God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
Ponownie razem to główny quest z poszukiwań wilka Garma w grze God of War Ragnarok. Nasza solucja opisuje przeprawę przez Helheim – eliminowanie wojowników Hel, zagadki z zamkniętymi bramami, sceny pościgu i ucieczki przed Garmem.
Aktualizacja:
Druga wizyta w krainie Helheim ma miejsce w grze God of War Ragnarok w głównym zadaniu Ponownie razem (Reunion). Opis przejścia z naszego poradnika omawia wszystkie kroki związane z odnalezieniem i doścignięciem wilka Garma. Dowiecie się też jak zaliczyć 4 zagadki z zamkniętymi przejściami.
- Podejście do Ratatoskra (Approach Ratatoskr)
- Odnalezienie Garma w Helheimie (Find Garm in Helheim)
- Pościg za Garmem (Pursue Gram)
- Opuszczenie Helheimu (Leave Helheim)
- Ucieczka (Run!)
- Powrót do mistycznej bramy (Return to the Mystic Gateway)
- Powrót do Domu Sindriego (Return home to Sindri's)
- Dotarcie do Obozu Frejra (Reach Freyr's Camp)
Podejście do Ratatoskra (Approach Ratatoskr)

Opisywany quest rozpoczniecie po zamknięciu pierwszej szczeliny Hel i odzyskaniu kontroli nad Kratosem.
Ratatoskr to gadająca wiewiórka, która spotkacie przy mistycznej bramie obok Domu Sindriego. Wysłuchajcie rozmowy i użyjcie bramy. Dotrzecie do regionu Helgrind w krainie Helheim.
Odnalezienie Garma w Helheimie (Find Garm in Helheim)

Garm pojawi się od razu po dotarciu do Helheim i ucieknie z tego miejsca - musicie dotrzeć do jego legowiska.
Dotrzyjcie do miejsca użycia włóczni - rzućcie nią w słaby punkt w ścianie i zdetonujcie ją, a odblokujecie opcję wspinaczki. Doskakujcie do kolejnych krawędzi (jedna z nich jest pod Kratosem).
Podczas pierwszej i kolejnych walk z przeciwnikami Hel jako pierwszych eliminujcie łuczników (atak na odległość lub szybkie zmniejszenie dystansu do przeciwnika).

Napotkany duży lodowy blok ma kilka słabych punktów (obrazek) - wbijcie włócznie do wszystkich otworów i dopiero wtedy je zdetonujcie. Pozwoli to Wam rozpocząć nową wspinaczkę.
Dotrzecie do regionu Lśnienie Zguby (Gleaming Bale) i znajdziecie szczelinę Hel do zamknięcia.

Wciśnijcie Kwadrat i przystąpcie do intensywnych walk - warto stosować ataki obszarowe, bo będziecie walczyli głównie z grupami słabszych nieumarłych.
Po zamknięciu szczeliny Hel odblokujecie przysługę Goście z Hel (Hel to Pay) - dotyczy ona odnalezienia i zamknięcia 5 innych szczelin Hel.
Doskoczcie do kolejnej półki i przemieszczajcie się w bok w pozycji wiszącej. Dotrzecie do pierwszej zagadki z pieczęciami:

Oto rozwiązanie pierwszej zagadki:
- Poproście Atreusa o utworzenie 3 pieczęci nad bramą (obok siebie) i skorzystajcie z mechanizmu podnoszenia bramy.
- Nie puszczajcie mechanizmu, tylko rzućcie Lewiatanem w lewą pieczęć (powyższy obrazek). Brama pozostanie dzięki temu podniesiona.

Podążajcie dalej i pokonujcie kolejne potwory. Dotrzecie do dużej przepaści i udajcie się w prawo. Po wyeliminowaniu wojowników Hel rzućcie włócznią w otwór zaznaczony na obrazku. Włócznia stanie się drążkiem - możecie powrócić do przepaści, doskoczyć do włóczni i z niej do nowej półki.
Pościg za Garmem (Pursue Gram)

Poczekajcie aż Atreus przedostnie się na górną półkę i odblokujecie interaktywny zaczep dla Kratosa. Na górze na chwilę pojawi się Garm i musicie pokonać kolejnych nieumarłych.
Przejdźcie między skałami i złapcie się górnego zaczepu. Używajcie Ostrzy Chaosu na przeciwnikach z niebieskimi pancerzami po to żeby je skutecznie niszczyć.
Na swojej drodze napotkacie mini-bossa - wędrowcę Hel (Hel Traveller). Przeciwnik ten dysponuje powolnymi, ale potężnymi atakami - nie pomylcie się, bo parować możecie tylko żółte ataki i przy czerwonych musi odskakiwać wyraźnie w bok.

