God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
Sekret Gróy to główne zadanie z wizyty w Alfheim w God of War Ragnarok. Nasza solucja zawiera rozwiązania zagadek z kamieniami zmierzchu, opisy walk z elfami i przeprawy przez Świątynię Światła oraz informacje jak opuścić Studnię Światła.
Aktualizacja:
W ramach zaliczania głównego questu Sekret Gróy (Groa's Secret) w God of War Ragnarok Kratos, Atreus i Tyr odwiedzą po raz pierwszy Alfheim. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia jak zaliczać zagadki z kamieniami zmierzchu i drzwiami światła, jak pokonywać elfy światła i mroczne elfy, jak dotrzeć do ołtarza Gróy w Świątyni Światła oraz jak wydostać się ze Studni Światła i opuścić Alfheim.
- Dotarcie do ołtarza Gróy na szczycie świątyni (Reach Groa's shrine atop the temple)
- Opuszczenie Studni Światła (Descend the Light Well)
- Powrót do mistycznej bramy (Make your way to the Mystic Gateway)
- Powrót do Domu Sindriego (Return to Sindri's when ready)
Dotarcie do ołtarza Gróy na szczycie świątyni (Reach Groa's shrine atop the temple)

Quest rozpoczniecie po dotarciu do krainy Alfheim i grywalną postacią jest w nim ponownie Kratos.
W trakcie podróżowania główną ścieżką po raz pierwszy napotkacie Kamienie Zmierzchu (Twilight Stones) - mogą one odbijać rzucany topór Lewiatan. Poprawne ustawienie się do rzutu zawsze symbolizuje zmiana koloru trajektorii lotu topora na niebieski. W przypadku pierwszej barykady odbijcie topór od lewego kamienia (obrazek).

Podczas przeprawy początkowo musicie staczać walki z elfami światła - niezależnie od odmiany są one bardzo zwinne, tak więc wymagane są bezbłędne uniki, bloki lub parowania. Proście też Atreusa o pomoc w ogłuszaniu ich strzałami.
Dotrzecie do wejścia do Świątyni Światła (Temple of Light). Musicie skorzystać z lewego mechanizmu. Słuchajcie rozkazów Atreusa - musicie zatrzymać poruszanie mechanizmem i następnie przesuwać go w przeciwną stronę.

W pierwszej komnacie świątyni trzeba odblokować przejście - rzućcie toporem w kamień zmierzchu w taki sposób, by trafił w górny kryształ (obrazek).
Po drodze miniecie Studnię Dusz (Well of Souls). Trzeba będzie powtórzyć zagadkę z kamieniem zmierzchu po to żeby zniszczyć Lewiatanem kolejny kryształ blokujący drzwi światła (Light Door). Dotrzecie do dużej bramy i prowadzi ona do kolejnej części świątyni.

Pokonajcie nowe elfy i po walce zbadajcie okolicę. Kratos może doskakiwać do wiszących obiektów. Musicie zawsze zwrócić się w stronę celu skoku i wcisnąć przycisk X. Wyruszcie dalej. Podczas walk uważajcie na potwory-samobójców i szybko odskakujcie od czerwonego obszaru, który symbolizuje zasięg eksplozji.
Podążajcie za Tyrem i Atreusem. W sali z nowym zablokowanym przejściem musicie ustawić się w miejscu z obrazka i rzucić toporem w kamień zmierzchu po to żeby odbił się i poleciał w stronę kryształu.

W nowej bitwie elfy będą używały samonaprowadzalnych kul (Homing Orb). Niszczcie je na odległość polegając na atakach dystansowych. Pociski długo lecą w stronę Kratosa i nie liczcie na to, że je łatwo zgubicie. Po walkach dotrzyjcie do bramy.
Schody doprowadzą Was do zamkniętego przejścia i musicie zaliczyć zagadkę z drzwiami światła i obrotowym mechanizmem.
Zeskoczcie na lewy niższy poziom i użyjcie mechanizmu zębatkowego. Opuśćcie wiszący ładunek i rzućcie toporem w jego lewą tarczę bez puszczania mechanizmu (obrazek).

Trafiony wiszący obiekt powinien obrócić się o 90 stopni i odsłonić kamień zmierzchu. Musicie rzucić toporem w kamień i odbić go w stronę kryształu (obrazek). Odblokujecie dzięki temu główne przejście. Możecie powrócić do towarzyszy.
Podczas nowych walk z elfimi wojownikami dowiecie się o niebieskich atakach. Możecie je zatrzymywać wciskając 2xL1, tzn. wykonując uderzenie tarczą w ziemię. Zatrzyma to aktualnie wykonywany atak przeciwnika lub przełamie jego blok.

Pomóżcie sobie wiszącymi obiektami i interaktywnym zaczepem żeby dołączyć do Tyra na oddalonej półce. W nowych walkach dowiecie się, że kamienie zmierzchu mogą być używane do ogłuszania elfów, tzn. możecie rzucić toporem w kamień po to żeby odbił się od niego i trafił w elfa. Jest to możliwe tylko jeśli przy przygotowywaniu się do rzutu widoczne jest niebieskie połączenie.
W sali z posągami wygrajcie bitwę, a następnie popchnijcie posąg (obrazek). Stworzycie w ten sposób połowę pomostu. Tyr automatycznie wykona podobną czynność z drugim posągiem i pozwoli to Wam przejść dalej.

