Drakensang The Dark Eye: Zadania główne Rozdział 10
Aktualizacja:
Zadania główne
Kolejność wykonywania zadań:
Z34.1.1 Otwórz cyklopie drzwi
Z34.1.2 Przejdź przez płomienny most
Z34.1.3 Przejdź przez wodospad lawy
Z34.1.4 Zdobądź Adamantowe Serce
Z34.2 Przekonaj Pal'Na'Thara
Z20.4 Powrót do Murolosh
Z34 Jaskinia Karbunkułu
1. Odnajdź Adamantowe Serce
1.1 Otwórz cyklopie drzwi
![]() | ![]() |
Najedź na dolną część słupa i kliknij, aby przewrócić go na płytę naciskową. | Spowoduje to otwarcie cyklopich drzwi. |
Idź do Sali ze szkieletem cyklopa. Zaraz przy wejściu zobaczysz słup M12(2). Przewróć go, aby spadł na płytę naciskową.
1.2 Przejdź przez płomienny most
Kolejną przeszkodą na Twojej drodze będzie przerwany most M12(6). Zaraz przy nim stoją dwie kamienne nisze M12(5). W środku każdej z nich znajdziesz pewną ilość schłodzonych ognistych serc . Musisz na ich miejsce włożyć taką samą ilość ognistych serc . Zdobędziesz je z pozostałości po atakujących Cię duchach ognia. Po włożeniu ognistych serc pojawi się most.
Po otwarciu kamiennej niszy zniknie również zasłona z lawy M12(3) w południowej części lokacji. Wróć się i otwórz leżącą za zasłoną skrzynię skarbów. W środku znajdziesz sporo eliksirów i kilka cennych przedmiotów .
1.3 Przejdź przez wodospad lawy
Po drugiej stronie mostu stoją takie same kamienne nisze. Powtórz to co robiłeś wcześnie, czyli zamień schłodzone ogniste serca na nowe, dopiero zdobyte. Kiedy to zrobisz, zasłona z lawy zniknie. W korytarzu za nią rozmieszczone są pułapki. Musisz stąpać po odpowiednich kafelkach, aby ich uniknąć. Gdy dojdziesz do cyklopich drzwi M12(9) wyświetli się filmik.
1.4 Zdobądź Adamantowe Serce
![]() | ![]() |
Duchy grolmów przestaną się pojawiać, kiedy zniszczysz kryształ. | Panele sterowania służą do przywoływania magicznych bloków, które pozwalają dotrzeć na szczyt. |
Adamantowe Serce M12(13) jest strzeżone przez szalonego ducha króla Grolmów . Żeby się do niego dostać musisz iść schodami na górę. Po drodze będą Cię atakować duchy grolmów i ich król . Na tym etapie króla wystarczy zranić tylko raz, żeby na pewien czas zniknął. Duchy wychodzą z kryształów grolmów, więc niszcz je jak najszybciej. Dobrym pomysłem jest niszczenie kryształów na dystans, przy użyciu czarów lub broni strzeleckiej. Schody w kilku miejscach są przerwane. Obok takich dziur znajdują się grolmowe panele sterowania. Każdy panel podzielony jest na cztery ruchome poziomy. Kliknięcie na odpowiedni poziom przywołuje kamienny blok, po którym można przejść dalej, a ruszenie niewłaściwym poziomem uruchamia pułapkę. W pierwszych dwóch napotkanych panelach wybierz poziom trzeci. Później zobaczysz panel obok schodów prowadzących na kolejne piętro, ale nie musisz go używać. Wejdź schodami na wyższe piętro i w kolejnym panelu wybierz poziom drugi, a w ostatnim poziom trzeci.
Jeżeli nie pomylisz się ani razu w ustawianiu paneli i użyjesz każdego z nich (5 paneli łącznie z wyżej opisanym, znajdującym się przy schodach prowadzących na drugie piętro), otworzy się skrytka grolmów. Zejdź na dół i zajrzyj do kamiennej niszy M12(14). W środku znajdziesz kilka cennych przedmiotów i magiczny pierścień (+10 do Wytrzymałości) .
Przed dotarciem do Adamantowego Serca czeka Cię starcie z królem Grolmów i jego duchami. Dobrze się przygotuj, ponieważ jest to wyjątkowo ciężka walka. Przyda się jak najwyższa odporność na magię i maść na poparzenia . Po pokonaniu króla podejdź do Adamantowego Serca . Nie będziesz mógł go zabrać, ponieważ jest chronione magią. Na dole otworzą się za to drzwi M12(15).
2. Przekonaj Pal'Na'Thara

Wejdź do nowego pomieszczenia, które okaże się ogromną kuźnią. Na jej środku zobaczysz cyklopa M12(16). Zejdź na dół, żeby z nim porozmawiać. Pal'Na'Thara wyjaśni Ci w co właściwie się wplątałeś i powie, że Twoim przeznaczeniem jest strzeżenie, zamiast niego Adamantowego Serca .
Musisz go jakoś przekonać, by oddał Ci karbunkuł . Porozmawiaj z nim jeszcze raz i spytaj o starożytność, następnie o równowagę świata po śmierci smoka, spytaj czy Umbracor przemawiał do niego po śmierci, stwierdź, że smok nie umarł, tylko śpi, a na koniec wykorzystaj resztę opcji dialogowych. Pal'Na'Thar zgodzi się w końcu na Twoją propozycję i pójdzie zdjąć barierę magiczną z Adamantowego Serca .
