Drakensang The Dark Eye: Zadania poboczne (2) Rozdział 7
Aktualizacja:
ZP52 Obóz maruderów
Zadanie otrzymasz od Kapitan z Tallon M9(8) jako kontynuację Z18 Maruderzy .
1. Znajdź obóz maruderów
Porozmawiaj z Ancoronem M9(15), którego znajdziesz na jednym z mostów prowadzących do Zagajnika. Elf powie Ci, gdzie leży obóz goblinów.
2. Zdaj raport kapitanowi
Wróć do kapitana i powiedz mu o obozie.
3. Mobilizacja
Kapitan powie Ci, że musisz przekonać trzech ludzi, aby pozwolili na wysłanie straży do walki z goblinami.
3.1 Przekonaj burmistrza
Porozmawiaj z burmistrzem M9(7). Zgodzi się na Twoją prośbę jeżeli wykonasz dla niego zadanie.
3.1.1 Odzyskaj rzeczy skradzione przez kobolda
Idź na pole do kobolda M9(12) i powiedz mu, żeby oddał skradzione przedmioty.
3.1.2 Przekonaj drwali
Kobold chce zagrać najpierw w swoją grę, a do tego potrzeba więcej osób. Pośle Cię, więc do drwali M9(13), abyś ich przekonał do wzięcia udziału w zabawie.
Opcja 1: Przekup drwali
Opcja 2: Przekonaj ich umiejętnością Gadanina
3.1.3 Wróć do kobolda
Wróć z drwalami do kobolda .
3.1.4 Rozwiąż zagadkę kobolda
![]() | ![]() |
Przekonaj drwali do uczestnictwa w grze. Następnie wróć do kobolda, który zamieni drwali w kury. | Przywrócisz ich do normalnej postaci klikając (zaczynając od lewej) pierwszego drwala 4 razy, drugiego 2, a trzeciego 1. |
Kobold zamieni drwali w kury i powie, że musisz rozwiązać zagadkę, aby wrócili do normalnej formy. Najprostszy sposób to: kliknij 4 razy w pierwszego drwala od lewej, 2 razy w drugiego i 1 w trzeciego.
3.1.5 Przynieś skradzione rzeczy Dipwidge'owi
Wróć do burmistrza ze skradzionymi przedmiotami .
3.2 Przekonaj najwyższego dronta
Opata znajdziesz w świątyni Peraine M9(10). Porozmawiaj z nim o wysłaniu straży do walki z goblinami.
3.2.1 Znajdź mandragorę
Mandragora M9(11) znajduje się poza miastem.
3.2.2 Oddaj mandragorę
Wróć do opata i oddaj mu mandragorę . Od razu ruszy, aby odtruć studnie.
3.3 Przekonaj kupca
Porozmawiaj z kupcem Oakrichem M9(6) o wysłaniu straży do walki z goblinami.
3.3.1 Porozmawiaj z matką
Kupiec odeśle Cię do jego żony - matka Sweeting M9(5). Porozmawiaj z nią, a powie Ci, że jej córka może być w krypcie M9(9).
3.3.2 Przeszukaj kryptę
Wejdź do krypty. Idź do jednego z pomieszczeń, gdzie znajdziesz Niame .
3.3.3 Ocal Niame
W pomieszczeniu pojawią się nieumarli. Wybij ich chroniąc przy tym Niame .
3.3.4 Ocal Ulfinga
Po walce z nieumartymi porozmawiaj z Niame . Powie Ci, że jej chłopak - Ulfing jest przetrzymywany przez jakieś straszne stworzenie. Idź w głąb krypty. Spotkasz tam nieumartego nekromantę .
Opcja 1: Walcz z nim.
Opcja 2: Porozmawiaj z nim w odpowiedni sposób, a obejdziesz się bez walki:
1. Znam twoje dzienniki...(dzienniki znajdziesz rozrzucone po krypcie)
1.1 Bez znaczenia?
2. Wiem o incydencie...
2.1 Czy zguba, o której...
3. Wiem o twoim pierścieniu.
3.1 Nie, nie. Ale przeraża...
4. Masz na myśli...
4.1 Ja niby kalam jej pamięć...
5. Nadal chcesz ją...
5.1 Naprawdę chcesz uśmiercić...
4. Powiadom kapitana
Po przekonaniu trzech osób wróć do kapitana M9(8) i powiedz mu o tym. Automatycznie zostaniesz przeniesiony przed wejście do obozu maruderów M9(16).
5. Wykurz gobliny z obozu

Zabij wszystkie gobliny i ogry. Kiedy walka się skończy, do Twojej drużyny dołączy Ancoron .
ZP53 Farma Rattle
1. Pomóż rannemu robotnikowi
Jeden z wieśniaków M9(17) leży ranny za mostem. Wylecz go korzystając z umiejętności Leczenie ran lub dając miksturę leczniczą.
2. Porozmawiaj z gospodarzem Groatem
W rozmowie z Groatem M9(18) dowiesz się, że zaginęli jego robotnicy i, że ostatnio mają problemy z mającą niedaleko swoją siedzibę bestią .