Musicie ogłuszyć i dobić Wędrówcę (R3). Pozostawi on po sobie m.in. zaklęcie do amuletu i płomień chaosu (Chaos Flame) do ulepszenia Lewiatana.


Tuż po pokonaniu Wędrowcy trzeba zaliczyć drugą zagadkę z pieczęciami:
- Utwórzcie 3 pieczęcie na wystającym obiekcie po prawej stronie (obrazek 1);
- Użyjcie lewego mechanizmu - prawy obiekt zacznie się obniżać.
- Rzućcie Lewiatanem w najwyższą pieczęć (obrazek 2) - musi ona wystawać żeby się to powiodło (w przeciwnym razie poproście Atreusa o ponowne rozmieszczenie pieczęci).
Odblokuje się na stałe nowe przejście.

Podążajcie za Atreusem i pokonajcie nowych wrogów (ponownie używajcie Ostrzy Chaosu do niszczenia niebieskich pancerzy).
Przejdźcie przez mały tunel i ustawcie się dostatecznie z boku żeby rzucić włócznią w otwór i utworzyć drążek. Możecie przeskoczyć dalej. Splądrujcie legendarną skrzynię i wybierzcie wąskie przejście przy ścianie.

Pokonajcie nowych wrogów i zbliżcie się do Garma. Musicie rzucić Lewiatanem w kajdany (obrazek) po to żeby je zamrozić i następnie złapać łańcuch wilka (zwróćcie się w jego stronę i wciśnijcie X).

Po scence wyruszcie dalej. Otwórzcie bramę i pokonajcie zwykłe potwory. Musicie dotrzeć do miejsca, w którym ponownie trzeba rzucić włócznią w otwór. Skorzystajcie z nowo powstałego drążka. Na górze pozbądźcie się większej grupy potworów.

Dotrzecie do lokacji Ciche pole (Silent Clearing) - musicie tu doskakiwać do kolejnych krawędzi (pierwszą pokazuje obrazek) i docelowo wylądujecie na grzbiecie bossa.
Czeka Was konfrontacja z Garmem - pojedynek z bossem opisaliśmy szczegółowo na osobnej stronie Garm (pierwsza walka) z rozdziału Bossowie.
Opuszczenie Helheimu (Leave Helheim)

Wdrapcie się na wyższą południową półkę żeby opuścić arenę walk. Po drodze warto zajrzeć do legendarnej skrzyni - skrywa Tarczę Szturmową (w razie przegapienia jej możecie ją później zakupić w dowolnym sklepie za 7500 srebra).

Musicie zaliczyć trzecią zagadkę z pieczęciami:
- Atreus musi po lewej stronie utworzyć w sumie 3 pieczęcie. Operujcie jednocześnie mechanizmem żeby przemieszczał się w górę/dół i żeby pieczęcie były od siebie oddalone.
- Rzućcie toporem w najniższą pieczęć (obrazek) bez puszczania mechanizmu.
Odblokuje się na stałe nowe przejście.
Ucieczka (Run!)
Dotrzyjcie do prawej bramy - przy próbie otwarcia jej zaatakuje Was Garm i rozpocznie się scena ucieczki. Biegnijcie jedyną ustaloną ścieżką. Mijane potwory najlepiej ignorować - nie musicie ich pokonywać, by móc przejść dalej. Polegajcie na unikach żeby potwory legion nie wskakiwały na Kratosa.

W pewnym momencie na trasie ucieczki pojawi się boss. Rzućcie włócznią w lewe kajdany Garma i zdetonujcie ją. Pozbędziecie się chwilowo bossa.