Kiedy tylko ochrona magiczna zostanie zdjęta, pojawi się Malgorra . Zabierze Adamantowe Serce i zniknie.
3. Odzyskaj karbunkuł
Zadanie wykonasz w rozdziale jedenastym.
Z20 Jaskinie pod Murolosh (kontynuacja)
3.3 Przejdź przez Ognisty Wodospad
Musisz wykonać Z34.1.3 Przejdź przez wodospad lawy .
4. Powrót do Murolosh
Porozmawiaj jeszcze z Pal'Na'Tharem . Przekonaj go, że jest jeszcze nadzieja, a cyklop pozwoli Ci zabrać jedną broń z jego kuźni. Pamiętaj, że będziesz jej mógł używać tylko Ty, dlatego wybierz oręż , którym najlepiej się posługujesz. Pal'Na'Thara otworzy Ci jeszcze przejście do portalu M12(17). Idź tam i skorzystaj z niego, aby wrócić do Murolosh.
Nagroda: Broń wykuta przez Pal'Na'Thara
Koniec rozdziału dziesiątego!
0
Komentarze czytelników
Scorpi_80 Generał
Witam, miałem długą przerwę w tej grze ale się wziąłem za nią i zaczynam w Tallon. Gra bardzo wciąga, nie gram teraz w nic innego :) Staram sie wykonać wszystkie możliwe questy i póki co idzie dobrze:) Mój obecny team: Amazonka - miecz dwuręczny znaleziony w podziemiach zamku(((nie pamiętam nazwy) specjalizacja w mieczach i mieczach dwuręcznych plus gadanina i natura ludzka rozwijane na maxa. Rhulana - szabla tej zdradzieckiej amazonki plus jej tarcza:) szable,siła woli i duża siła i budowa. Forgrimm - buława plus tarcza - na maxa rozwijane topory,buławy siła woli,krasnoludzki nos(dzięki odpowiedzi jednej autorki muszę zwiększyć zręczność i intuicję)plus kowalstwo:) Gwendala (wymiata laska) łuki na maxa plus alchemia,łuczarz, zielarstwo i zwierzaki:)
Generalnie teraz nie mam większych problemów z walkami, mało czarów i leczenia muszę używać. Pewnie się to zmieni dalej ale jest ok. Szkoda, że brakuje opisu czy dany przedmiot się do czegoś nadaje. Np. jabłko,zardzewiałe gwoździe, oczywiście oprócz sprzedaży. Najbardziej jednak brakuje opisu dla kogo jakie cechy rozwijać. Jednak mimo wszystko dobry poradnik i dobrze się z niego korzysta:)
KrzychWu Centurion
W poradniku przeczytałem, że po pokonaniu Valoniona w IV rozdziale, zdobędę Nagolenniki Ognia, a otrzymałem Kostur Valoniona. Przedmiot sam w sobie bardzo przydatny, ale w związku z tym, mam pytanie, co dalej ze Zbroją Ognia? Z linii fabularnej wynika, że taki sprzęt zdobędę, czy też muszę spełnić jakieś dodatkowe warunki? Poradnik mam, ale dany rozdział czytam dopiero pod koniec jego przejścia, aby sobie nie psuć zabawy, ale też nie przegapić czegoś ważnego.
zanonimizowany901289 Junior
poczatkujacy jak wyglada wymiana postaci w mojej ekipie
Piąha Junior
no nie mogę w Głębiach Grulduru jest quest "Żelazny kask" a w poradniku go nie ma
zanonimizowany970326 Junior
,,tomag'' - ,,poczatkujacy jak wyglada wymiana postaci w mojej ekipie''
a właśnie tak: gdy chcesz wymienić postać to zaznacz wpierw główną postać a potem kliknij na ową postać której chcesz się pozbyć prawym klaw.myszy i wybierz opcje rozmowy (usta) wyświetli ci się rozmowa a w niej linijka z tekstem mniejwięcej: Zostań w mojej posiadłości na placu praiosa wis a wis świątyni. coś koło tego :) a dana postać zniknie z druzyny i będzie ciągle w domu Ardo w ten sposób możesz zmieniać swoje postacie praktycznie ciągle. :)
zanonimizowany998572 Junior
Ja zaczęłam grę jako mag bitewny. Teraz jestem w Górach Krwawych i nie wiem po czyjej stronie stanąć XD . Moja drużyna składa się z Mnie- magia, leczenie, ataki itp. Ruhlana- walka, Forgrimm-walka, Gwendala- łuk
zanonimizowany1018462 Junior
ja nie mogę sobie poradzić z zadaniem odszukania tych kamieni wyroczni.Proszę pomocy!
mario583b Legionista
Ja z kolei nie mogłem ogarnąć jak wejść do dzielnicy krasnoludzkiej.wszystkie questy zrobione i mam się z aronem tam spotkać ale zamknięte :(
AxeFighter Legionista
@mario583b, do krasnoludzkiej dzielnicy nie da się wejść. Z Aromem spotkać się musisz w Murolosh, stolicy krasnoludów, na mapie jest ona na południu, musisz mapę przewinąć nieco w dół (kliknij-przeciągnij).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




