God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
Na ratunek Tyrowi to główne zadanie z God of War Ragnarok z wizyty w krainie Svartalfheim. Nasza solucja wyjaśnia jak zaliczać zagadki z gejzerami, jak dotrzeć do Nidavellir i kopalni, jak rozwiązać zagadki z przepływem wody i żurawiami oraz jak uwolnić Tyra.
Aktualizacja:
Drugi główny quest w God of War Ragnarok to Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr), który zalicza się w Svartalfheim. Z opisu przejścia w naszym poradniku dowiecie się jak rozwiązać zagadki z gejzerami, jak przedostać się do osady Nidavellir, jak używać strzał dźwiękowych, jak zaliczyć zagadki z przepływem wody i żurawiami, jak dotrzeć do kopalni, gdzie znaleźć Tyra i jak pomyślnie powrócić z Tyrem do Domu Sindriego.
- Podróż do Nidavellir (Journey to Nidavellir)
- Eksploracja Nidavellir (Explore Nidavellir)
- Dopłynięcie łodzią do biura Durlina (Boat to Durlin's office)
- Dotarcie do kopalni za górą (Reach the mine beyond the mountain)
- Przedostanie się do zepsutej kolejki (Reach the front of the broken train)
- Znalezienie Tyra w kopalni (Search the mines for Tyr)
- Opuszczenie kopalni z Tyrem (Exit the mines with Tyr)
- Ucieczka przez mistyczną bramę (Escape through the Mystic Gateway)
Podróż do Nidavellir (Journey to Nidavellir)

Quest rozpoczynacie w krainie Svartalfheim i musicie odbyć podróż do osady Nidavellir. Po drodze możecie zajmować się opcjonalną eksploracją i natrafiać na znajdźki, loot czy miejsca rozpoczynania przysług (pobocznych questów).
Bohaterowie dotrą do łodzi i wyruszcie nią w stronę Nidavellir. Na rzece pojawi się pierwsza zapora z wielkim kołem i do odblokowania przejścia trzeba zaliczyć zagadkę. Dopłyńcie do brzegu obok zapory. Napotkacie tu pierwszy gejzer i możecie radzić sobie z nimi z pomocą Lewiatana - rzucenie toporem w gejzer spowoduje, że zamieni się w lodową półkę i pozwoli to Wam przejść dalej.

Identycznie postąpcie z drugim gejzerem i wdrapcie się na wyższą półkę. Złapcie się drewnianej konstrukcji i przemieszczajcie na boki w pozycji wiszącej. Dotrzyjcie na górę i zjedźcie na linie do niższej lokacji.
Przystąpicie do walk z potworami - polegajcie na blokach, parowaniach, unikach i spartańskim szale. Dotrzyjcie na szczyt nowej drewnianej konstrukcji. W miejscu z obrazka możecie użyć ostrza na wielkim kole. Przyciągnijcie ostrza do siebie, a odblokujecie przejście. Możecie powrócić do łodzi.

Płyńcie dalej i przeciśnijcie się pod mostem. Dotrzecie do drugiej zapory i ponownie rozpocznijcie od dopłynięcia do brzegu (tego bliżej zapory).
Zaatakujcie nowe potwory i po walkach podejdźcie do zamkniętej kopuły.
Rzućcie w nią ostrzami, a otworzycie ją i pojawi się nowy gejzer.

Użyjcie Lewiatana na gejzerze po to żeby stworzyć lodową półkę i przedostać się na drugą stronę. Wdrapujcie się teraz na wyższe półki.
Ustawcie się w miejscu z obrazka i rzućcie toporem w górny gejzer. Spowoduje to zwiększenie siły dolnego gejzera, który poruszy kołem i doprowadzi do opuszczenia bramy. Zaczekajcie aż brama całkowicie obniży się, przywołajcie Lewiatana i powróćcie do łodzi.

Rzeką dopłyniecie do ostatniej trzeciej zapory. Odblokowanie przejścia wymaga dotarcia do 2 łańcuchów.
W miejscu z obrazka musicie trafić Lewiatanem w zaczep po to żeby mógł opaść duży ładunek. Pozwoli to Wam zbliżyć się do pierwszego łańcucha i wejść w interakcję z nim. Połowa zagadki jest za Wami.

