God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
Odmienić los to główne zadanie gry God of War Ragnarok ze zdobycia włóczni Draupnir. Nasza solucja wyjaśnia jak wykuć trzecią główną broń Kratosa, jak przejść przez Tunele Myrkr, jak odblokować windę w Kuźni, jak używać włóczni na otworach i jak zejść z góry.
Aktualizacja:
Jednym z ważniejszych questów gry God of War Ragnarok jest Odmienić los (Forging Destiny). Z opisu przejścia w naszym poradniku dowiecie się jak wykuć włócznię (Draupnir Spear) i jak jej używać (walki, szczeliny z powietrzem). Oprócz tego podpowiadamy jak zaliczyć zagadki w tunelach Myrkr oraz zagadkę z zablokowaną windą w Kuźni w Svartfalfheim.
- Znalezienie drogi prowadzącej na powierzchnię (Find a path to the surface)
- Zniszczenie gniazda zmór, by odblokować dźwig (Destroy the Nightmare Haunt to release the lift)
- Naprawienie dźwigni (Repair the switch)
- Wykucie broni (Forge the weapon)
- Znalezienie sposobu, by zejść z góry (Find a path down the mountain)
- Powrót do Sindriego (Return to Sindri's when ready)
Znalezienie drogi prowadzącej na powierzchnię (Find a path to the surface)

Główne zadanie rozpoczniecie po powrocie do krainy Svartalfheim. Tym razem Kratos i Freja będą badać jej nowy region - Tunele Myrkr (Myrkr Tunnels).
Użyjcie Ostrzy Chaosu na czerwonej beczce z obrazka - doprowadzi to do eksplozji i pozwoli Wam przejść przez dziurę w kracie. Zaczniecie po drodze napotykać potwory i możecie rzucać Lewiatanem w Kamienie Zmierzchu żeby zadawać większe obrażenia.

Przy nowej zamkniętej bramie podpalcie oleistą substancję z użyciem Ostrzy Chaosu. Dojdzie do kolejnej eksplozji i fragment nowej kraty zostanie zniszczony.
Pokonujcie kolejne potwory i pogadajcie z Sindrim. Przesuńcie wóz, a dotrzecie do miejsca zaliczenia zagadki z Kamieniem Zmierzchu.
Wejdźcie w interakcję z łańcuchem i poproście Freję o utworzenie pieczęci w miejscu z obrazka. Rzućcie w nią Lewiatanem.

Dopiero teraz puśćcie łańcuch (dzięki użyciu pieczęci efekt zamrożenia nadal działa) i podejdźcie do zamrożonego obiektu. Musicie odpowiednio rzucić Lewiatanem (powyższy obrazek) - topór musi odbić się od Kamienia Zmierzchu i trafić w tarczę za kratami.
Rozprawcie się z Bergsrą (odskakujcie przy jej czerwonych atakach) i skorzystajcie z nowego przejścia.

Dotrzecie do sali z korytami i kołami wodnymi. Zaliczycie tu w sumie 2 zagadki. Pierwsza z nich jest bardzo łatwa. Zamroźcie fragment koryta nad kołem z powyższego obrazka. Odsłoni się wąskie przejście i skorzystajcie z niego.

Rozprawcie się ze Zmorami (Nightmares) i innymi potworami. Przedostańcie się na wyższą półkę i dotrzyjcie do mechanizmu sterowania korytami wodnymi - pokazuje go powyższy obrazek.
Użycie tego mechanizmu doprowadzi do obrócenia jednego z koryt.

Wyruszcie z powrotem w stronę sali z korytami (możecie odblokować po drodze skrót). Do zaliczenia jest druga część zagadki:
- Utwórzcie pieczęć przy najwyższym korycie w miejscu z powyższego obrazka. Rzućcie następnie w pieczęć Lewiatanem.
- Przywołajcie do siebie topór i trafcie w niższe koryto nad drugim kołem, tzn. lewym, którego jeszcze nie uruchamialiście. Koło zacznie się obracać i odblokuje się wyjście z sali.
Spotkacie 2 Bergsry i pomagajcie sobie pułapkami - możecie uszkadzać beczki i podpalać rozlewaną substancję. Atakujcie też te bestie po kolei. Podnieście po drodze kratę i zaliczcie wspinaczkę. Dotrzecie na powierzchnię - do regionu Kuźnia (The Forge).
Zniszczenie gniazda zmór, by odblokować dźwig (Destroy the Nightmare Haunt to release the lift)

Brok stanie się nowym towarzyszem Kratosa.
W trakcie podróży niszczcie napotykane gniazda potworów żeby zatrzymywać dalsze pojawianie się ich. Zbadajcie zamkniętą bramę i dotrzyjcie do windy - dowiecie się, że platforma podróżująca w stronę kuźni jest zablokowana przez gniazdo potworów. Konieczne jest zbliżenie się do niej od prawej strony i prowadzi tam górska ścieżka.
Dotrzecie z Brokiem do miejsca zaliczenia zagadki z otwarcia bramy i Waszym dążenie będzie wprawienie koła w ruch. Zacznijcie od podpalenia krzaków Ostrzami Chaosu. Odblokuje to dostęp do windy, ale sama winda jest jeszcze nieczynna.

Wdrapcie się na pobliską półkę i zamroźcie gejzer z pomocą Lewiatana. Przejdźcie dalej, przywołajcie do siebie topór i rzuććie Lewiatanem w drugi gejzer z powyższego obrazka.
Winda z Brokiem ruszy na górę. Zaczekajcie aż krasnolud dotrze nią do celu i powróćcie tą samą drogą do windy. Ustawcie się Kratosem na windzie, zwróćcie się w stronę Broka i poproście go o użycie mechanizmu (Kwadrat). Również i Bóg Wojny dotrze na górę.

