaku Jotunów (Trail of the Jotnar). Przejdźcie przez kanion pokonując potwory. Dotrzecie do Doliny Poległych (The Valley of the Fallen). W drodze powrotnej do Jalli spotkacie silniejszą bestię - trzymajcie ją na dystans, używajcie specjalnych ataków i polegajcie na unikach. Czekajcie też na możliwość aktywacji transformacji w wilka. Dotrzyjcie do windy i powróćcie do Jalli.
Pozbycie się pełzaczy z zapadliska (Clear the wretches from the sinkhole)

Angrboda odblokuje ukryte przejście i dotrzecie do zapadliska - musicie zjechać do niego na linie. W zapadlisku możecie prosić Angrbodę o zapalanie pochodni (Kwadrat po zwróceniu się w stronę pochodni).
Musicie odnajdywać gniazda pełzaczy i niszczyć je atakami dystansowymi lub w zwarciu po to żeby przestały z nich wychodzić kolejne pełzacze. O tym, że znajdujecie się blisko jakiegoś gniazda poinformuje Was pojawianie się pojedynczych pełzaczy. Zbadajcie wtedy okolicę.

W zapadlisku musicie też uważać na inne odmiany potworów. W docieraniu do gniazd pełzaczy pomaga niszczenie zielonych barykad strzałami dźwiękowymi. Jedną z barykad zniszczycie strzelając przez dziurę w skałach (obrazek). Do zlikwidowania są w sumie 4 gniazda.
Po zniszczeniu gniazd trzeba powrócić na powierzchnię - podążajcie za Angrbodą i rozprawcie się z Bersgrą (pomagajcie sobie transformacjami w wilka i atakami Angrbody do ogłuszania bestii). Złapcie się liny żeby opuścić jaskinie.
Uratowanie wilka przed Grylą (Free the wolf from Gryla's clutches)

Dotrzyjcie do Jalli i rozpoczniecie przeprawę przez bagna. Wkrótce dowiecie się o Gryli i konieczności ocalenia przed śmiercią pojmanego wilka. Napotkacie potwory, które dążą do samobójczych ataków i rozpylenia trucizny po zbliżeniu się do bohaterów. Atakujcie je na dystans i w ostateczności odskakujcie do tyłu po tym jak się zbliżą.
Używajcie strzał dźwiękowych do trafiania w zielone blokady. Spotkacie wilkołaka Wulvera. Polegajcie na przemianie w wilka oraz na atakach Angrbody do ogłuszania wrogiej bestii. Trzymajcie też Wulvera na dystans, używając uników i uskoków.

Dotrzecie do zablokowanego przejścia. Poszukajcie w okolicy interaktywnych zaczepów i ustawcie się w miejscu, w którym można trafić w zielony obiekt z wiszącej klatki (obrazek). Poczekajcie aż Angrboda odblokuje górne przejście.
Dotrzecie do siedziby Gryli. Ustawcie się pod drzwiami z wsadzonym kluczem. Idźcie dalej i używajcie łuku do trafiania strzałami dźwiękowymi w zielone cele. Pomóżcie w kolejnym pomieszczeniu Angrbodzie w przesunięciu obiektu, a pojawi się Gryla.
Uwolnienie wilka (Set the wolf free)

Musicie skradać się i iść w stronę uwięzionego wilka. Wciśnijcie przycisk interakcji - oswobadzając wilka zwrócicie na siebie uwagę Gryli. Wybierzcie ciasne przejście i dotrzyjcie do górnej części sali.
Przed Wami konfrontacja z Grylą, która ma na celu zniszczenie jej kotła pokrytego runami. Pojedynek ten opisaliśmy dokładniej na stronie Gryla z rozdziału Bossowie - kocioł będzie miał swój własny pasek energii, który trzeba wyczerpać do zera.
Powrót do domu Angrbody (Return to Angrboda's home)

Po ucieknięciu Gryli przeciśnijcie się obok beczki. Atreus zamieni się w wilka i możecie opcjonalnie ścigac się z Angrbodą, ale rezultat wyścigu jest odgórnie narzucony.
Zanim awansujecie w dalej grze możecie po raz ostatni zbadać dom Angrbody - przy niektórych obiektach są ikony interakcji. W celu zakończenia wizyty w Jotunheim odsłońcie rysunek na ostatnim prawym głazie.
Powrót do domu Sindriego (Return home to Sindri's)

Atreus przeniesie się do chatki bohaterów w Midgardzie. Na zewnątrz przebywają zbóje Hel i musicie przystąpić do walk z nimi. Pamiętajcie o możliwości przełamywania bloków wrogów wciskając 2xL1, a także o używaniu specjalnych ataków Atreusa.
Przy próbie użycia mistycznej bramy pojawi się Kratos i to on powróci jako grywalny bohater. Musicie najpierw rozegrać kolejne starcie ze zwykłymi przeciwnikami. W pewnym momencie pojawi się boss - walkiria. Opis konfontacji z walkirią znajdziecie na stronie Vanadis z rozdziału Bossowie.
Wygranie walki z walkirią spowoduje awansowanie do kolejnego głównego zadania - Konfrontacja.
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Chyba to jest tak że w innym kraju masz inne zniszczenie tarczy nie wiem dokładnie ale chyba tak jest.
Jeśli ten yutuber jest Anglikiem miało byto sens jeśli Polakiem to niewiem co
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
Ogarnąłeś może o co w tym chodzi? Przeszedłem grę na 100% i brakuje mi 4 reliktów
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
Witam . Mam problem dotarłem do komnaty z niebieskimi runami w wszchobin lesie barii i niewiem jak wyjść z tego lasu w tej komnacie jest niby zejście ale niewiem co zrobic proszę o pomoc przed komnata leżą 2 wilki
Hej czy ktoś może mi powiedzieć jak szybko i skutecznie pokonać bosa Gna na Tyglu Brakuje mi tylko tego do wbicia platyny tydzień próbuje i nic z góry dzięki
W poradniku jest że trzeba wcisnąć pauzę ażeby wyświetlić tryb fotograficzny; serio, a który to przycisk??? naciśnięcie share na padzie też daje pauzę, podobnie główny panel z lewej strony to wywołanie mapy a z prawej menu gry, lub na odwrót; generalnie w części pierwszej to był główny panel a tu dopiero dodali to po paru tygodniach; niestety dopiero pod koniec gry zorientowałem się że to przycisk options na padzie i kwadrat wywołuje tryb fotograficzny; możecie się śmiać, ale to kpina z tym językiem polskim i dodatkiem foto, nie mówiąc o aktualizacjach już po premierze w tego typu grach; cyber panku nie liczę, bo polakom specjalnie robią pod górę, na każdym sczeblu.
UWAGA!!! W PORADNIKU TEGO NIE PRZECZYTASZ!!! Polecam ulepszać pancerz ten, który macie na samym początku rozgrywki, czyli "pancerz przetrwania", "pas przetrwania", "owijki przetrwania". Po za tym, co też może być dla kogoś istotne, z max levelem tego pancerza możesz zmienić jego wygląd na każdy inny ;) Wszystkie te lepiej wyglądające i na początku z lepszymi parametrami pancerze, a i droższe, czytaj wydasz więcej surowców, z czasem, szczególnie tak od levelu 6 czy bodajże 7, nie będą na koniec tak wyważone i o wiele lepsze w statystykach jak właśnie ten pierwszy. Oczywiście Kruczy pancerz, Kirys Lundy, czy Smocza Łuska ma najwyższe parametry siły i obrony, ale np. wartość wszystkich statystyk nie licząc wielu innych dodatków które je podwyższają, w sumie są niższe od tego pierwszego. Po za tym nie tylko to jest ważne, jak zdobędziecie w trakcie trwania fabuły "esencję regeneracji