Wioska Brightwall | Zadania poboczne Fable 3
Aktualizacja:
Wioska Brightwall
Zaginiona sztuka
Po rozmowie z dwójką artystów [1], dowiemy się, że poszukują oni zaginionej sztuki, która powinna być w bibliotece Akademii [2].
![]() | ![]() |
Wchodzimy więc do środka i idziemy wzdłuż świetlistego szlaku, otwierając zamykane przez ducha drzwi. W ostatnim pomieszczeniu znajdziemy świecąca na niebieską księgę [1]. Podnosimy ją i przenosimy się do środka [2].
![]() | ![]() |
Wysłuchawszy detektywa [1], dowiemy się jak opuścić ten magiczny świat. Naszym zadaniem jest odegranie sztuki. Na początku ubieramy kostium stojący na środku placu i wybieramy opcję Wyznaj miłość [2].
![]() | ![]() |
Po krótkiej cut-scene przebieramy się za błazna [1], a następnie wybieramy opcję Połaskocz. Teraz czeka na nas ostatnia scena. Musimy przebrać się w strój Tytusa i zabić atakujących gladiatorów. Najlepiej użyć obszarowo Ognistej Kuli [2]. Powinna ona szybko zakończyć walkę.
![]() | ![]() |
Gdy pojedynek dobiegnie końca, otrzymamy tragikomedię "Kanapka z szynką" [1] i zostaniemy przeniesienie z powrotem do biblioteki. Zanosimy sztukę do naszych zleceniodawców, oglądamy ich występ [2] i odbieramy nagrodę.
Gnomy są genialne!
![]() | ![]() |
Ubrany jak gnom mężczyzna [1], zleci nam misje odszukania zaginionej paczki w Dolinie Mistpeak. Przenosimy się tam przy pomocy mapy w Sanktuarium. Wystarczy wybrać dany obszar, a następnie wcisnąć 2 [2].
![]() | ![]() |
Świetlisty szlak zaprowadzi nas do zniszczonego wozu otoczonego bandytami [1]. Zabijamy wszystkich napastników, a następnie podnosimy głowę gargulca [2] i ruszamy z powrotem do zleceniodawcy w Brightwall. Żeby zakończyć misje wystarczy położyć zdobyty przedmiot na kamiennym cokole, a następnie podziwiać działania Briana.
Gnomy są złe!
![]() | ![]() |
Wymagania: Gnomy są genialne!
Brian w Brightwall dzięki twojej pomocy ożywił swoje gnomy, ale sprawiają mu one kłopoty. Musisz je odnaleźć i pomóc przywołać do porządku. Rozmawiamy z mężczyzną [1], a następnie wyruszamy na poszukiwania pierwszego uciekiniera. Świetlisty szlak zaprowadzi nas do domku, w którym ukrył się gnom [1].
![]() | ![]() |
Gdy go zobaczymy [1], strzelamy w niego z karabinu [2], a wróci na swoje miejsce w ogrodzie. Lokalizację wszystkich gnomów znajdziesz w poświęconej im części poradnika.
![]() | ![]() |
Po zebraniu wszystkich [1], porozmawiaj z Brianem, udaj się za nim do ogrodu i odpowiednim momencie strzel do gargulca [2]. Otrzymasz wtedy obiecane Pieczęcie Gildii i kilka skarbów m.in. legendarną broń Zabójca gnomów.
Zaginione dziecko
![]() | ![]() |
Teleportujemy się w odpowiednie miejsce i rozmawiamy ze stojąca przed mostem Laurą [1]. Kobieta poprosi nas o odszukanie jej zaginionej córki, która prawdopodobnie zabłąkała się w jednej z jaskiń w Dolinie Mistpeak. Ruszamy do wspomnianej lokacji, cały czas podążając wzdłuż świetlistego szlaku [2].
![]() | ![]() |
Dziewczynkę znajdziemy na końcu pieczary [1], obok drewnianych skrzyń. Chwytamy ją za rękę (Q) i walcząc z wilkami, odprowadzamy do matki [2]. Żeby odłożyć broń i móc ponownie chwycić dziewczynkę, wystarczy wcisnąć Shift. Zaraz po dotarciu do mostu, dziecko automatycznie pobiegnie do kobiety, a my otrzymamy nagrodę.
