God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
Stworzenia z przepowiedni to główny quest z poszukiwań Frejra w Vanaheim w God of War Ragnarok. Nasza solucja opisuje drugą wizytę w świecie Vanaheim – znalezienie Skolla i Hatiego, odzyskanie księżyca, uratowanie Frejra i ucieknięcie z więzienia.
Aktualizacja:
Powrót do Vanaheim jest częścią głównego zadania Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) gry God of War Ragnarok. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia m.in. gdzie znaleźć wilki Skoll i Hati, jak odzyskać skradziony księżyc, jak powrócić do Obozu Frejra, jak odbić porwanego Frejra oraz jak uciec z więzienia z rannym sojusznikiem.
- Znalezienie Skolla i Hatiego (Find Skoll and Hati)
- Odzyskanie skradzionego księżyca (Recover the stolen moon)
- Pościg za złodziejką (Pursue the Einherjar Thief)
- Powrót do Skolla i Hatiego (Return to Skoll and Hati)
- Powrót do obozu Frejra (Return to Freyr's Camp)
- Odbicie Frejra z rąk einherjerów (Rescue Freyr from the Einherjar)
- Powrót do sojuszników Frejra (Regroup with Freyr's allies)
- Ucieczka z więzienia (Escape from the prison)
- Powrót do Sindriego (Return to Sindri's when ready)
Znalezienie Skolla i Hatiego (Find Skoll and Hati)

Musicie kierować się od Obozu Frejra w stronę Wschodnich Lasów Barri. Ścieżka jest początkowo liniowa i napotkacie kilku silniejszych przeciwników (atakujcie ich po kolei).
Przeciśnijcie się przez dziurę w ruinach, by dotrzeć do lasów. Do celu podróży z mapy Vanaheim musicie zbliżyć się z północnego-zachodu. Znajdziecie śpiących Skolla i Hatiego.
Odzyskanie skradzionego księżyca (Recover the stolen moon)

Musicie teraz wyruszyć na północ w stronę Opuszczonej wioski. Drogę zagradzają trujące opary - twórzcie pieczęce przy roślinach i rzucajcie w nie toporem. Pozwoli to tymczasowo pozbyć się trucizny.
Pokonajcie wrogów przy wejściu do ruin i użyjcie Ostrzy Chaosu na barykadzie. W Opuszczonej wiosce możecie zjechać na linie i zburzyć ścianę z pomocą włóczni.

W ruinach załączy się większa bitwa z przeciwnikami - poruszajcie się po całej arenie walk i przeskakujcie na sąsiednie półki. Unikajcie ataków po otrzymaniu obrażeń od bifrostu.
Po walce zbliżcie się do miejsca na dolnym poziomie, w którym ma znajdować się księżyc.
Pościg za złodziejką (Pursue the Einherjar Thief)

Nie musicie śpieszyć się podczas pościgu i nie ma ryzyka, że zawalicie misję. Podążajcie za uciekającą postacią. Po dotarciu do przepaści użyjcie włóczni na otworze z obrazka, a odblokujecie nowe miejsce do wspinaczki.
Po dotarciu na górę musicie przystąpić do walk i po raz pierwszy weźmie w nich udział silny potwór - wiwerna (Wyvern). Skupcie się na osłabianiu właśnie tej bestii, unikając przy tym jej ataków.

Po pozbyciu się wiwerny zajmijcie się jej treserem (Tamer). Przeciwnik ten może nałożyć na siebie pomarańczowy pancerz i musicie zareagować na to używaniem Lewiatana do wykonywania ataków.
Skradziony księżyc leży na pniaku (pomarańczowa ikona) w miejscu, w którym stoczyliście bitwę.
Powrót do Skolla i Hatiego (Return to Skoll and Hati)

Niedaleko miejsca stoczenia walk możecie przecisnąć się między skałami. W kolejnej lokacji znajduje się otwór do wbicia włóczni - stanie się ona drążkiem i pozwoli Wam na wspinaczkę.
Pokonujcie po drodze zwykłych wrogów i idźcie na południe. Raz jeszcze dotrzyjcie do legowiska, w którym przebywają Skoll i Hati.
Powrót do obozu Frejra (Return to Freyr's Camp)

Doświadczycie zmiany pory dnia - w Vanaheim nastanie teraz noc i odblokują się dzięki temu nowe przejścia. Podnieście z ziemi prezent pozostawiony przez wilki.
W drodze na zachód w stronę obozowiska spotkacie kolejnych wrogów. Po zbliżeniu się do przejścia pomiędzy regionami bohaterów zaatakuje para mini-bossów Dreki. W danym momencie atakujcie jedną bestię. Mimir i/lub Atreus mogą Was ostrzegać o zbliżających się atakach drugiego potwora - wykonujcie uniki nawet jeśli nie widzicie tego ataku.

