God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
Sekret Gróy to główne zadanie z wizyty w Alfheim w God of War Ragnarok. Nasza solucja zawiera rozwiązania zagadek z kamieniami zmierzchu, opisy walk z elfami i przeprawy przez Świątynię Światła oraz informacje jak opuścić Studnię Światła.
Aktualizacja:
W ramach zaliczania głównego questu Sekret Gróy (Groa's Secret) w God of War Ragnarok Kratos, Atreus i Tyr odwiedzą po raz pierwszy Alfheim. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia jak zaliczać zagadki z kamieniami zmierzchu i drzwiami światła, jak pokonywać elfy światła i mroczne elfy, jak dotrzeć do ołtarza Gróy w Świątyni Światła oraz jak wydostać się ze Studni Światła i opuścić Alfheim.
- Dotarcie do ołtarza Gróy na szczycie świątyni (Reach Groa's shrine atop the temple)
- Opuszczenie Studni Światła (Descend the Light Well)
- Powrót do mistycznej bramy (Make your way to the Mystic Gateway)
- Powrót do Domu Sindriego (Return to Sindri's when ready)
Dotarcie do ołtarza Gróy na szczycie świątyni (Reach Groa's shrine atop the temple)

Quest rozpoczniecie po dotarciu do krainy Alfheim i grywalną postacią jest w nim ponownie Kratos.
W trakcie podróżowania główną ścieżką po raz pierwszy napotkacie Kamienie Zmierzchu (Twilight Stones) - mogą one odbijać rzucany topór Lewiatan. Poprawne ustawienie się do rzutu zawsze symbolizuje zmiana koloru trajektorii lotu topora na niebieski. W przypadku pierwszej barykady odbijcie topór od lewego kamienia (obrazek).

Podczas przeprawy początkowo musicie staczać walki z elfami światła - niezależnie od odmiany są one bardzo zwinne, tak więc wymagane są bezbłędne uniki, bloki lub parowania. Proście też Atreusa o pomoc w ogłuszaniu ich strzałami.
Dotrzecie do wejścia do Świątyni Światła (Temple of Light). Musicie skorzystać z lewego mechanizmu. Słuchajcie rozkazów Atreusa - musicie zatrzymać poruszanie mechanizmem i następnie przesuwać go w przeciwną stronę.

W pierwszej komnacie świątyni trzeba odblokować przejście - rzućcie toporem w kamień zmierzchu w taki sposób, by trafił w górny kryształ (obrazek).
Po drodze miniecie Studnię Dusz (Well of Souls). Trzeba będzie powtórzyć zagadkę z kamieniem zmierzchu po to żeby zniszczyć Lewiatanem kolejny kryształ blokujący drzwi światła (Light Door). Dotrzecie do dużej bramy i prowadzi ona do kolejnej części świątyni.

Pokonajcie nowe elfy i po walce zbadajcie okolicę. Kratos może doskakiwać do wiszących obiektów. Musicie zawsze zwrócić się w stronę celu skoku i wcisnąć przycisk X. Wyruszcie dalej. Podczas walk uważajcie na potwory-samobójców i szybko odskakujcie od czerwonego obszaru, który symbolizuje zasięg eksplozji.
Podążajcie za Tyrem i Atreusem. W sali z nowym zablokowanym przejściem musicie ustawić się w miejscu z obrazka i rzucić toporem w kamień zmierzchu po to żeby odbił się i poleciał w stronę kryształu.

W nowej bitwie elfy będą używały samonaprowadzalnych kul (Homing Orb). Niszczcie je na odległość polegając na atakach dystansowych. Pociski długo lecą w stronę Kratosa i nie liczcie na to, że je łatwo zgubicie. Po walkach dotrzyjcie do bramy.
Schody doprowadzą Was do zamkniętego przejścia i musicie zaliczyć zagadkę z drzwiami światła i obrotowym mechanizmem.
Zeskoczcie na lewy niższy poziom i użyjcie mechanizmu zębatkowego. Opuśćcie wiszący ładunek i rzućcie toporem w jego lewą tarczę bez puszczania mechanizmu (obrazek).