Łapanie kurczaków
![]() | ![]() |
Na początku rozmawiamy z właścicielem fermy Bernardem [1]. Otrzymamy od niego strój kurczaka, w który przebieramy się w Sanktuarium [2]. W wiosce są trzy grupy kurczaków, do których zaprowadzi na nasz psi towarzysz.
![]() | ![]() |
Gdy znajdziemy jedną z nich, podchodzimy do stada, wciskamy E i prowadzimy ptaki do właściciela. Pierwsza grupę znajdziemy idąc z fermy w kierunku białego mostu [1]. Druga za lombardem (niedaleko Demonicznych Wrót), a trzecią obok posągu przed wejściem do wioski [2].
![]() | ![]() |
Po zaprowadzeniu wszystkich na miejsce [1] będziemy mieli dwa wyjścia. Możemy zabić kurczaki lub je oszczędzić [2]. Każda decyzja będzie miała oczywiście wpływ na charakter naszego bohatera.
Przesyłka specjalna
![]() | ![]() |
Zadanie to jest banalnie proste. Teleportujemy się do pani Tibbins [1], odbieramy od niej paczkę i zanosimy ją bibliotekarzowi z Akademii w Brightwall [2].
Stary klucz
![]() | ![]() |
Wymagania: Przesyłka specjalna
Idziemy do biblioteki w wiosce i rozmawiamy z Saulem [1], który poprosi nas eskortę. Jeżeli się zgodzimy, dostaniemy Klucz do Zakazanej Wiedzy [2].
![]() | ![]() |
Chwytamy Saula za rękę [1] i ruszamy z nim do Relikwiarza. Podążając cały czas po świetlistym szlaku i walcząc z napotkanymi upiorami, dotrzemy wreszcie do zamkniętych drzwi [2]. Otwieramy otrzymanym kluczem, a następnie kończymy zadanie.
Obecność zła
![]() | ![]() |
Wymagania: Stary klucz
Po rozmowie z Saulem [1], otrzymamy od niego Klucz do jeszcze bardziej zakazanej wiedzy. Bierzemy go i ruszamy do Relikwiarza wypełnionego nowymi szkieletami. Za drzwiami do których zaprowadzi nas świetlisty szlak [1], czeka nas jeszcze więcej walki.
![]() | ![]() |
Gdy zabijemy wszystkie potwory [1], otwieramy skrzynię na końcu korytarza [2] i wracamy porozmawiać z Saulem. Najlepiej teleportować się do niego z Sanktuarium.
Pióro jest potężniejsze....
![]() | ![]() |
Wymagania: Obecność zła
Po rozmowie z Samuelem, odblokowane zostaną znajdujące się w bibliotece stojaki na książki [1]. Musimy teraz odszukać porozrzucane po całym Albionie dzieła i odłożyć je na miejsce. Każda księga ma wyznaczony konkretny stojak, więc po odnalezieniu części kolekcji, podbiegamy do każdego, aż pojawi się odpowiednia opcja i wciskamy E [2]. Lokalizację wszystkich ksiąg znajdziecie w dalszej części poradnika.
Znaleźć "Księgę Tajemnic"
![]() | ![]() |
Wymagania: Stary klucz
Po dostarczeniu pięciu woluminów, Samuel zleci nam szczególne zadanie. Chce żebyśmy odnaleźli "Księgę Tajemnic". Znajdziemy ją w Mrożącej krew pieczarze w Dolinie Mistpeak. Żeby znaleźć jaskinię, idziemy na stację kolejki szynowej [1], a stamtąd ścieżką wzdłuż jeziora w kierunku Brightwall. Obok drugiego drogowskazu schodzimy w lewo do lasu, a za skrzynią ze skarbem znajdziemy wejście do pieczary [2].
![]() | ![]() |
Księga leży w obozie bandytów, po drugiej stronie zamarzniętego jeziora [1]. Zaprowadzi nas tam świetlisty szlak [2]. Za dostarczenie zaginionego woluminu otrzymamy od Samuela 10 Pieczęci Gildii.
Znaleźć "Przywołanie Obserwatorów"
![]() | ![]() |
Wymagania: Znaleźć "Księgę Tajemnic"
To zadanie otrzymamy po dostarczeniu do biblioteki 10 ksiąg. Naszym celem jest wolumin zatytułowany "Przywołanie Obserwatorów", który znajdziemy w Stary Bowerstone. Teleportujemy się tam, a następnie idziemy po świetlistym szlaku do prowadzącego pod ziemię włazu [1]. Na końcu tunelu, w prawym rogu sali będzie unosić się żółty okrąg [2].
