Command & Conquer Red Alert 2: Budynki Alianci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Własna baza była zawsze nieodzowną częścią serii C&C. Odpowiednie jej rozbudowanie, przygotowanie obrony i zarządzanie to połowa sukcesu. Poniżej przedstawiam opis budynków i struktur obronnych obu stron konfliktu. Znajomość tychże ma charakter podstawowy, jeżeli chcesz wygrać z komputerem lub żywym przeciwnikiem.

Budynki

CONSTRUCTION YARD CY , plac budowy

  • CHARAKTERYSTYKA - Centrum całej bazy. Dzięki niej można budować następne struktury. Po jej zniszczeniu nie można wybudować niczego. CY nie może zostać zniszczony ani przejęty przez wroga. Natomiast samemu musimy dążyć do zrobienia właśnie tego naszemu przeciwnikowi. Awaryjnym wyjściem jest wybudowanie MCV i założenie drugiej bazy.
  • KOSZT - 3000
  • POTRZEBNE BUDYNKI - żadne

POWER PLANT , elektrownia

  • CHARAKTERYSTYKA - Bez prądu zaczynają się kłopoty. Obrona przestaje działać, radar pokrywają "mrówki", a produkcja zwalnia. Należy zawsze kontrolować poziom energii bazy. Elektrownie najlepiej budować w oddaleniu od siebie, ażeby przeciwnik nie zniszczył wszystkich na raz, pozbawiając grającego prądu.
  • KOSZT - 800
  • POTRZEBNE BUDYNKI - CY

ORE RAFINERY , rafineria kruszcu

  • CHARAKTERYSTYKA - Trzeci super ważny budynek. W rafinerii przetwarza się kruszec, dzięki któremu otrzymujemy gotówkę. Każda rafineria powstaje wraz z jedną koparką. W razie zniszczenia rafinerii tracimy przychód, ale nie tracimy pieniędzy. Należy jednak zawsze mieć działającą rafinerię, chyba, ze już nie ma kruszcu.
  • KOSZT - 2000
  • POTRZEBNE BUDYNKI - CY i elektrownia

BARRACKS , baraki

  • CHARAKTERYSTYKA - Miejsce, w którym tworzy się nowe jednostki piechoty. Niedrogie, łatwe do odbudowania, ale i bardzo poręczne. Baraki posiadają malutką wytrzymałość tak więc umieszczać je należy między większymi budynkami. Wybudowanie więcej niż jednego baraku lub każdej struktury odpowiedzialnej za formowanie jednostek, przyśpiesza ich (jednostek) budowanie.
  • KOSZT - 500
  • POTRZEBNE BUDYNKI - CY i elektrownia

WAR FACTORY , fabryka broni

  • CHARAKTERYSTYKA - Gdzieś trzeba produkować nasze zabawki. W fabryce tworzą się wszystkie jednostki naziemne. Utrzymanie fabryki jest podstawą, nie można przerwać cyklu produkcyjnego jednostek. Fabryka posiada większą wytrzymałoś niż baraki, ale będzie jednym z głównych celów ataku. Najlepiej posiadać dwie.
  • KOSZT - 2000
  • POTRZEBNE BUDYNKI - CY, elektrownia i rafineria

NAVAL SHIPYARD , port

  • CHARAKTERYSTYKA - Struktura odpowiedzialna za tworzenie jednostek morskich. Wybudować go można jedynie w wodzie. Zniszczyć go mogą także jednostki nawodne (szczególnie należy uważać na łodzie podwodne). Port posiada większą wytrzymałość niż fabryka, ale często jest gorzej strzeżony. Na mapach z dużą ilością wody należy zbudować dwa porty. Struktura ta naprawia także każdą uszkodzoną jednostkę morską
  • KOSZT - 1000
  • POTRZEBNE BUDYNKI - CY, elektrownia i rafineria

AIR FORCE COMMAND HEADQUATERS , lotnisko

Zostało jeszcze 42% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2012-10-28
06:24

zanonimizowany874302 Junior

👍

ale na co tu komu poradnik jest tyle opcji kombinacyjnych kazdej misji ze ten poreadnik jest paranoja

Komentarz: zanonimizowany874302
2005-09-04
13:17

zanonimizowany171850 Generał

bo to jest stary watek, jakiś wykopałem sprzed paru lat

zagra ktoś?

Komentarz: zanonimizowany171850
2005-09-04
13:13

zanonimizowany207685 Generał

dlaczego jest kilka tymczasowych?? I wszyscy są juniorami!! I wszyscy mają pogrubione!!

Komentarz: zanonimizowany207685
2005-09-04
13:09

zanonimizowany171850 Generał

elo, kto zagra ze mną na multi w red alerta 2-ke?

Komentarz: zanonimizowany171850
2005-04-21
21:49

zanonimizowany193066 Pretorianin

kolo ---. chcesz zagrać ze mna na multi?

Komentarz: zanonimizowany193066
2005-04-21
21:46

Switcher Centurion

Dla zainteresowanych - jest już nowy poradnik do C&C Red Alert 2.

Komentarz: Switcher
2002-05-12
18:13

zanonimizowany11880 Junior

😡

Beznadziejny poradnik! Powinien zostać usunięty, bo niepotrzebnie wprowadza w błąd. Najwyraźniej był pisany po 1 dniu grania, albo 1 roku nie-grania, bo błędy są rażące. Już w opisach jednostek są kwiatki: np. od kiedy Krążownik Aegis jest "lotniskowcem z nieograniczoną liczbą samolotów"?!?!
Taktyki są nielogiczne, oparte chyba na korzystaniu z trainera. Poza tym i w samym tekście są błędy rzeczowe. Np. od kiedy żniwiarka Aliantów ma karabin maszynowy?

Komentarz: zanonimizowany11880
2001-06-24
17:19

zanonimizowany804 Chorąży

😜

a tak swoją drogą, Bq grasz w ra2 na multi?

Komentarz: zanonimizowany804
2001-06-23
11:07

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

tak zgadzam się z tobą, mamy zamiar opublikowac nowy poradnik do C&C:RA2

Komentarz: Soulcatcher
2001-06-23
09:51

zanonimizowany880 Junior

😡

To rozwiązanie może bardziej przysporzyć problemów, niż pomóc. Tu jest pełno błędów - od kiedo można przejmować chronosferę? Od kiedy Prism Tower może zniszczyć cały oddział??
Radzę nie korzystać z tego rozwiązania - nawet opis jednostek jest błędny.

Komentarz: zanonimizowany880

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl