For Honor: Jak walczyć z samurajami?
Ten rozdział zawiera porady dotyczące walki przeciwko bohaterom samurajów: Kensei, Orochi, Shugoki i Nobushi.
Aktualizacja:
Styl gry wszystkimi 12 dostępnymi w grze klasami znacząco się różni. Jedne spisują się lepiej w grze defensywnej, inne z kolei doskonale nadają się do zasypywania wroga gradem ciosów. Co więcej, przeciwko każdej z postaci gra się też inaczej. W tym rozdziale znajdziesz wskazówki dotyczące radzenia sobie z bohaterami samurajów.
Jak walczyć z Kensei?

Bezapelacyjnie najbardziej uniwersalna postać w grze. Posiada bardzo dobry zasięg ataku, jego ciosy zadają duże obrażenia, a w dodatku ma sporo punktów zdrowia. Co więcej, może korzystać z bardzo skutecznych doskoków, - tak do przodu, jak i na boki - wykorzystując je do celów ofensywnych i defensywnych.
Największym zagrożeniem są tutaj silne ataki wyprowadzane jako kończący (trzeci) cios serii. Górny atak tego typu jest niemożliwy do zablokowania (atak przejdzie przez blok jak przez masło), zaś te wyprowadzane z boków (lewo, prawo) są niemożliwe do przerwania (trafienie wroga w czasie animacji nie przerwie tego ataku). Oba sygnalizowane są rozbłyskiem postaci - w pierwszym przypadku postać zaświeci się na pomarańczowo, w drugim na biało. Co więcej, ataki tego typu można wyprowadzać jako pierwsze (i kończące) po Przełamaniu Gardy (Guard Break). Dodatkowo, górny silny atak, który jest niemożliwy do zablokowania, może przez nich zostać przerwany (rodzaj Finty), a zamiast niego wyprowadzony ten z boku (niemożliwy do przerwania).
Ich największą wadą jest dość niewielka szybkość, jak i łatwy do rozgryzienia sposób rozgrywki, który opiera się na kombinacjach ataków i unikalnych ciosach silnych kończących serie. Skup się na nękaniu ich przy pomocy lekkich ataków, unikaj (cios wyprowadzany z góry) i paruj (cios z boku) ich silne ciosy kończące serie i nie pozwól im przejąć inicjatywy.
Jak walczyć z Orochi?

Prawdopodobnie najszybsza w grze klasa, która dosłownie skacze po polu walki. Posiada krótki zasięg ataku, jednak jest w stanie bardzo szybko pokonać dystans do przeciwnika, wyprowadzając atak z doskoku (bądź, co jest dla niej unikalne, odskoku). Ścierając się z tą postacią trzeba przede wszystkim uważać z wyprowadzaniem ciosów - mogą oni, jak inne klasy tego typu, odbić atak (Deflect), wyprowadzając potężną kontrę. Znacznie bardziej opłaca się atakować pojedynczymi ciosami, by zminimalizować szansę, iż uda im się je odbić.
Dobrą metodą walki z tą postacią jest korzystanie z Przełamania Gardy (Guard Break) zaraz po tym, jak do ciebie doskoczą. Ich normalne ataki nie zadają jakichś zabójczych obrażeń, jednak są bardzo szybkie - perfekcyjne opanowanie zdolności blokowania i/lub parowania pozwoli ci znacznie zmniejszyć ich skuteczność. Pamiętaj też, iż Orochi posiada praktycznie najmniej punktów zdrowia ze wszystkich dostępnych w grze klas - wystarczy dosłownie kilka ciosów, a wróg padnie martwy na ziemie.
Jak walczyć z Nobushi?

Postać o największym zasięgu ataku z gry, w dodatku będąca w stanie nałożyć krwawienie praktycznie połową swoich ataków. Co więcej, posiada zdolność pasywną Way of the Shark - dzięki niej, Nobushi zadaje dodatkowe obrażenia wszystkim wrogom, na których nałożony jest efekt krwawienia. Gdy wróg nałoży krwawienie na twoją postać, postaraj się blokować jego kolejne ataki do momentu, aż efekt ten przeminie - bez tego Nobushi zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia. Nobushi jest w stanie wyprowadzić Kopnięcie (Kick) po każdym swoim ataku - odrzuci to twoją postać i pozwoli jej wyprowadzić dodatkowe słabe pchnięcie, które nałoży efekt krwawienia. Atak ten dość łatwo jednak przewidzieć i uniknąć, odskakując w bok.
Największą bolączką tej postaci jest jej duże zapotrzebowanie na wytrzymałość (stamina). Jeśli wróg będzie zasypywał cię ciosami, w bardzo krótkim czasie wyczerpie cały zapas wytrzymałości. Wtedy wystarczy tylko wykonać Przełamanie Gardy (Guard Break), by przewrócić Nobushi na ziemie i wyprowadzić kilka darmowych ciosów. Dodatkowo, jej ciosy silne są bardzo powolne i banalnie proste do sparowania.
Najlepsza taktyką przeciwko tej klasie postaci jest walka na jak najkrótszym dystansie. Nobushi znacznie zyskuje podczas walki na średnim dystansie, jednak nie za bardzo radzi sobie "twarzą w twarz", szczególnie z kilkoma klasami postaci. Postaraj się także korzystać z Przełamania Gardy (Guard Break). Nobushi posiada bardzo mało punktów zdrowia, przez co wystarczy dosłownie kilka trafień by wyeliminować wroga z gry.
Jak walczyć z Shugokim?

