For Honor: Tryb Zemsty
Aktualizacja:

Tryb Zemsty (Revenge) to mechanizm używany głównie do tego, by wyrównać szanse w walce z kilkoma przeciwnikami na raz. Po napełnieniu specjalnego paska gracz jest w stanie wejść w tytułowy tryb, znacząco zwiększając zdolności bojowe kierowanej postaci. W rozdziale tym znajdziesz informacje dotyczące napełniania paska Zemsty jak i aktywacji tego trybu.
Pasek Zemsty

Nie da się, rzecz jasna, korzystać z tej umiejętności w każdym momencie. By móc aktywować tryb Zemsty, trzeba wpierw zapełnić cały odpowiedzialny za ten tryb pasek. Ów pasek znaleźć można w lewym dolnym rogu ekranu - początkowo pozostaje on jednak nieaktywny, (gdy jest pusty) a pojawia się, gdy zaczniesz go napełniać.
Napełnianie paska jest stosunkowo prostym procesem - każdy atak, który uda ci się zablokować, bądź sparować, przyczyni się do jego wzrostu. Pamiętaj jednak, iż w walce jeden na jednego nie ma praktycznie szans na jego nabicie - ma to miejsce głównie wtedy, gdy walczysz z przynajmniej dwójką przeciwników. Im więcej przeciwników okłada cię z w jednym momencie, tym szybciej zapełnisz pasek i będziesz w stanie wejść w tryb Zemsty. Postać, u której pasek Zemsty jest pełny zacznie świecić na złoto - dzięki temu będziesz w stanie dostrzec, czy wróg ma "w zanadrzu" ten manewr.

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest fakt, iż pasek Zemsty ładuje się wyłącznie w trybie namierzania (Lock Mode). Gdy nie będziesz z niego korzystać, pasek nie będzie się po prostu ładował, a jakakolwiek skumulowana już ilość zacznie zanikać po kilku sekundach od wyjścia z trybu namierzania.
Cechy trybu Zemsty
Gdy napełnisz już pasek Zemsty, pozostaje jedynie wcisnąć odpowiedni przycisk, a postać zostanie znacząco wzmocniona. Otrzymasz tarcze, która pochłonie część obrażeń, przez co twoja postać otrzymywać będzie znacznie mniejsze rany. Każdy twój atak zadawał będzie większe obrażenia, a wyprowadzanie ciosów nie będzie wyczerpywać wytrzymałości (stamina) - w trybie tym można więc bez końca okładać wroga.

Dodatkowo, w twoje ataki staną się niemożliwe do zablokowania - wróg, co prawda, będzie mógł "zatrzymać" cios, jednak otrzyma on i tak sporą ilość obrażeń. Co więcej, za każdym razem, gdy sparujesz cios wroga, ten zostanie przewrócony na ziemie, pozwalając ci na wyprowadzenie morderczo skutecznej kontrofensywy.
Tryb Zemsty nie trwa jednak wiecznie. Po aktywacji będziesz mieć jedynie kilkanaście sekund, po których wszystkie profity znikną - twoje ataki wrócą do normy, zniknie tarcza, a twoja postać znów będzie się męczyć.
Porady