Użyjcie Lewiatana na gejzerze i po stworzeniu nowej lodowej półki przejdźcie dalej. Pozbądźcie się kolejnych potworów i złapcie ostrzami nowy zamknięty gejzer (1 na naszym obrazku).
Po otwarciu gejzera rzućcie toporem w lewy gejzer (2 na naszym obrazku). Zwiększa się siła prawego gejzera i zacznie poruszać się wielkie koło.

Wykonana akcja doprowadziła do zjechania ciężkiego ładunku. Po przywołaniu do siebie Lewiatana musicie trafić toporem w poruszający się w górę zaczep (powyższy obrazek). Jeśli spudłujecie to powtórzcie ostatni fragment zagadki.

Jeśli trafiliście w zaczep to spadnie duży ładunek. Pobiegnijcie tam i wdrapcie się na niego. Musicie teraz rzucić toporem w gejzer z powyższego obrazka, czyli ten, który był wcześniej ukryty pod kopułą.
"Winda" pojedzie z Wami na górę. Znajdziecie się dzięki temu obok drugiego łańcucha i użycie go przyczyni się do odblokowania zapory na rzece. Możecie powrócić do łodzi.
Przepłyniecie przez jaskinie i dotrzecie do Nidavellir. Zacumujcie łódź w miejscu z niebieską flagą.
Eksploracja Nidavellir (Explore Nidavellir)

Kierujcie się w stronę górnej części osady. Spotkacie Sindriego, który ulepszy łuk Atreusa. Możecie od razu przetestować tę broń - Atreus może niszczyć zielone blokady z pomocą strzał dźwiękowych. Musicie zwrócić się w stronę barykady lub zielonego obiektu i wydać polecenie użycia strzały (Kwadrat).
W podobny sposób możecie używać strzał dźwiękowych do docierania do znajdziek i lootu. W samym Nidavellir jest kilka tego typu lokacji i możecie się do nich wrócić.

Skorzystajcie z nowego ciasnego przejścia. W kolejnej części Nidavellir znajdźcie wóz blokujący drogę i użyjcie strzały dźwiękowej na jego ładunku. Dotrzecie do chatki, w której porozmawiajcie z Raebem.
Możecie też drugi zagadać do Raeba i odebrać od niego przysługę W służbie Asgardu (In Service of Asgard) - to jeden z większych pobocznych questów Svartalfheim.
Dopłynięcie łodzią do biura Durlina (Boat to Durlin's office)

Wyjdźcie z chatki i odbierzcie od Sindriego kompas. Dowiecie się o możliwości śledzenia głównych (złote ikony) i pobocznych questów (niebieskie ikony). Idźcie dalej przez wioskę. Dotrzecie do przystani z łodzią i odblokujecie nową mistyczną bramę (punkt szybkiej podróży).
Łodzią dopłyniecie do Zatoki Obfitości (Bay of Bounty). Zbadanie jej całej jest opcjonalne. W celu skupienia się na głównym zadaniu popłyńcie na południowy-zachód, w stronę znacznika. Zacumujcie łódź obok domu Durlina (powyższy obrazek), wejdźcie do środka i obejrzyjcie scenkę ze spotkania.
Dotarcie do kopalni za górą (Reach the mine beyond the mountain)

Skorzystajcie z nowego wyjścia z biura i wygrajcie starcie z potworami. Możecie strzelać w zielone fragmenty konstrukcji i sabotować je, a także użyć strzał dźwiękowych na barykadach na wiszącej platformie.
Dotrzyjcie do szerokiej bramy i przejdźcie dalej. Bohaterowie dotrą do wagonika kolejki górskiej. Wsiądźcie do niego i zaczekajcie aż przewiezie Was w nowe miejsce. Dotrzecie do Kuźni (Forge).
Przedostanie się do zepsutej kolejki (Reach the front of the broken train)

Niedługo po rozpoczęciu eksploracji Kuźni przejdziecie pod skałami i dotrzecie do legowiska mini-bossa - wielkiego jaszczura Drekiego. Konfrontację tę opisaliśmy na osobnej stronie Dreki z rozdziału Bossowie.
Po zakończonej walce koniecznie pozbierajcie cały loot "wyrzucony" przez wielką bestię. Będą to m.in. Płomień Chaosu (Chaos Flame) i lekki atak runiczny (Light Runic Attack). Przeciśnięcie się między skałami pozwoli Wam opuścić arenę walk.