Ścierając się z Shugokim trzeba przede wszystkim cały czas monitorować stan jego zdolności pasywnej, Postawy Nieprzerywalności. Gdy jest ona aktywna, twój pierwszy atak przeciwko niemu zada mu obrażenia, jednak nie przerwie jego natarcia - pozwala to wprawnemu graczowi na wyprowadzenie potężnego ataku, który normalnie nie miałby prawa cię trafić, gdyż jest wolny/trudny do wykonania. Dodatkowo, gdy zdolność ta nie jest aktywna, Shugoki otrzymuje dodatkowe obrażenia od ataków.
Za wszelką cenę unikaj także sytuacji, w której wróg złapie cię przy pomocy Objęcia Demona. Gdy będzie on w stanie krytycznym (jego zdrowie będzie poniżej 10%), atak ten natychmiast zabije twoją postać. Dodatkowym atutem unikania tego ataku jest fakt, iż Shugoki otrzymuje obrażenia, gdy nim nie trafi. Walka przeciwko temu przeciwnikowi opiera się w głównej mierze na wykorzystywaniu jego największej słabości - szybkości. Shugoki to potężny bohater, jednak porusza się i atakuje bardzo powoli, przez co jest bardzo podatny na ataki wprawnego gracza, sterującego postacią klasy Orochi, Peacekeeper, Berserker czy Walkiria.
Komentarze czytelników
Jeśli pytasz o aktualizację poradnika, to cóż, zainteresowanie tą pozycją jest na tyle małe, że obecnie nie planujemy rozwijać poradnika. :(
Jaką trzeba mieć reputacje aby wpadały przedmioty na złoto?
clanpolisheaglesforhonor.pl.tl
Zapraszam do klanu
Kiedy warto zacząć ulepszać przedmioty za stan? do 20 levelu to z pewnością nie... ale kiedy optymalnie będzie najlepszy zwrot z ulepszenia:)?
Dodatkowo obok tarczy z levelem (reputacją) jest druga która określa pancerz?
Tak naprawdę to zależy - jeśli chcesz szybko zyskać jakieś tam korzyści, ulepszać można od praktycznie samego początku. Jeśli chcesz z kolei nie tracić bezsensownie stali, lepiej poczekać, aż wbijesz 3 poziom reputacji, bo wtedy za mecze masz szanse dostać już "najlepsze możliwe" przedmioty - to znaczy, wbicie wyższego poziomu reputacji nie zwiększy już "jakości" wyrzucanych przedmiotów. Warto więc poczekać do wbicia 3 poziomu reputacji i dopiero wtedy ulepszać interesujące nas przedmioty, jak i otwierać skrzynki z przedmiotami.
Co do "drugiej tarczy określającej pancerz" - jeśli dobrze cię zrozumiałem, to jest to po prostu sumaryczna wartość twoich przedmiotów, tj. poziomy przedmiotów, które masz założone na postaci.
Dziś pojawią się kolejne rozdziały opisu przejścia, wraz z przedmiotami kolekcjonerskimi. Najpóźniej jutro będzie też opis ostatniej, 12 klasy postaci - Walkirii. Do końca tygodnia planujemy zamknąć opis przejścia, a potem pojawią się dodatkowe rozdziały opisujące tryby wieloosobowe.
Jeśli ktoś ma z czymś problemy, niech da znać w komentarzu - odpiszę i w razie potrzeby zrobię odpowiedzi rozdział w poradniku.
Polecam grać jako Shugoki na początku, a nawet na stałe. Najłatwiej nauczyć się podstaw gry i kombosów, złapać czucie i zachowania bohaterów w walce. Ja zacząłem od Berserkera, nie żałuję, ale od kiedy pograłem więcej Shugokim to moje umiejętności na Berserku wzrosły.
jak się zdobywa punkty reputacji? i od czego są uwarunkowane?
Punkty reputacji zdobywa się po to, by odblokowywać kolejne zdolności, które ustawiło się przed meczem - przedstawia to pasek postępu w lewym dolnym rogu ekranu. By odblokować 1 zdolność, trzeba go nabić do pełna - wtedy jest resetowany i nabija się kolejny, który odblokuje 2, 3 i 4.
Punkty reputacji zdobywa się w gruncie rzeczy za wszystko - zabijanie żołnierzy wroga (ci co się klepią przy punktach kontrolnych), zabijanie wrogich bohaterów (i egzekucje na nich), przejmowanie punktów kontrolnych czy wskrzeszanie sojuszników. Każdy "typ" bohatera ma też premię do zdobywania tych punktów z konkretnych źródeł:
- Weteran (Vanguard) - przejmowanie punktów kontrolnych, zabijanie żołnierzy i wskrzeszanie sojuszników.
- Skrytobójca (Assassin) - zabijanie wrogich bohaterów, serie zabójstw
Kolos (Heavy) - obrona i wzmacnianie punktów kontrolnych, asysty przy zabójstwach
Hybrydy - balans pomiędzy wszystkimi "źródłami"
W poradniku pojawi się rozdział tłumaczący ten aspekt.
"dokonaj 50 Honorowych zabójstw" czyli jakich? Nie chodzi tu o egzekucje czyli jakie to są? W ramach gry oczywiście.
Informacja o tym pojawi się co prawda w poradniku, ale mogę już teraz wyjaśnić. Honorowe zabójstwa to takie, których dokonujesz w walce 1 na 1 z wrogiem, jedynie przy pomocy broni. Nie można przeciwnika wkopać w kolce/ogień/przepaść, nie można się z nim bić 2 na 1, ani nie można walczyć z wrogiem, gdy już został raniony przez innego gracza - w takim wypadku zabójstwo nie będzie uznane jako "honorowe".
dskobel nie mam bladego pojęcia jak ci pomóc - obstawiam, że chodzi o emulator pada z Xboxa pod PC, tak? Czy chodzi ci o pada do Xboxa?
Tzn pad z xboxa pidpiety do pc. Talenty odpala sie lewym pokrętłem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