Wznówcie ucieczkę i ponownie unikajcie niepotrzebnych konfrontacji. Kratos i Atreus dotrą docelowo do miejsca drugiej konfrontacji z Garmem - nowy pojedynek z bossem opisaliśmy szczegółowo na osobnej stronie Garm (pościg i druga walka) z rozdziału Bossowie.
Po bitwie przejdźcie przez małą dziurę żeby opuścić arenę walk i wykonajcie wspinaczkę po ścianach. Odnajdziecie Garma, który tym razem będzie przyjaźnie nastawiony.
Powrót do mistycznej bramy (Return to the Mystic Gateway)

Złapcie się górnej krawędzi na arenie. Dotrzecie do miejsca zaliczania ostatniej czwartej zagadki z pieczęciami:
- Użyjcie mechanizmu bramy - będzie on obracał również prawymi pierścieniami. Proście Atreusa o to żeby tworzył nowe pieczęcie.
- Docelowo musicie rzucić toporem w dolną pieczęć (obrazek). Powinno dojść do reakcji łańcuchowej - mechanizm zablokuje się i brama pozostanie otwarta.
Krótka podróż doprowadzi Was do mistycznej bramy. Usuńcie lodowe bloki przy bramie (R2).
Powrót do Domu Sindriego (Return home to Sindri's)

Wybierzcie Dom Sindriego jako cel podróży i wysłuchajcie narady.
Musicie użyć mistycznej bramy. Jako cel podróży wybierzcie bramę Obóz Frejra w krainie Vanaheim.
Dotarcie do Obozu Frejra (Reach Freyr's Camp)