Warto pamiętać o kilku rzeczach związanych z trybem Zemsty, takich jak:
- Czas działania trybu Zemsty można wydłużyć przez korzystanie z odpowiednich przedmiotów. Więcej o tym znajdziesz w oddzielnym rozdziale poświęconym uzbrojeniu.
- Warto odpowiednio dobrać moment aktywacji tego trybu - wrogowie, którzy będą atakować twoją postać w momencie aktywacji, zostaną automatycznie odrzuceni i powaleni na ziemie, pozwalając bez problemu wyprowadzić kontratak.
- Pamiętaj, iż twoje przełamania gardy (Guard Break) mogą w tym trybie przerywać ataki wroga - wykorzystaj to na swoją korzyść by łatwo zaskoczyć przeciwnika.
- Nie zapomnij też, iż twoje rzuty i parowanie ciosów odrzucają wroga i powalają go na ziemię, pozwalając na wyprowadzenie bardzo skutecznego kontrataku, bądź zrzucając wroga w przepaść czy na raniącą przeszkodę terenową.
- Gdy to wróg aktywuje ten tryb, warto się od niego po prostu oddalić. Nie będziesz w stanie wygrać z nim starcia jeden na jeden (sytuacji nie poprawia często nawet przewaga liczebna), a każdy twój atak może zakończyć się powaleniem na ziemie i szybką śmiercią. Oddal się, wykonuj liczne uniki i odskoki i po prostu przeczekaj tryb Zemsty wroga.
- Jeśli widzisz sojusznika walczącego z przeciwnikiem i z sytuacji jasno wynika, iż będzie on w stanie sobie z nim poradzić, nie pomagaj mu! Dołączając do walki i zmieniając ją w starcie dwóch na jednego pozwolisz wrogowi w łatwy sposób naładować pasek Zemsty i wejść w tytułowy tryb. Może to pogrzebać wasze szanse i zamiast wygranego pojedynku zakończyć się śmiercią was obu.
Komentarze czytelników
Jeśli pytasz o aktualizację poradnika, to cóż, zainteresowanie tą pozycją jest na tyle małe, że obecnie nie planujemy rozwijać poradnika. :(
Jaką trzeba mieć reputacje aby wpadały przedmioty na złoto?
clanpolisheaglesforhonor.pl.tl
Zapraszam do klanu
Kiedy warto zacząć ulepszać przedmioty za stan? do 20 levelu to z pewnością nie... ale kiedy optymalnie będzie najlepszy zwrot z ulepszenia:)?
Dodatkowo obok tarczy z levelem (reputacją) jest druga która określa pancerz?
Tak naprawdę to zależy - jeśli chcesz szybko zyskać jakieś tam korzyści, ulepszać można od praktycznie samego początku. Jeśli chcesz z kolei nie tracić bezsensownie stali, lepiej poczekać, aż wbijesz 3 poziom reputacji, bo wtedy za mecze masz szanse dostać już "najlepsze możliwe" przedmioty - to znaczy, wbicie wyższego poziomu reputacji nie zwiększy już "jakości" wyrzucanych przedmiotów. Warto więc poczekać do wbicia 3 poziomu reputacji i dopiero wtedy ulepszać interesujące nas przedmioty, jak i otwierać skrzynki z przedmiotami.
Co do "drugiej tarczy określającej pancerz" - jeśli dobrze cię zrozumiałem, to jest to po prostu sumaryczna wartość twoich przedmiotów, tj. poziomy przedmiotów, które masz założone na postaci.
Dziś pojawią się kolejne rozdziały opisu przejścia, wraz z przedmiotami kolekcjonerskimi. Najpóźniej jutro będzie też opis ostatniej, 12 klasy postaci - Walkirii. Do końca tygodnia planujemy zamknąć opis przejścia, a potem pojawią się dodatkowe rozdziały opisujące tryby wieloosobowe.
Jeśli ktoś ma z czymś problemy, niech da znać w komentarzu - odpiszę i w razie potrzeby zrobię odpowiedzi rozdział w poradniku.
Polecam grać jako Shugoki na początku, a nawet na stałe. Najłatwiej nauczyć się podstaw gry i kombosów, złapać czucie i zachowania bohaterów w walce. Ja zacząłem od Berserkera, nie żałuję, ale od kiedy pograłem więcej Shugokim to moje umiejętności na Berserku wzrosły.
jak się zdobywa punkty reputacji? i od czego są uwarunkowane?
Punkty reputacji zdobywa się po to, by odblokowywać kolejne zdolności, które ustawiło się przed meczem - przedstawia to pasek postępu w lewym dolnym rogu ekranu. By odblokować 1 zdolność, trzeba go nabić do pełna - wtedy jest resetowany i nabija się kolejny, który odblokuje 2, 3 i 4.
Punkty reputacji zdobywa się w gruncie rzeczy za wszystko - zabijanie żołnierzy wroga (ci co się klepią przy punktach kontrolnych), zabijanie wrogich bohaterów (i egzekucje na nich), przejmowanie punktów kontrolnych czy wskrzeszanie sojuszników. Każdy "typ" bohatera ma też premię do zdobywania tych punktów z konkretnych źródeł:
- Weteran (Vanguard) - przejmowanie punktów kontrolnych, zabijanie żołnierzy i wskrzeszanie sojuszników.
- Skrytobójca (Assassin) - zabijanie wrogich bohaterów, serie zabójstw
Kolos (Heavy) - obrona i wzmacnianie punktów kontrolnych, asysty przy zabójstwach
Hybrydy - balans pomiędzy wszystkimi "źródłami"
W poradniku pojawi się rozdział tłumaczący ten aspekt.
"dokonaj 50 Honorowych zabójstw" czyli jakich? Nie chodzi tu o egzekucje czyli jakie to są? W ramach gry oczywiście.
Informacja o tym pojawi się co prawda w poradniku, ale mogę już teraz wyjaśnić. Honorowe zabójstwa to takie, których dokonujesz w walce 1 na 1 z wrogiem, jedynie przy pomocy broni. Nie można przeciwnika wkopać w kolce/ogień/przepaść, nie można się z nim bić 2 na 1, ani nie można walczyć z wrogiem, gdy już został raniony przez innego gracza - w takim wypadku zabójstwo nie będzie uznane jako "honorowe".
dskobel nie mam bladego pojęcia jak ci pomóc - obstawiam, że chodzi o emulator pada z Xboxa pod PC, tak? Czy chodzi ci o pada do Xboxa?
Tzn pad z xboxa pidpiety do pc. Talenty odpala sie lewym pokrętłem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