![]() | ![]() |
Gdy strzelimy w niego z broni palnej [1], zmieni swoją lokalizację oraz kolor. W niebieskie kule uderzamy bronią białą, a w czerwone czarami [2].
![]() | ![]() |
Powtarzamy operację tak długo, aż okrąg przyczepi się do ściany, a jeden z regałów przesunie [1], ujawniając tajną skrytkę. Znajdziemy w niej poszukiwaną księgę [2].
Znaleźć "Cierpienie zachodzącego słońca"
![]() | ![]() |
Wymagania: Znaleźć "Przywołanie Obserwatorów"
Po odłożeniu na miejsce 15 ksiąg, bibliotekarz poprosi nas odnalezienie książki ukrytej na cmentarzu w Mourningwoods. Udajemy się tam, idąc wzdłuż świetlistego szlaku [1]. Gdy będziemy na miejscu, zabijamy pojawiające się szkielety, czekamy aż pies znajdzie księgę i wykopujemy przedmiot [2].
Znaleźć "Wspomnienia Łupieżcy"
![]() | ![]() |
Wymagania: Znaleźć "Cierpienie zachodzącego słońca"
Gdy będziemy mieli 20 ksiąg, Samuel wyśle nas po kolejną, zakopaną w Ruchomych piaskach. Tak jak poprzednio, podążamy po świetlistym szlaku [1], zabijamy napotkanych przeciwników i wykopujemy skarb [2].
Znaleźć "Księga zagłady"
![]() | ![]() |
Wymagania: Znaleźć "Wspomnienia Łupieżcy:
Po zebraniu 29 ksiąg rozmawiamy z Samuelem, który poprosi nas o odnalezienie ostatniego woluminu [1], ukrytego w pobliskim Relikwiarzu. Schodzimy więc pod ziemię i podążamy dalej po świetlistym szlaku [2].
![]() | ![]() |
Dotrzemy w ten sposób do drzwi [1], które otwieramy otrzymanym od bibliotekarza kluczem. Za nimi pokonujemy kilku przeciwników, podnosimy ostatnią księgę [2] i wracamy do Samuela.
Kłopotliwe małżeństwo
![]() | ![]() |
Po teleportowaniu się na miejsce, rozmawiamy z jednym z małżonków [1] i zgadzamy się uwieść drugą "połówkę". Podchodzimy do mężczyzny i wciskamy E [2]. Po wykonaniu kilku gestów będziemy musieli zdobyć dla naszej ofiary rubin.
![]() | ![]() |
Do sklepu z kamieniami szlachetnymi zaprowadzi nas świetlisty szlak [1]. Kupujemy przedmiot za 250 sztuk złota [2] i wręczamy go mężczyźnie.
![]() | ![]() |
Żeby go w sobie rozkochać, ponownie używamy kilku gestów [1], a następnie chwytamy za rękę i prowadzimy na pobliski most przed wejściem do wioski [2].
![]() | ![]() |
Całujemy tam naszą ofiarę i oświadczamy się. Po powrocie do domu tego dziwnego małżeństwa mamy dwie możliwości [1]. Jeżeli nasz bohater jest dobry opuszczamy pokój [2], a jeżeli zły zabijamy jednego z współmałżonków.
0
- Fable III - poradnik do gry
- Fable III - PC - poradnik do gry
- Zadania poboczne
- Wioska Brightwall | Zadania poboczne Fable 3
- Dolina Mistpeak; Dzielnica Fabryczna Bowerstone | Zadania poboczne Fable 3
- Rynek Bowerstone; Stare Bowerstone | Zadania poboczne Fable 3
- Mourningwood | Zadania poboczne Fable 3
- Dom zachodzącego słońca | Zadania poboczne Fable 3
- Millfields | Zadania poboczne Fable 3
- Driftwood; Miasto Aurora | Zadania poboczne Fable 3
- Zadania poboczne
- Fable III - PC - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany933406 Junior
Hej, brakuje mi tylko 2 gnomy które są na wyspie. Nie mam jej odblokowanej bo muszę zrobic misję "renowacja" tylko ze ja jej nie mam. Biegam szukam i nic.. gdzie się ją zazyna bo ponoc w tym ieście Millfields.
zanonimizowany857417 Junior
Witam, mam taki problem ze po wyjsciu od Sabina, Walter nagle staje i nic nie da sie zrobic a powinien chyba mi brame otworzyc co zrobic ??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.