Po drodze miniecie m.in. gniazdo potworów, które warto zniszczyć i zatrzymać dalsze ich pojawianie się. Docelowo dotrzecie do drugiego wagonika kolejki. Użyjcie Ostrzy Chaosu do odczepienia przyczepy. Musicie zaliczyć mini-zagadkę z postawienia wagonika na szynach. Wysłuchujcie komentarzy Atreusa i przesuwajcie się w lewo lub w prawo.
Wejdźcie do wagonika. W trakcie podróży będą Was atakowały potwory i musicie zaliczać QTE - wciskać przyciski zgodnie z instrukcjami na ekranie (R1, R2, X lub Kwadrat dla ataku Atreusa). Może to Was uchronić przed obrażeniami. Złapie Was troll, ale wystarczy ponownie wcisnąć R2.
Znalezienie Tyra w kopalni (Search the mines for Tyr)

Pokonajcie nowe zwykłe potwory i rozpocznijcie eksplorację kopalń. Możecie niszczyć nowe zielone obiekty strzałami Atreusa, a także wysadzać żółte barykady trafiając w znajdujące się obok nich czerwone dzbany. Znajdźcie wąskie przejście, które prowadzi do Kopalni Jarnsmida (Jarnsmida Pitmines).
Dotrzecie do miejsca zaliczenia pierwszej zagadki z przepływem wody. Wybierzcie Lewiatana i rzućcie toporem w drewniane koryto nad wiszącym ładunkiem (obrazek). Zacznie do niego spływać woda i ładunek obniży się. W miejscu, w którym wisiał ładunek pojawi się interaktywny zaczep i możecie się go złapać. Wylądujecie na nowej półce.

Złapcie się kolejnego zaczepu i dotrzecie do drugiej zagadki z przepływem wody. Zacznijcie od dotarcia do pionowo postawionych desek - możecie podsadzić Atreusa i dotrze on na górne balkoniki.
Poczekajcie aż Atreus dotrze do górnego mechanizmu i wydajcie mu polecenie interakcji (Kwadrat). Mechanizm wprawiony zostanie w ruch - rzućcie toporem w pracujący trybik (powyższy obrazek) i przeskoczcie na zatrzymaną półkę.

Przywołajcie do siebie topór i przeskakujcie na kolejne półki aż dotrzecie do wiszącego kwadratowego bloku. Po prawej stronie możecie złapać się Ostrzami Chaosu nowego mechanizmu (obrazek). Obrócicie go i woda zacznie spływać w innym miejscu.
Podniesie się kamienny blok i możecie przejść dalej.

Obróćcie się o 180 stopni i rzućcie Lewiatanem w drewniane koryto z obrazka. Woda przestanie spływać na koło i kamienny blok ponownie obniży się. Użyjcie ostrzy żeby się na niego wdrapać.
Przywołajcie do siebie topór, a drewniane koryto zostanie odblokowane. Kamienny blok, na którym stoicie podniesie się. Przeskoczcie na półkę przed Wami i podnieście bramę. Atreus ponownie do Was dołączy.

W drodze do wejścia do kopalni przesuńcie wóz, a spotkacie Sindriego, od którego dostaniecie źródła światła. W jaskiniach musicie pokonać Bersgrę matkę. Skupiajcie się na osłabianiu tego potwora, bo może on tworzyć mniejsze kreatury. Uważajcie na jej czerwone ataki i stosujcie uniki.
Rozpoczniecie spływ łodzią do Ogryzka (Applecore) i po dotarciu do jego końcowej części możecie opcjonalnie skorzystać ze sklepu krasnoludów.

Dotrzecie do miejsca zaliczania kolejnej zagadki.
Zagadka z przepływem wody i łańcuchem:
- poproście Atreusa o trafienie strzałą dźwiękową w obiekty z punktu 1 na obrazku, a odblokujecie przepływ wody;
- rzućcie Lewiatanem we fragment drewnianego koryta z punktu 2;
- dzięki zatamowaniu koryta woda powinna spływać teraz w stronę koła z punktu 3.
Podniesie się interaktywny zaczep - złapcie się go i doskoczcie do oddalonej półki. Otwórzcie drzwi i przejdźcie dalej.

Zniszczcie zielone obiekty i odblokujcie dostęp do szczeliny. Zakręcana ścieżka prowadzi do komnaty zaliczania pierwszej zagadki z żurawiem.
Zeskoczcie na prawą półkę i wdrapcie się po łańcuchu. Dotrzyjcie do miejsca z obrazka - złapcie się zaczepu Ostrzami Chaosu, a doprowadzicie do zatamowania przepływu wody. Winda powinna pojechać na górę.

