God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
Starzy znajomi to pierwszy quest Atreusa w God of War Ragnarok i syn Kratosa chce spotkać się z Freją. Poniższa solucja objaśnia jak rozgrywać walki jako Atreus, jak spotkać się z Jormungandrem oraz jak dotrzeć do obozowiska Freji w Midgardzie.
Aktualizacja:
W głównym zadaniu Starzy znajomi (Old Friends) w grze God of War Ragnarok powrócicie do Midgardu i zagracie jako Atreus. Opis przejścia z naszego poradnika informuje jak zachowywać się w trakcie zaliczania walk Atreusem, jak dotrzeć do miejsca spotkania z Jormungandrem, gdzie znaleźć obozowisko Freji, jak powrócić do domu Sindriego i jak odblokować mistyczną bramę do Alfheim.
- Rozmowa z Jormungandrem (Speak with Jormungandr)
- Porozmawianie z Freją (Speak with Freya)
- Powrót do Domu Sindriego (Return home to Sindri's)
- Podróż do Alfheim (Travel to Alfheim)
Rozmowa z Jormungandrem (Speak with Jormungandr)

Atreus staje się w tym zadaniu grywalną postacią i będzie towarzyszyć mu Sindri. Dotrzyjcie do mistycznej bramy obok Domu Sindriego - przeniesiecie się do Midgardu, a konkretnie do Wybrzeża Dziewięciu (Shores of the Nine).
Dotrzecie do zamkniętej bramy - trafcie strzałami dźwiękowymi w jej zielone pieczęcie. Odblokujecie ciasne przejście.

Na głównej ścieżce pojawi się większa przeszkoda. Zacznijcie od trafienia strzałą dźwiękową w zielone elementy po lewej stronie.
Musicie teraz ustawić się w innym położeniu, by widzieć przeszkodę od drugiej strony. Trafcie w zielone obiekty z obrazka. Powróćcie do Sindriego i przeciśnijcie się.

Po raz pierwszy spotkacie przeciwników grając Atreusem. Chłopiec w trakcie walk może używać łuku do ataków dystansowych, a także uderzać łukiem w walce wręcz (w obu przypadkach dostępne są szybkie i silniejsze ładowane ataki). Możecie też blokować ciosy (L1) oraz aktywować specjalne ataki łuku (np. L1+R1, wymagają one odnowienia po każdym użyciu).
W walkach może pomagać Wam Sindri - proście go o pomoc wciskając Kwadrat. Atreus częściej od Kratosa może ogłuszać wrogów - podbiegajcie wtedy do nich i wciskajcie R3, dzięki czemu ich zabijecie lub otrzymają duże obrażenia.
Po wygranych bitwach dotrzecie do windy i Atreus przywoła Jormungrandra.
Porozmawianie z Freją (Speak with Freya)

Podejdźcie do wielkiej bramy i wciskajcie szybko X żeby spróbować ją otworzyć. Po drodze zaatakują Was nowe potwory - możecie je sami zaskakiwać i atakować z odległości gdy się jeszcze nie ruszają. Podczas walk możecie celować w czerwone dzbany i doprowadzać do eksplozji.
Po bitwie zbadajcie ciemny obszar i znajdźcie zieloną pieczęć. Trafienie w nią strzałą dźwiękową odblokuje nowe przejście.

Gra w nowej lokacji odblokuje więcej umiejętności na drzewkach Atreusa i możecie je kupować za zdobywane XP. Sindri pozostanie w tym miejscu i wyruszycie dalej w pojedynkę.
Dotrzyjcie do pionowej ściany, przy której można rozpocząć wspinaczkę. Chwytajcie się krawędzi i przemieszczajcie w bok. Na jednej z półek szybko trafice w czerwony dzban, a zabijecie potwora atakującego na dystans.