3. Zaginieni robotnicy
3.1 Znajdź wąwóz
Idź do wąwozu M9(20). Okaże się, że zamieszkują go gobliny i to one przetrzymują robotników z farmy.
3.2 Uwolnij robotników
Opcja 1: Walcz z goblinami .
Opcja 2: Porozmawiaj z goblinią szamanką . Powie, że uwolni robotników jeżeli przyprowadzisz jej pięć lub trzy świnie (jeżeli wykonałeś zadanie ZP52.5 Wykurz gobliny z obozu ).
3.3 Porozmawiaj z robotnikami
Po wykonaniu ZP53.4.3 Porozmawiaj z Treeshą Suulą idź do robotników i porozmawiaj z nimi.
3.4 Wróć do Groata
Powiedz Groatowi o Twoim sukcesie.
4. Świniopasy
4.1 Znajdź pięć / trzy świnie
Zgłoś się do Groata po świnie. Powie, że da Ci je, ale otrzymasz nagrodę mniejszą o 15 Dukatów . Możesz spróbować umiejętności Gadanina. Jeżeli Ci się powiedzie, nie będziesz musiał nic płacić.
4.2 Przyprowadź świnie szamance
Prowadź świnie do szamanki . Po drodze zaatakują Cię wilki. Zabij je i ponownie zbierz świnie.
4.3 Porozmawiaj z Treeshą Suulą
Szamanka ucieszy się, kiedy otrzyma świnie i wypuści robotników .
5. Bestia
5.1 Znajdź Prancelota
Prancelota M9(19) znajdziesz niedaleko farmy.
5.2 Pomóż wielkiemu bohaterowi
Walczy z dwoma wilkami, ale nie umie sobie z nimi poradzić. Pomóż mu je zabić i porozmawiaj z nim.
5.3 Podążaj za Prancelotem do jaskini
Idź za Prancelotem . W połowie drogi zaatakują Cię gobliny. Prancelot ucieknie, a Ty będziesz musiał je zabić. Po walce wróć do Prancelota , porozmawiaj i rusz za nim.
5.4 Sprowadź pomoc
Wejście do jaskini M9(21) jest zawalone. Musisz wrócić do farmy po robotników . Spytaj Groata o pozwolenie, a ten wyśle swoich ludzi do pomocy.
5.5 Zmierz się z bestią

Na końcu jaskini swoje leże ma bestia .
5.6 Zabij linnorma
Zabij jaszczura i zbierz pozostałości po nim.
6. Odbierz nagrodę
Po zabiciu bestii wróć do Groata i odbierz nagrodę.
Nagroda: 100 Dukatów
- Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry
- Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry
- Drakensang The Dark Eye: Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Mapy Tallon Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Mapy Opuszczona kopalnia rudy Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Mapy Smocze leże Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Zadania główne Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Zadania poboczne (1) Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Zadania poboczne (2) Rozdział 7
- Drakensang The Dark Eye: Rozdział 7
- Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry
Komentarze czytelników
@mario583b, do krasnoludzkiej dzielnicy nie da się wejść. Z Aromem spotkać się musisz w Murolosh, stolicy krasnoludów, na mapie jest ona na południu, musisz mapę przewinąć nieco w dół (kliknij-przeciągnij).
Ja z kolei nie mogłem ogarnąć jak wejść do dzielnicy krasnoludzkiej.wszystkie questy zrobione i mam się z aronem tam spotkać ale zamknięte :(
ja nie mogę sobie poradzić z zadaniem odszukania tych kamieni wyroczni.Proszę pomocy!
Ja zaczęłam grę jako mag bitewny. Teraz jestem w Górach Krwawych i nie wiem po czyjej stronie stanąć XD . Moja drużyna składa się z Mnie- magia, leczenie, ataki itp. Ruhlana- walka, Forgrimm-walka, Gwendala- łuk
,,tomag'' - ,,poczatkujacy jak wyglada wymiana postaci w mojej ekipie''
a właśnie tak: gdy chcesz wymienić postać to zaznacz wpierw główną postać a potem kliknij na ową postać której chcesz się pozbyć prawym klaw.myszy i wybierz opcje rozmowy (usta) wyświetli ci się rozmowa a w niej linijka z tekstem mniejwięcej: Zostań w mojej posiadłości na placu praiosa wis a wis świątyni. coś koło tego :) a dana postać zniknie z druzyny i będzie ciągle w domu Ardo w ten sposób możesz zmieniać swoje postacie praktycznie ciągle. :)
no nie mogę w Głębiach Grulduru jest quest "Żelazny kask" a w poradniku go nie ma
poczatkujacy jak wyglada wymiana postaci w mojej ekipie
W poradniku przeczytałem, że po pokonaniu Valoniona w IV rozdziale, zdobędę Nagolenniki Ognia, a otrzymałem Kostur Valoniona. Przedmiot sam w sobie bardzo przydatny, ale w związku z tym, mam pytanie, co dalej ze Zbroją Ognia? Z linii fabularnej wynika, że taki sprzęt zdobędę, czy też muszę spełnić jakieś dodatkowe warunki? Poradnik mam, ale dany rozdział czytam dopiero pod koniec jego przejścia, aby sobie nie psuć zabawy, ale też nie przegapić czegoś ważnego.