Obróćcie się po wyjściu z windy w prawo - wdrapcie się na najwyższą półkę. Poproście ponownie Broka o użycie mechanizmu (Kwadrat).
Musicie rzucić Lewiatanem w nowo odsłonięty gejzer z powyższego obrazka. Po zamrożeniu gejzera poproście po raz ostatni Broka żeby użył mechanizmu. Uruchomi się koło - zaczekajcie, aż odblokuje się wyjście. Przywołajcie Lewiatana i dotrzyjcie z Brokiem do wyjścia.

Nowa ścieżka doprowadzi Was z boku do uwięzionej platformy - rzućcie Lewiatanem w gniazdo potworów i zniszczcie je.
Powróćcie na sam dół, tzn. do miejsca, w którym dowiedzieliście się o blokadzie. Brok i Kratos mogą już użyć platformy i dotrzeć do kuźni.
Naprawienie dźwigni (Repair the switch)

Dotrzyjcie z Brokiem do nowego mechanizmu, a dowiecie się, że dźwignia jest zepsuta - musicie pomóc Brokowi w naprawach. Jest to proste - docierajcie do interaktywnych kryształów, używajcie na nich Lewiatana (R2) i powracajcie ze składnikami do krasnoluda. Wykonajcie te akcje w sumie 2 razy.
Wykucie broni (Forge the weapon)

Powróćcie do uszkodzonej dźwigni - możecie już jej użyć. Dojdzie do spotkania z Panią Kuźni i odblokujecie 3 główną broń Kratosa - to włócznia Draupnir (Draupnir Spear). Możecie ją od teraz wybierać wciskając dolny kierunek na krzyżaku pada.
Włócznię możecie od razu przetestować na grupie potworów. Możecie atakować w zwarciu lub rzucać włóczniami (ich zapas będzie się regularnie odnawiał) i detonować je (Trójkąt). W dalszej części gry odblokujecie też ulepszenia włóczni oraz lekkie i ciężkie ataki runiczne. Ponadto gra odblokowała drzewko umiejętności włóczni - możecie wydawać XP Kratosa na nowe zdolności.
Znalezienie sposobu, by zejść z góry (Find a path down the mountain)

Po raz pierwszy musicie użyć włóczni do odblokowania przejścia - wybierzcie ją z inwentarza i wycelujcie w szczelinę z wydostającym się powietrzem (obrazek). Po tym jak rzucicie w nią włócznią (musi wbić się w skały) zdetonujcie ją, a zniszczycie okoliczne skały. Pozwoli to Wam na nową wspinaczkę.
W ten i kolejne otwory nie możecie celować pod zbyt dużym kątem, bo w przeciwnym razie włócznia nie będzie mogła być poprawnie wbita.

Bohaterowie na swojej drodze napotkają wielki głaz. Zniszczcie okoliczne gniazdo i zbadajcie obszar po lewej stronie. Znajdźcie szczelinę, w którą można rzucić włócznią (obrazek). Po udanym trafieniu zdetonujcie włócznię, a barykada zostanie zniszczona.
Przeciśnijcie się między skałami i pozbądźcie się kolejnych potworów.

W nowej lokacji po raz pierwszy musicie użyć włóczni jako drążka. Poszukajcie nową szczelinę i rzućcie w nią włócznią. Pozostanie ona wbita i możecie złapać się włóczni (obrazek), dzięki czemu dotrzecie na wyższą półkę.
Kontynuujcie przeprawę i użyjcie włóczni do przewrócenia kolejnego dużego głazu. Dotrzecie do lokacji z 2 ogrami - warto ogłuszyć jedną z bestii po to żeby wskoczyć na jej grzbiet i wykorzystywać ją do ataków.

Po wygranej bitwie znajdźcie kolejną szczelinę i zdetonujcie wbitą włócznię. Możecie po drodze skorzystać ze sklepu, ale prawdopodobnie nie macie jeszcze składników do awansowania włóczni na kolejny poziom.
Skorzystajcie z liny żeby wykonać długi zjazd na dół.
Powrót do Sindriego (Return to Sindri's when ready)

Po ważnej scenie spotkania musicie wyruszyć do najbliższej mistycznej bramy. Spodziewajcie się po drodze walk m.in. z wojownikami Einherjar - uważajcie na ich ataki bifrost. Możecie używać włóczni, ale także 2 pozostałych broni.
Główna ścieżka doprowadzi Was do wagonika kolejki - skorzystajcie z niego.

Kierujcie się w stronę wody. W miejscu z obrazka użyjcie włóczni jako drążka. Pozwoli to Wam dotrzeć do nowej mistycznej bramy Plaża Nidavellir (Nidavellir Beach). Skorzystajcie z niej, by powrócić do Domu Sindriego.
Pogadajcie z Sindrim i udajcie się na odpoczynek. Załączy się nowa scena z Faye - podążajcie za nią i płyńcie ustaloną trasą. Powrócicie do sterowania Atreusem - granie chłopcem będzie częścią kolejnego głównego zadania Koszmary z Hel.
0
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dagos18 Junior
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
user4259317404 Junior
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
VeeoN26 Junior
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
user46111542d3 Junior
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
user6055570592 Junior
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
hanu Junior
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
oskars258 Junior
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
J-Marcin Legionista
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
albino Junior
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Felipe Konsul
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