Dotrzyjcie do wąskiego wejścia do jaskini. W nowych lokacjach pojawią się barykady - trafiajcie z łuku w zielone obiekty i szukajcie nowych czerwonych dzbanów. Detonowanie ich strzałami może niszczyć żółte kryształy i odblokowywać przejścia.
Niektóre wspinaczki wymuszają doskakiwanie do sąsiednich krawędzi - trzeba zwrócić się w ich stronę i wcisnąć X po pojawieniu się ikony przycisku na ekranie.

W jaskiniach będziecie też spotykać koszmary (Nightmares), które atakujcie z bezpiecznej odległości. W walkach pomagajcie sobie niszczeniem konstrukcji (zielone podpory) i zrzucaniem wybuchowych dzbanów.
Po drodze znajdziecie się na półce nad Sindrim i możecie opcjonalnie zawołać do niego i rzucić w niego śnieżką. Idźcie dalej. Musicie chwytać się nowych krawędzi i przemieszczać w lewo. Dotrzecie do obozowiska Freji.
Powrót do Domu Sindriego (Return home to Sindri's)

Po spotkaniu z Freją wdrapcie się po łańcuchu na górę. Warto zajrzeć do dużej skrzyni, bo jest w niej ulepszenie łuku. Dotrzyjcie do barykady w jaskini i zniszczcie ją strzałą dźwiękową.
Powrócicie do Sindriego. Rozmowę z nim przerwie pojawienie się większego potwora. W trakcie tej konfrontacji polegajcie na pomocy krasnoluda (rzucanie bombami) i trzymajcie bestię na dystans. Pokonajcie wszystkie potwory i opuśćcie to miejsce docierając do szczeliny.
W drodze powrotnej trzeba staczać kolejne walki i ponownie skorzystać z windy. Podejdźcie do mistycznej bramy i powróćcie dzięki niej do Domu Sindriego, kończąc wyprawę Atreusa.
Podróż do Alfheim (Travel to Alfheim)