Po kolejnych walkach z elfami dotrzecie do dużej bramy. Za nią znajdziecie miejsce zaliczania zagadki z drzwiami światła i posągami. Obróćcie się w prawo i poproście Atreusa o zniszczenie pieczęci prawego posągu (obrazek). Powinien się on częściowo przewrócić.
Złapcie się przewróconego prawego posągu Ostrzami Chaosu. Doprowadźcie do przewrócenia go w lewo.

Przesunięty posąg odsłoni zaczep, który pozwala na przedostanie się na górne półki. Po dotarciu na górę pobiegnijcie w prawo i złapcie się górnego zaczepu, dzięki któremu dotrzecie na przeciwległy balkonik (ten za nieruszanym jeszcze lewym posągiem).
Na plecach lewego posągu jest kolejna pieczęć (obrazek) i Atreus musi trafić w nią strzałą dźwiękową.

Musicie teraz wykonać kilka kolejnych czynności na lewym posągu:
- rzućcie Lewiatanem w nowo odsłoniętą tarczę z punktu 1 na naszym obrazku - posąg przewróci się dzięki temu w prawo;
- wycelujcie Lewiatanem w kamień zmierzchu z punktu 2 - musi powstać niebieskie połączenie, dzięki czemu rzucony topór odbije się w stronę posągu i uszkodzi jego kolejny fragment;
- złapcie się Ostrzami Chaosu czerwonego elementu z punktu 3 - musicie przewrócić posąg w lewo.

Musicie powrócić na balkoniki za prawym posągiem. Ostatni element zagadki to rzucenie toporem w kamień zmierzchu lewego posągu. Ustawcie się na balkoniku w miejscu z obrazka. Topór musi odbić się od kamienia i polecieć w stronę kryształu nad drzwiami światła. Odblokujecie dalsze przejście.

Dotrzecie do centralnej komnaty (Central Chamber), w której trzeba zaliczyć jeszcze jedną zagadkę.
Po lewej stronie Atreus może trafić z łuku w zielony zaczep. Rozbuja to wiszący kamień zmierzchu.

Dowiecie się, że kamień zmierzchu jest zwrócony w złą stronę. Zbadajcie obszar na prawo od drzwi światła. Atreus musi trafić w kolejny zielony obiekt z powyższego obrazka. Odblokowany zostanie interaktywny zaczep dla Kratosa, dzięki któremu dotrzecie do tylnego obszaru.
Tyr straci cierpliwość i wykona za Was krok z odpowiednim ustawieniem kamienia zmierzchu. Powróćcie do centralnego obszaru i rzućcie toporem w kamień zmierzchu. Musi powstać niebieskie połączenie po to żeby Lewiatan odbił się od kamienia i trafił w kryształ nad drzwiami światła.
Możecie już skorzystać ze schodów oraz windy i podążać dalej za Tyrem. Po drodze miniecie sklep krasnoludów - można go opcjonalnie odwiedzić. Otwórzcie oznaczony obiekt żeby obejrzeć kolejny fragment historii.
Opuszczenie Studni Światła (Descend the Light Well)

W drodze do wyjścia będzie dochodziło do kolejnych walk z elfami i ponownie musicie uważać na ich niebieskie ataki i przerywać je uderzeniami tarczą. Schodźcie na niższe poziomy i przyciągajcie się do krawędzi Ostrzami Chaosu.
Bohaterów zatrzyma w pewnym momencie elfia strażniczka Alva. Konfrontację tę opisaliśmy na osobnej stronie Alva z rozdziału Bossowie.
Po zakończonej walce koniecznie pozbierajcie cały loot "wyrzucony" przez Alvę. Znajdziecie m.in. Mroźny Płomień (Frozen Flame) oraz ulepszenie tarczy.
Powrót do mistycznej bramy (Make your way to the Mystic Gateway)

W dalszej części przeprawy zaczniecie napotykać ciemne elfy i walczy się z nimi bardzo podobnie do elfów światła. Możecie też wykorzystywać to, że niektóre elfy są początkowo zajęte walką i np. łatwiej je zaskakiwać. Podczas starcia z elfem przywoływaczem skupcie na nim swoje ataki żeby się go jak najszybciej pozbyć.
Powrót do Domu Sindriego (Return to Sindri's when ready)

Powrócicie do mistycznej bramy gdzie macie wybór:
- Możecie od razu przejść przez bramę i powrócić do Domu Sindriego. Jest to wymagane, by kontynuować główną fabułę.
- Możecie zająć się eksploracją opcjonalnych obszarów Alfheim. Przejście do nich jest w kanionach (Canyons) i możecie w ten sposób zdobyć m.in. doświadczenie, loot czy znajdźki.
Podczas rozmowy z Ratatoskrem musicie przetestować trafianie Lewiatanem w dzwonki wietrzne. Wejdźcie do domu i usiądźcie przy stole. Awansujecie do kolejnego głównego zadania Atreusa - Zaginione sanktuarium.
0
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dagos18 Junior
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
user4259317404 Junior
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
VeeoN26 Junior
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
user46111542d3 Junior
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
user6055570592 Junior
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
hanu Junior
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
oskars258 Junior
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
J-Marcin Legionista
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
albino Junior
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Felipe Konsul
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