Witam, miałem długą przerwę w tej grze ale się wziąłem za nią i zaczynam w Tallon. Gra bardzo wciąga, nie gram teraz w nic innego :) Staram sie wykonać wszystkie możliwe questy i póki co idzie dobrze:) Mój obecny team: Amazonka - miecz dwuręczny znaleziony w podziemiach zamku(((nie pamiętam nazwy) specjalizacja w mieczach i mieczach dwuręcznych plus gadanina i natura ludzka rozwijane na maxa. Rhulana - szabla tej zdradzieckiej amazonki plus jej tarcza:) szable,siła woli i duża siła i budowa. Forgrimm - buława plus tarcza - na maxa rozwijane topory,buławy siła woli,krasnoludzki nos(dzięki odpowiedzi jednej autorki muszę zwiększyć zręczność i intuicję)plus kowalstwo:) Gwendala (wymiata laska) łuki na maxa plus alchemia,łuczarz, zielarstwo i zwierzaki:)
Generalnie teraz nie mam większych problemów z walkami, mało czarów i leczenia muszę używać. Pewnie się to zmieni dalej ale jest ok. Szkoda, że brakuje opisu czy dany przedmiot się do czegoś nadaje. Np. jabłko,zardzewiałe gwoździe, oczywiście oprócz sprzedaży. Najbardziej jednak brakuje opisu dla kogo jakie cechy rozwijać. Jednak mimo wszystko dobry poradnik i dobrze się z niego korzysta:)
robicie to co umiecie
gratulacje poradnik z kturego łatwo korzystać
Jakby kogoś interesowało, to na Gamebanshee jest poradnik (w języku angielskim), w którym są opisani towarzysze, bronie itp: http://www.gamebanshee.com/drakensangthedarkeye/ .
Według mnie organizacja poradnika jest tu trochę lepsza, ale za to tam gra jest nieco dokładniej opisana :) .
Fajna nagroda za opróżnienie kieszeni Cano, 50D i dwa magiczne ringi
Powiedzcie mi gdzie są wszyscy dostępni kompani do 4 rozdziału??
Ja znalazłem złodzieja (1 rozd), amazonke (1 rozd.), jakąś druidke (3 rozd.) krasnoluda (3 rozd) i alchemiczke ale dla niej musze zadanie najpierw zrobic.
A widziałem na filmikach że mozna juz w tym czasie mieć ich więcej do wyboru?? Czy może coś ominąłem ;/
Jak w tej grze wyglądają walki? To coś jak Baldurs Gate na tury? Czy jak zwykły H&S ?
btw. wykonując zadanie "Z33 Szaleństwo w Murolosh" można uzyskać dwie nagrody ze skarbca - nie można w trakcie walki w sali tronowej zabić żadnego z krasnoludów.
DarkEye ---> A do czego służy poradnik? Do porad. A tutaj jak tu juz scorpinor zauwazyl sa tylko opisy przejscia questow. To cRPG, a nie jakis shooter zeby poradnik zawieral tylko tak ogolne informacje. W dodatku... BRAKUJE questów. Ja sam spotkalem sie z 4 nieopisanymi questami - dziewica dla smoka, wieczny odpoczynek (to w tallon), zelazny kask (glebie, a potem Murolosh) i zbieranie informacji dla Gerlinga. Jesli ktos juz o tym wspomnial, to przepraszam, nie przeczytalem dokladnie wszystkich postow.
W rozdziale 9 brak opisanych następujących zadań:
1. Żelazny kask.
2. Wieczny odpoczynek.
3. Zbieranie informacji dla Gerlinga.
Właśnie bardziej przydałyby się porady takie, jak napisał ^sv3n. Bo to są PORADY. Tekst przedstawiony przez autora jest tylko sposobem jak przejść questy w grze. To właśnie natomiast służy do "przechodzenia po sznureczku, za kimś, przed oczyma". Porady powinny zaznajomić nas z nietypowym jak na gry cRPG, światem, pokazać w co warto, a w co nie inwestować (zdaniem autora, który powinien mieć już duże doświadczenie z gry i wie co się może przydać w rozgrywce). Mi najbardziej brakowało opisu jakich członków drużyny można spotkać w grze, bo niełatwo jest stworzyć postać, jeśli nie wiesz kogo jeszcze będziesz miał w teamie (po co np. tworzyć maga, jeśli spotkasz później trzech, za to będzie tylko jeden dobry wojownik, czy spotkamy po drodze jakiegoś dobrego kowala, jeśli nie będzie łucznika żadnego może warto swoją postać tworzyć w tym zakresie itd.). Więcej ciekawych rzeczy dowiedziałem się z tutejszych komentarzy niż z poradnika.
Pewnie, że najlepiej jest odkrywać RPG całkowicie samemu i najczęściej tak robię, ale jeśli ktoś robi poradnik i za to mu płacą niech robi go porządnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