zdrowia", szczególnie tą drugiej wartości, to witalność musisz mieć minimum 170 ażeby ta stała regeneracja działała. Więc z tym pancerzem masz wszystko czego ci trzeba. Jest jeszcze fajny "pancerz Berserka", ale nie pamiętam czy będzie on działał z tą "esencją witalności". To oczywiście tylko sugestia, ale pokazuje jak nas oszukują w codziennym życiu, nie zawsze to co ładniej wygląda i jest droższe, jest lepsze. "Lepsze wrogiem dobrego." Generalnie z poradnika nie korzystałem nie licząc kilku podpowiedzi na youtubie. A głównie miałem kłopot np. z trzema uderzeniami w tzw. dzwony, ale zaznaczam, że tylko w jednym, jedynym miejscu gry, bodajże w midgardzie, gdzie robiłem tak jak na filmiku a i tak za sto szóstym nie mogłem tego ogarnąć. W końcu się udało, ale i tak coś było nie tak, jakiś błąd gry, wiem że można w ustawieniach gry zwiększyć czas na rozwiązywanie tego typu zagadek, ale i tak u mnie to nie zadziałało w tym przypadku. Wiem że było kilka problemów zaraz po premierze i nie wszystko działało jak trzeba, nie wspominając brak języka polskiego, ale na pewno z czasem nie pamiętam większych błędów po za przycinaniem na ps4 pro, marginalnie, z kilka razy, szczególnie przed aktualizacjami (w sumie to mam zawalony dysk po brzegi, więc i tak musiałem odinstalować kilka tytułów które były na dysku, więc to też mogło być przyczyną). Co do tych czerwonych wybuchowych waz to po prostu jak i z innymi rzeczami które wymieniacie powyżej w komentarzach nie miałem żadnych kłopotów, może dlatego że ja sobie lubię pozwiedzać, przeczesać dokładnie każdy skrawek mapy i przestrzeni wokół, pozmieniać ustawienia w menu i uzbrojenie, dlatego tego typu drobiazgi na koniec gry miałem z bani. Grałem na poziomie trudności "wyważona rozgrywka", ale pod koniec gry musiałem zmniejszyć poziom przy dwóch czy trzech bosach, w jedynce zrobiłem to tylko przy ostatniej walkiri. Oczywiście dla młodszych graczy być może granie na najwyższym poziomie to nie problem, ale ja już nie ogarniam tych kombosów ;P Szkoda tylko że dopiero pod koniec gry znalazłem, jak się włącza tryb foto ;((( Po za tym platynka i na koniec ukryty kamienny smok do zabicia który nie wymaga ażeby mieć 100% gry, ale jest fajnym zwieńczeniem, i właśnie brakowało mi szpona smoka czy coś w ten deseń ażeby zrobić max level pancerz smoka, bo pas i ochrona rąk(zapomniałem jak to się nazywa) miałem max. Szkoda właśnie że jak już masz wszystko podrasowane to gra się kończy, niemniej jednak niedawno zagrałem znowu w grę + w pierwszego nowego god of war i muszę przyznać że ponownie dobrze się bawiłem ;) Nawet lepiej niż za pierwszym razem. Dlatego szkoda że Ragnarok nie ma nowej gry+, ponoć ma być na wiosnę, ale raczej już sprzedam grę jak i konsolę. Miłego grania ;)
Mam problem z sumieniem dla zmarłych. Zanim przyjąłem przysługę zabiłem fanatyków seior i nie chce mi zaliczyć przysługi. Jest jakiś sposób na to ? :/
Mam pytanko może ktoś ma podobny problem w lokalizacji wioślarze wszedłem do góry za skrzynią norn wspinam się do góry i walcze ze ścianą ?? nie mogę wziąć ani skrzyni ani dodatkowego elementu który tam leży a dodatkowo nie mogę zejść na dół miał ktoś podobny przypadek????
Większość zdobywa się podczas przechodzenia fabuły. Ostatnie zdobywasz w:
Vanaheim:
Alfheim:
Oraz zamykając 6 szczelin (Hel Tears) powstałych po jednej z wizyt w Hel przy przechodzeniu misji fabularnych.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