Mistyczna brama nie znajduje się we właściwym obozie i trzeba do niego dotrzeć - popłyńcie łodzią kawałek na północny-wschód.
Po dopłynięciu do brzegu wyruszcie pieszo w stronę obozu. W jaskini wbijcie włócznię do otworu w ścianie - stanie się drążkiem. Powtórzcie ten schemat z kolejnym otworem. W obozie zbadajcie ognisko, a pojawi się Hildisvini. Wybierzcie północno-wschodnie wyjście z obozu. Po chwili odblokujecie główne zadanie Stworzenia z przepowiedni.
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Chyba to jest tak że w innym kraju masz inne zniszczenie tarczy nie wiem dokładnie ale chyba tak jest.
Jeśli ten yutuber jest Anglikiem miało byto sens jeśli Polakiem to niewiem co
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
Ogarnąłeś może o co w tym chodzi? Przeszedłem grę na 100% i brakuje mi 4 reliktów
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
Witam . Mam problem dotarłem do komnaty z niebieskimi runami w wszchobin lesie barii i niewiem jak wyjść z tego lasu w tej komnacie jest niby zejście ale niewiem co zrobic proszę o pomoc przed komnata leżą 2 wilki
Hej czy ktoś może mi powiedzieć jak szybko i skutecznie pokonać bosa Gna na Tyglu Brakuje mi tylko tego do wbicia platyny tydzień próbuje i nic z góry dzięki
W poradniku jest że trzeba wcisnąć pauzę ażeby wyświetlić tryb fotograficzny; serio, a który to przycisk??? naciśnięcie share na padzie też daje pauzę, podobnie główny panel z lewej strony to wywołanie mapy a z prawej menu gry, lub na odwrót; generalnie w części pierwszej to był główny panel a tu dopiero dodali to po paru tygodniach; niestety dopiero pod koniec gry zorientowałem się że to przycisk options na padzie i kwadrat wywołuje tryb fotograficzny; możecie się śmiać, ale to kpina z tym językiem polskim i dodatkiem foto, nie mówiąc o aktualizacjach już po premierze w tego typu grach; cyber panku nie liczę, bo polakom specjalnie robią pod górę, na każdym sczeblu.
UWAGA!!! W PORADNIKU TEGO NIE PRZECZYTASZ!!! Polecam ulepszać pancerz ten, który macie na samym początku rozgrywki, czyli "pancerz przetrwania", "pas przetrwania", "owijki przetrwania". Po za tym, co też może być dla kogoś istotne, z max levelem tego pancerza możesz zmienić jego wygląd na każdy inny ;) Wszystkie te lepiej wyglądające i na początku z lepszymi parametrami pancerze, a i droższe, czytaj wydasz więcej surowców, z czasem, szczególnie tak od levelu 6 czy bodajże 7, nie będą na koniec tak wyważone i o wiele lepsze w statystykach jak właśnie ten pierwszy. Oczywiście Kruczy pancerz, Kirys Lundy, czy Smocza Łuska ma najwyższe parametry siły i obrony, ale np. wartość wszystkich statystyk nie licząc wielu innych dodatków które je podwyższają, w sumie są niższe od tego pierwszego. Po za tym nie tylko to jest ważne, jak zdobędziecie w trakcie trwania fabuły "esencję regeneracji zdrowia", szczególnie tą drugiej wartości, to witalność musisz mieć minimum 170 ażeby ta stała regeneracja działała. Więc z tym pancerzem masz wszystko czego ci trzeba. Jest jeszcze fajny "pancerz Berserka", ale nie pamiętam czy będzie on działał z tą "esencją witalności". To oczywiście tylko sugestia, ale pokazuje jak nas oszukują w codziennym życiu, nie zawsze to co ładniej wygląda i jest droższe, jest lepsze. "Lepsze wrogiem dobrego." Generalnie z poradnika nie korzystałem nie licząc kilku podpowiedzi na youtubie. A głównie miałem kłopot np. z trzema uderzeniami w tzw. dzwony, ale zaznaczam, że tylko w jednym, jedynym miejscu gry, bodajże w midgardzie, gdzie robiłem tak jak na filmiku a i tak za sto szóstym nie mogłem tego ogarnąć. W końcu się udało, ale i tak coś było nie tak, jakiś błąd gry, wiem że można w ustawieniach gry zwiększyć czas na rozwiązywanie tego typu zagadek, ale i tak u mnie to nie zadziałało w tym przypadku. Wiem że było kilka problemów zaraz po premierze i nie wszystko działało jak trzeba, nie wspominając brak języka polskiego, ale na pewno z czasem nie pamiętam większych błędów po za przycinaniem na ps4 pro, marginalnie, z kilka razy, szczególnie przed aktualizacjami (w sumie to mam zawalony dysk po brzegi, więc i tak musiałem odinstalować kilka tytułów które były na dysku, więc to też mogło być przyczyną). Co do tych czerwonych wybuchowych waz to po prostu jak i z innymi rzeczami które wymieniacie powyżej w komentarzach nie miałem żadnych kłopotów, może dlatego że ja sobie lubię pozwiedzać, przeczesać dokładnie każdy skrawek mapy i przestrzeni wokół, pozmieniać ustawienia w menu i uzbrojenie, dlatego tego typu drobiazgi na koniec gry miałem z bani. Grałem na poziomie trudności "wyważona rozgrywka", ale pod koniec gry musiałem zmniejszyć poziom przy dwóch czy trzech bosach, w jedynce zrobiłem to tylko przy ostatniej walkiri. Oczywiście dla młodszych graczy być może granie na najwyższym poziomie to nie problem, ale ja już nie ogarniam tych kombosów ;P Szkoda tylko że dopiero pod koniec gry znalazłem, jak się włącza tryb foto ;((( Po za tym platynka i na koniec ukryty kamienny smok do zabicia który nie wymaga ażeby mieć 100% gry, ale jest fajnym zwieńczeniem, i właśnie brakowało mi szpona smoka czy coś w ten deseń ażeby zrobić max level pancerz smoka, bo pas i ochrona rąk(zapomniałem jak to się nazywa) miałem max. Szkoda właśnie że jak już masz wszystko podrasowane to gra się kończy, niemniej jednak niedawno zagrałem znowu w grę + w pierwszego nowego god of war i muszę przyznać że ponownie dobrze się bawiłem ;) Nawet lepiej niż za pierwszym razem. Dlatego szkoda że Ragnarok nie ma nowej gry+, ponoć ma być na wiosnę, ale raczej już sprzedam grę jak i konsolę. Miłego grania ;)
Mam problem z sumieniem dla zmarłych. Zanim przyjąłem przysługę zabiłem fanatyków seior i nie chce mi zaliczyć przysługi. Jest jakiś sposób na to ? :/
Mam pytanko może ktoś ma podobny problem w lokalizacji wioślarze wszedłem do góry za skrzynią norn wspinam się do góry i walcze ze ścianą ?? nie mogę wziąć ani skrzyni ani dodatkowego elementu który tam leży a dodatkowo nie mogę zejść na dół miał ktoś podobny przypadek????
Większość zdobywa się podczas przechodzenia fabuły. Ostatnie zdobywasz w:
Vanaheim:
Alfheim:
Oraz zamykając 6 szczelin (Hel Tears) powstałych po jednej z wizyt w Hel przy przechodzeniu misji fabularnych.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