Trafiony wiszący obiekt powinien obrócić się o 90 stopni i odsłonić kamień zmierzchu. Musicie rzucić toporem w kamień i odbić go w stronę kryształu (obrazek). Odblokujecie dzięki temu główne przejście. Możecie powrócić do towarzyszy.
Podczas nowych walk z elfimi wojownikami dowiecie się o niebieskich atakach. Możecie je zatrzymywać wciskając 2xL1, tzn. wykonując uderzenie tarczą w ziemię. Zatrzyma to aktualnie wykonywany atak przeciwnika lub przełamie jego blok.

Pomóżcie sobie wiszącymi obiektami i interaktywnym zaczepem żeby dołączyć do Tyra na oddalonej półce. W nowych walkach dowiecie się, że kamienie zmierzchu mogą być używane do ogłuszania elfów, tzn. możecie rzucić toporem w kamień po to żeby odbił się od niego i trafił w elfa. Jest to możliwe tylko jeśli przy przygotowywaniu się do rzutu widoczne jest niebieskie połączenie.
W sali z posągami wygrajcie bitwę, a następnie popchnijcie posąg (obrazek). Stworzycie w ten sposób połowę pomostu. Tyr automatycznie wykona podobną czynność z drugim posągiem i pozwoli to Wam przejść dalej.

Po kolejnych walkach z elfami dotrzecie do dużej bramy. Za nią znajdziecie miejsce zaliczania zagadki z drzwiami światła i posągami. Obróćcie się w prawo i poproście Atreusa o zniszczenie pieczęci prawego posągu (obrazek). Powinien się on częściowo przewrócić.
Złapcie się przewróconego prawego posągu Ostrzami Chaosu. Doprowadźcie do przewrócenia go w lewo.

Przesunięty posąg odsłoni zaczep, który pozwala na przedostanie się na górne półki. Po dotarciu na górę pobiegnijcie w prawo i złapcie się górnego zaczepu, dzięki któremu dotrzecie na przeciwległy balkonik (ten za nieruszanym jeszcze lewym posągiem).
Na plecach lewego posągu jest kolejna pieczęć (obrazek) i Atreus musi trafić w nią strzałą dźwiękową.

Musicie teraz wykonać kilka kolejnych czynności na lewym posągu:
- rzućcie Lewiatanem w nowo odsłoniętą tarczę z punktu 1 na naszym obrazku - posąg przewróci się dzięki temu w prawo;
- wycelujcie Lewiatanem w kamień zmierzchu z punktu 2 - musi powstać niebieskie połączenie, dzięki czemu rzucony topór odbije się w stronę posągu i uszkodzi jego kolejny fragment;
- złapcie się Ostrzami Chaosu czerwonego elementu z punktu 3 - musicie przewrócić posąg w lewo.

Musicie powrócić na balkoniki za prawym posągiem. Ostatni element zagadki to rzucenie toporem w kamień zmierzchu lewego posągu. Ustawcie się na balkoniku w miejscu z obrazka. Topór musi odbić się od kamienia i polecieć w stronę kryształu nad drzwiami światła. Odblokujecie dalsze przejście.

Dotrzecie do centralnej komnaty (Central Chamber), w której trzeba zaliczyć jeszcze jedną zagadkę.
Po lewej stronie Atreus może trafić z łuku w zielony zaczep. Rozbuja to wiszący kamień zmierzchu.

Dowiecie się, że kamień zmierzchu jest zwrócony w złą stronę. Zbadajcie obszar na prawo od drzwi światła. Atreus musi trafić w kolejny zielony obiekt z powyższego obrazka. Odblokowany zostanie interaktywny zaczep dla Kratosa, dzięki któremu dotrzecie do tylnego obszaru.
Tyr straci cierpliwość i wykona za Was krok z odpowiednim ustawieniem kamienia zmierzchu. Powróćcie do centralnego obszaru i rzućcie toporem w kamień zmierzchu. Musi powstać niebieskie połączenie po to żeby Lewiatan odbił się od kamienia i trafił w kryształ nad drzwiami światła.
Możecie już skorzystać ze schodów oraz windy i podążać dalej za Tyrem. Po drodze miniecie sklep krasnoludów - można go opcjonalnie odwiedzić. Otwórzcie oznaczony obiekt żeby obejrzeć kolejny fragment historii.
Opuszczenie Studni Światła (Descend the Light Well)