Powrócicie do grania jako Kratos. Udajcie się do mistycznej bramy. Użycie jej przerwane zostanie przez pojawienie się Ratatoskra - dowiecie się o przysłudze (pobocznym queście) i otrzymacie ziarno Yggdrasil (Yggrdasil Seed).
Odblokowane zostaną 2 nowe krainy:
- Alfheim - To główny cel podróży i rozpocznie się tam główne zadanie Sekret Gróy. Opisaliśmy je na kolejnej stronie solucji.
- Niflheim - Jest to opcjonalna kraina, która chwilowo zawiera wyłącznie arenę treningową oraz skrzynie ze skarbami, które możecie otwierać dzięki zabijaniu kruków Odyna (jedna z odmian znajdziek). Możecie od razu zbadać początek tej krainy lub dotrzeć do niej dopiero później w grze.
0
- God of War Ragnarok - poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia wszystkich questów
- God of War Ragnarok: Przetrwać fimbulvinter (Surviving Fimbulwinter) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Na ratunek Tyrowi (The Quest for Tyr) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Starzy znajomi (Old Friends) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Sekret Gróy (Groa's Secret) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Zaginione Sanktuarium (The Lost Sanctuary) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Konfrontacja (The Reckoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Uciekinier (The Runaway) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Prosto w ogień (Into the Fire) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przeznaczenie (The Word of Fate) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odmienić los (Forging Destiny) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Koszmary z Hel (Unleashing Hel) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Ponownie razem (Reunion) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Stworzenia z przepowiedni (Creatures of Prophecy) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Odtworzyć maskę (Unlocking the Mask) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Znaleźć ukojenie (Hunting for Solace) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Przywołanie (The Summoning) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Wojujące światy (The Realms at War) - solucja, opis przejścia
- God of War Ragnarok: Po Ragnaroku (Beyond Ragnarok) - solucja, opis endgame
- God of War Ragnarok: Zakończenia
- God of War Ragnarok: Opis przejścia
- God of War Ragnarok: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dagos18 Junior
Witam, mam problem z przejściem dalej w grze, mianowicie musze użyć szybki atak runiczny na takim zwalistym głazie po raz pierwszy i wskazówka pokazuje mi użycie użycie tarczy i lewego przycisku myszki czyli Q + LPM ( gram na PC ) i jak to robię nic się nie dzieje ustawienia klawiszy mam ok.
user4259317404 Junior
Witam wszystkich mam problem ze zadaniem ,,goście z Hel" a mianowicie zamknąłem wszystkie szczeliny, ale dostałem tylko 5 mroźnych iskier i nie mogę ulepszyć Lewiatana do poz. 9.
Czy ktoś też tak miał? Jeśli tak proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
VeeoN26 Junior
Próby w muspelheimie i zrobiłem ostateczną misje ale sie nie udała i dałem coś takiego jak kalibruj i teraz mam zablokowane, co mam zrobić?
user46111542d3 Junior
Oczy Odyna problemik - wg map mam wszystkie 48 zaliczone, a w celach w zadaniu pokazuje mi 47/48. Ktoś wie czy da się coś z tym zrobić?
user6055570592 Junior
Witam czy tez ma ktoś taki problem że po skończeniu gry nie można tworzyć u lundy reliktów ?
hanu Junior
Czy jest szansa aby Poradnik który można ściągnąć w wersji PDF zawierał wszystko (opis przejścia, sekrety, poradnik Vallhala)?
Ten obecny ma tylko Sekrety i znajdźki...
oskars258 Junior
Witam. Czy ktoś miał tak, że nie ma już do kupienia kluczy do barier, ale jest jeszcze dwie bariery. Proszę napisać jak można dobyć inaczej te dwa klucze
J-Marcin Legionista
Jedną z największych przeszkód jakie spotykam w trakcie walki to blokowanie Kratosa na przeciwniku. Gram na PC z myszką i zdaję sobie sprawę że na konsoli przy orientacyjnym celowaniu padem takie coś jest konieczne ale na PC tylko przeszkadza i psuje przyjemność gdy nagle Kratos nie może się odwrócić i uciec. Wystarczył by jeden przełącznik w ustawieniach wyłączający trwale tą funkcję.
Wolę grać mysz-klawiatura z uwagi na precyzję i szybkość ruchów. Denerwuje mnie ta cała klawiszologia PAD-owa psująca przyjemność z gry a wprowadzona po to by konsolowiec który nie może się skupić na ruchach postaci bo nie ma jak mógł się wykazać klikaniem.
albino Junior
Witajcie. Mam inny problem. Próbując zagrać np. kolejny raz w grę plus wybieram jakiś kolejny zapis poprzednich gier czy też ostatniej bądź niedokończonej gry by zacząć z obecnie zdobytymi rzeczami, przedmiotami i osiągnięciami lecz gdy rozpoczyna się po zatwierdzeniu nowej gry plus - nowa gra plus, okazuje się że jakby to powiedzieć wrzuca mnie jeszcze do poprzedniego jakiegoś starszego trochę zapisu gry plus ? I nie posiadam np. jakiś zdobyczy które bym chciał zachować bądź kropli rosy w następnej tej nowej grze, skąd to wynika ?? Pozdrawiam serdecznie
Felipe Konsul
Jak się pisze poradnik to fajnie by było chociaż zagrać w grę i wiedzieć co się w niej wydarzyło ;).
Nie tarcza nie jest niszczona przez Thora tylko przez chyba nazywa się ten przeciwnik "Łowczyni" jakiś pseudo nordycki centaur co ją rozwala chyba tuż przed śmiercią.
Chociaż faktycznie fajnie by było gdyby to Thor nam tarczę rozwalił np. na koniec walki waląc w nią młotem.
Ale niby teraz znalazłem na YT filmik, gdzie to Thor ją rozwala więc wreszcie nie wiem o_O.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