Po bitwie z bestiami Dreki znajdźcie otwór w ścianie w ruinach (powyższy obrazek) - rzućcie tam włócznią i zdetonujcie ją, a odblokujecie nowe miejsce do wspinaczki. Dotrzyjcie na górę ruin i zjedźcie na linie, by ponownie znaleźć się w regionie Obóz Frejra.
Dokończcie podróż na zachód od obozowiska sojuszników. Spotkacie Freję i zastąpi ona Atreusa w roli aktywnego towarzysza.
Odbicie Frejra z rąk einherjerów (Rescue Freyr from the Einherjar)

Nowy cel podróży pojawi się w północnym Vanaheim. Wybierzcie zachodnie wyjście z obozu i powróćcie do miejsca, w którym zostawiliście łódź.
Popłyńcie łodzią na północ (wcześniej przeprawa była zablokowana). Możecie wyjść z łodzi na brzeg w nowym miejscu (obrazek) i po drodze zaczniecie spotykać kolejnych przeciwników.

Dotrzyjcie do miejsca podniesienia kamiennego bloku (nowe przejście). Staczajcie kolejne walki i dotrzyjcie do niebiańskiego ołtarza. Ołtarze w Vanaheim mogą być używane do zmiany pory dnia i sprawcie żeby ponownie nastał dzień.
Niedaleko ołtarza znajdziecie teraz miejsce do wspinaczki, które było niedostępne nocną porą.

Podążajcie nową ścieżką i pokonujcie kolejnych wrogów. Dotrzecie ponownie do trujących niebieskich oparów - musicie utworzyć pieczęcie przy dwóch roślinach i rzucać w nie Lewiatanem.
Dotrzecie do przejścia do nowych ruin i rozpoczną się kolejne walki. Reagujcie na kolory pancerzy wrogów - używajcie ostrzy na wrogach z niebieskimi pancerzami i Lewiatana na tych z pomarańczowymi. Po bitwie użyjcie Ostrzy Chaosu na małej barykadzie.

Podczas przeprawy miniecie legowisko mini-bossa Blatonn - walka z tym silnym wilkołakiem jest całkowicie opcjonalna.
Na potrzeby awansowania w queście udajcie się na północ. Miniecie miejsce, w którym podczas pierwszej wizyty w Vanaheim pokonaliście bossa Nidhogg. Rzućcie włócznią w szczelinę z obrazka, a powstanie dzięki temu drążek i będziecie mogli przejść dalej.

Dotrzecie do regionu Północna dzicz (The Northern Wilds). Pociągnijcie za łańcuch przy dużym okrągłym przejściu.
Zniszczcie pnącza z użyciem Ostrzy Chaosu, a odblokuje to Wam dostęp do kolejnego niebiańskiego ołtarza. Zmieńcie ponownie porę dnia (tym razem na noc).

Odblokujecie opcję zeskoczenia na arenę obok ołtarza. Przed Wami konfrontacja z Hajmdalem i dosiadaną przez niego bestią.
Pojedynek z bossem opisaliśmy szczegółowo na osobnej stronie Gulltoppr i Hajmdal z rozdziału Bossowie.
Powrót do sojuszników Frejra (Regroup with Freyr's allies)

Musicie dotrzeć na północny-zachód od miejsca stoczenia walki z Hajmdalem. Użyjcie ostrzy na dużej bramie, a odblokujecie wyjście z areny.
Po dotarciu do nowych ruin rozpoczną się kolejne walki. Na koniec zostawcie sobie nieco silniejszego przeciwnika z wielką bronią białą.
Ucieczka z więzienia (Escape from the prison)

Dotrzyjcie do rannego Frejra - Kratos podniesie go i zacznie przenosić. Podczas sceny ucieczki nie możecie położyć Frejra na ziemi. Nie zatrzymujcie się i wykonujcie proste ataki (R1 lub R2) żeby uderzać mijane potwory.
Bohaterowie muszą dotrzeć do łodzi i obejrzycie tam cut-scenki. Po powrocie do Obozu Frejra zadanie zakończy się.
Powrót do Sindriego (Return to Sindri's when ready)

Ponownie wybierzcie zachodnie wyjście z obozu. Po drodze załączy się automatycznie przysługa Zapach przetrwania - jest ona opcjonalna i dotyczy podążania za Helką (opisaliśmy ją na osobnej stronie solucji). Pozwoli to Wam docelowo na odblokowanie Krateru - nowego wielkiego dodatkowego obszaru krainy Vanaheim.
Na potrzeby awansowania dalej w grze powróćcie do najbliższej mistycznej bramy i przenieście się do Domu Sindriego. Usiądźcie przy stole, a rozpocznie się kolejny główny quest - Odtworzyć maskę.
0
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dagos18 Junior
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
user4259317404 Junior
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
VeeoN26 Junior
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
user46111542d3 Junior
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
user6055570592 Junior
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
hanu Junior
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
oskars258 Junior
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
J-Marcin Legionista
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
albino Junior
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Felipe Konsul
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