W drodze do wyjścia będzie dochodziło do kolejnych walk z elfami i ponownie musicie uważać na ich niebieskie ataki i przerywać je uderzeniami tarczą. Schodźcie na niższe poziomy i przyciągajcie się do krawędzi Ostrzami Chaosu.
Bohaterów zatrzyma w pewnym momencie elfia strażniczka Alva. Konfrontację tę opisaliśmy na osobnej stronie Alva z rozdziału Bossowie.
Po zakończonej walce koniecznie pozbierajcie cały loot "wyrzucony" przez Alvę. Znajdziecie m.in. Mroźny Płomień (Frozen Flame) oraz ulepszenie tarczy.
Powrót do mistycznej bramy (Make your way to the Mystic Gateway)

W dalszej części przeprawy zaczniecie napotykać ciemne elfy i walczy się z nimi bardzo podobnie do elfów światła. Możecie też wykorzystywać to, że niektóre elfy są początkowo zajęte walką i np. łatwiej je zaskakiwać. Podczas starcia z elfem przywoływaczem skupcie na nim swoje ataki żeby się go jak najszybciej pozbyć.
Powrót do Domu Sindriego (Return to Sindri's when ready)

Powrócicie do mistycznej bramy gdzie macie wybór:
- Możecie od razu przejść przez bramę i powrócić do Domu Sindriego. Jest to wymagane, by kontynuować główną fabułę.
- Możecie zająć się eksploracją opcjonalnych obszarów Alfheim. Przejście do nich jest w kanionach (Canyons) i możecie w ten sposób zdobyć m.in. doświadczenie, loot czy znajdźki.
Podczas rozmowy z Ratatoskrem musicie przetestować trafianie Lewiatanem w dzwonki wietrzne. Wejdźcie do domu i usiądźcie przy stole. Awansujecie do kolejnego głównego zadania Atreusa - Zaginione sanktuarium.
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Chyba to jest tak że w innym kraju masz inne zniszczenie tarczy nie wiem dokładnie ale chyba tak jest.
Jeśli ten yutuber jest Anglikiem miało byto sens jeśli Polakiem to niewiem co
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
Ogarnąłeś może o co w tym chodzi? Przeszedłem grę na 100% i brakuje mi 4 reliktów
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
Witam . Mam problem dotarłem do komnaty z niebieskimi runami w wszchobin lesie barii i niewiem jak wyjść z tego lasu w tej komnacie jest niby zejście ale niewiem co zrobic proszę o pomoc przed komnata leżą 2 wilki
Hej czy ktoś może mi powiedzieć jak szybko i skutecznie pokonać bosa Gna na Tyglu Brakuje mi tylko tego do wbicia platyny tydzień próbuje i nic z góry dzięki
W poradniku jest że trzeba wcisnąć pauzę ażeby wyświetlić tryb fotograficzny; serio, a który to przycisk??? naciśnięcie share na padzie też daje pauzę, podobnie główny panel z lewej strony to wywołanie mapy a z prawej menu gry, lub na odwrót; generalnie w części pierwszej to był główny panel a tu dopiero dodali to po paru tygodniach; niestety dopiero pod koniec gry zorientowałem się że to przycisk options na padzie i kwadrat wywołuje tryb fotograficzny; możecie się śmiać, ale to kpina z tym językiem polskim i dodatkiem foto, nie mówiąc o aktualizacjach już po premierze w tego typu grach; cyber panku nie liczę, bo polakom specjalnie robią pod górę, na każdym sczeblu.
UWAGA!!! W PORADNIKU TEGO NIE PRZECZYTASZ!!! Polecam ulepszać pancerz ten, który macie na samym początku rozgrywki, czyli "pancerz przetrwania", "pas przetrwania", "owijki przetrwania". Po za tym, co też może być dla kogoś istotne, z max levelem tego pancerza możesz zmienić jego wygląd na każdy inny ;) Wszystkie te lepiej wyglądające i na początku z lepszymi parametrami pancerze, a i droższe, czytaj wydasz więcej surowców, z czasem, szczególnie tak od levelu 6 czy bodajże 7, nie będą na koniec tak wyważone i o wiele lepsze w statystykach jak właśnie ten pierwszy. Oczywiście Kruczy pancerz, Kirys Lundy, czy Smocza Łuska ma najwyższe parametry siły i obrony, ale