Powróćcie do miejsca rozpoczynania zagadki. Musicie rzucić Lewiatanem w koryto, a konkretnie w miejsce zaznaczone na obrazku - woda powinna zacząć spływać na koło pod korytem i wprawić je w ruch.
Podniesie się interaktywny zaczep - złapcie się go i doskoczcie do oddalonej półki.

Popatrzcie do góry i rzućcie Lewiatanem w górne koryto z obrazka. Okoliczne koło powinno zacząć obracać się w przeciwną stronę i winda zjedzie na dół.
Otwórzcie windę i wejdźcie do środka. Przywołajcie Lewiatana, a winda ruszy z miejsca. Na górze znajdziecie drzwi wyjściowe. Pokonujcie po drodze potwory i zdobądźcie pierwszy relikt - możecie zakładać je w inwentarzu i uzyskiwać premie do statystyk. Po kolejnych walkach znajdźcie szczelinę.

Podczas przemarszu poproście Atreusa o trafienie w wiszący kosz z zielonymi obiektami. Odsłonicie dzięki temu interaktnwy zaczep.
Dotrzecie do lokacji z drugą zagadką z żurawiem. Atreus musi tu najpierw trafić z łuku w dolne kryształy (obrazek). Dopiero teraz użyjcie łańcucha żeby rozwinąć linę i zjedźcie po niej na niższą półkę.

Udajcie się najpierw w lewo i dotrzyjcie do miejsca podsadzenia Atreusa. Chłopak wdrapie się na górne balkoniki.
Wycelujcie w drewniane koryto w miejscu z obrazka, tzn. obok koła, które będziecie mogli wprawić w ruch. Przemieści się okoliczna platforma. Po tym jak zatrzyma się poproście Atreusa o użycie mechanizmu (Kwadrat), przy którym stoi.

Przywołajcie do siebie Lewiatana i obróćcie się w prawo. Musicie rzucić toporem w koryto obok przesuniętej platformy (obrazek), we fragment nad nowym kołem, które zostanie wprawione w ruch.
Podniesie się interaktywny zaczep - złapcie się go i doskoczcie do przesuniętej platformy. Przywołajcie do siebie topór i poproście Atreusa o trafienie w bryłki z sąsiedniego koryta. Odblokuje to przepływ wody i dotrzecie na ruchomej platformie do wyjścia.

Dotrzecie do komnaty z dużą bramą i nakażcie Atreusowi zaatakować łukiem jej słabe zielone punkty. Po raz pierwszy spotkacie wrogów Einherjar mogących nakładać negatywny efekt zamrożenia (Bifrost). Musicie unikać sytuacji, w których pomyślnie zaatakują Was kilka razy, bo dojdzie do eksplozji i stracicie więcej zdrowia. Polegajcie więcej na unikach i atakach dystansowych do momentu pozbycia się negatywnego efektu.
Po walce ponówcie próbę otwarcia bramy - wciskajcie szybko X. Znajdziecie Tyra.
Opuszczenie kopalni z Tyrem (Exit the mines with Tyr)

Najpierw musicie podążać za Tyrem, ale nie ma ryzyka, że go zgubicie. Niszczcie po drodze barykady, zabijajcie wrogów (w tym jednego bardziej elitarnego) i uważajcie ponownie żeby nie pozwalać na nakładanie na Kratosa efektów Bifrost.
Podążajcie dalej z Tyrem i dotrzyjcie do windy (trzeba ją ręcznie uruchomić). Znajdziecie się na powierzchni.
Ucieczka przez mistyczną bramę (Escape through the Mystic Gateway)

Pokonajcie potwory i dotrzyjcie do przeprawy promowej. Musicie ciągnąć za łańcuch - najpierw kombinacją L2+R2 i później szybko wciskając X. Trzeba powrócić do mistycznej bramy, dzięki której rozpoczęliście badanie Svartalfheim. Dotrzecie do Domu Sindriego.
Przejdźcie do oznaczonej komnaty żeby porozmawiać z Mimirem. Rozpoczniecie grę jako Atreus w ramach kolejnego głównego zadania Starzy znajomi.
0
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dagos18 Junior
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
user4259317404 Junior
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
VeeoN26 Junior
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
user46111542d3 Junior
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
user6055570592 Junior
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
hanu Junior
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
oskars258 Junior
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
J-Marcin Legionista
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
albino Junior
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Felipe Konsul
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