np. wartość wszystkich statystyk nie licząc wielu innych dodatków które je podwyższają, w sumie są niższe od tego pierwszego. Po za tym nie tylko to jest ważne, jak zdobędziecie w trakcie trwania fabuły "esencję regeneracji zdrowia", szczególnie tą drugiej wartości, to witalność musisz mieć minimum 170 ażeby ta stała regeneracja działała. Więc z tym pancerzem masz wszystko czego ci trzeba. Jest jeszcze fajny "pancerz Berserka", ale nie pamiętam czy będzie on działał z tą "esencją witalności". To oczywiście tylko sugestia, ale pokazuje jak nas oszukują w codziennym życiu, nie zawsze to co ładniej wygląda i jest droższe, jest lepsze. "Lepsze wrogiem dobrego." Generalnie z poradnika nie korzystałem nie licząc kilku podpowiedzi na youtubie. A głównie miałem kłopot np. z trzema uderzeniami w tzw. dzwony, ale zaznaczam, że tylko w jednym, jedynym miejscu gry, bodajże w midgardzie, gdzie robiłem tak jak na filmiku a i tak za sto szóstym nie mogłem tego ogarnąć. W końcu się udało, ale i tak coś było nie tak, jakiś błąd gry, wiem że można w ustawieniach gry zwiększyć czas na rozwiązywanie tego typu zagadek, ale i tak u mnie to nie zadziałało w tym przypadku. Wiem że było kilka problemów zaraz po premierze i nie wszystko działało jak trzeba, nie wspominając brak języka polskiego, ale na pewno z czasem nie pamiętam większych błędów po za przycinaniem na ps4 pro, marginalnie, z kilka razy, szczególnie przed aktualizacjami (w sumie to mam zawalony dysk po brzegi, więc i tak musiałem odinstalować kilka tytułów które były na dysku, więc to też mogło być przyczyną). Co do tych czerwonych wybuchowych waz to po prostu jak i z innymi rzeczami które wymieniacie powyżej w komentarzach nie miałem żadnych kłopotów, może dlatego że ja sobie lubię pozwiedzać, przeczesać dokładnie każdy skrawek mapy i przestrzeni wokół, pozmieniać ustawienia w menu i uzbrojenie, dlatego tego typu drobiazgi na koniec gry miałem z bani. Grałem na poziomie trudności "wyważona rozgrywka", ale pod koniec gry musiałem zmniejszyć poziom przy dwóch czy trzech bosach, w jedynce zrobiłem to tylko przy ostatniej walkiri. Oczywiście dla młodszych graczy być może granie na najwyższym poziomie to nie problem, ale ja już nie ogarniam tych kombosów ;P Szkoda tylko że dopiero pod koniec gry znalazłem, jak się włącza tryb foto ;((( Po za tym platynka i na koniec ukryty kamienny smok do zabicia który nie wymaga ażeby mieć 100% gry, ale jest fajnym zwieńczeniem, i właśnie brakowało mi szpona smoka czy coś w ten deseń ażeby zrobić max level pancerz smoka, bo pas i ochrona rąk(zapomniałem jak to się nazywa) miałem max. Szkoda właśnie że jak już masz wszystko podrasowane to gra się kończy, niemniej jednak niedawno zagrałem znowu w grę + w pierwszego nowego god of war i muszę przyznać że ponownie dobrze się bawiłem ;) Nawet lepiej niż za pierwszym razem. Dlatego szkoda że Ragnarok nie ma nowej gry+, ponoć ma być na wiosnę, ale raczej już sprzedam grę jak i konsolę. Miłego grania ;)
Mam problem z sumieniem dla zmarłych. Zanim przyjąłem przysługę zabiłem fanatyków seior i nie chce mi zaliczyć przysługi. Jest jakiś sposób na to ? :/
Mam pytanko może ktoś ma podobny problem w lokalizacji wioślarze wszedłem do góry za skrzynią norn wspinam się do góry i walcze ze ścianą ?? nie mogę wziąć ani skrzyni ani dodatkowego elementu który tam leży a dodatkowo nie mogę zejść na dół miał ktoś podobny przypadek????
Większość zdobywa się podczas przechodzenia fabuły. Ostatnie zdobywasz w:
Vanaheim:
Alfheim:
Oraz zamykając 6 szczelin (Hel Tears) powstałych po jednej z wizyt w Hel przy przechodzeniu misji fabularnych.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
