Command & Conquer Red Alert 2: Alianci Strategia
Aktualizacja:
"Nic nie jest bardziej zaszczytne dla dowódcy, jak umiejętność odgadywania planów wroga", Nicollo Machiavelli
Alianci opierają swoje działanie na informacji. Poznanie ruchów wroga za pomocą satelity szpiegowskiego i samolotów. Dezinformujemy wroga przy użyciu gap generator i sabotujemy przy użyciu szpiega. Szybkie ataki i wycofanie przy użyciu chronosfery i dominacja na morzu. Granie Aliantami wymaga odrobinę finezji, jest odrobinę trudniej, ale warto spróbować.
Jak wybudować bazę?
- Lokalizacja bazy musi być przemyślana. Bliski dostęp do złóż kruszcu to jedno, ale należy pamiętać o drogach do bazy. Najlepiej budować bazę na rogu mapy, dzięki czemu uniemożliwisz atak ze wszystkich stron. Na mapie z dużą ilością wody, pamiętać należy o dostępie to tejże. Jednak staraj się budować większość struktur jak najdalej od wody, ażeby uniknąć ataku z morza.
- Zależnie od dynamiki rozgrywki i naszego przeciwnika. Należy wybudować dwie rafinerię, kiedy przeciwnik atakuje od razu. Szybko budujemy baraki i formujemy GI. Bunkier oraz pociski patriot. W tym czasie tworzymy fabrykę broni i tworzymy czołgi grizzly. Lotnisko wydaje się kolejnym logicznym krokiem. Poznajemy odsłoniętą mapę i budujemy laboratorium. Teraz można budować prism tower. W między czasie wybuduj trzy, cztery elektrownie. Prism tower będą stanowiły doskonała obronę. W razie grania na mapie z dużą ilością wody, po fabryce broni buduje się port.
- Teraz należy zbadać sytuację, jeżeli odpieramy ataki przeciwnika, tworzymy chronosferę i maszynę do kontroli pogody. Ale przede wszystkim wysyłamy satelitę szpiegowskiego. Dalej zostaje ore purifier.
- Podczas rozbudowy wysyłamy jednostki piechoty lub zwiad na poszukiwanie rafinerii z ropą. Po ich znalezieniu wyślij tam inżynierów (na piechotę lub helikopterem)
Jak przygotować swoje siły?
- Znowu wszystko zależy od rodzaju przeciwnika. Podstawą jest jednak zdobywanie doświadczenia dla jednostek, widzimy je jako gwiazdki pojawiające się obok energii danej jednostki. Po ciężkich walkach, szczególnie w obronie bazy. Zawsze należy naprawiać swoje jednostki. Pojazdy w service depot albo przy użyciu IFV z inżynierami na pokładzie. Jednostek powietrznych na lotnisku i okrętów w porcie. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzamy fundusze, ale i zyskujemy doświadczone i silne jednostki. Czołg Grizzly o statusie weterana poradzi sobie z sowieckim rhino.
- Radzę przygotować obronę bazy poprzez budowanie pojazdów, a nie kolejnych struktur. Dlaczego? Ponieważ pojazdy zdobywają doświadczenie i można wykorzystać do ataku na przeciwnika.
- Z czego powinny składać się siły. Przede wszystkim skupiamy się na siłach lądowych, bo to one przeprowadzą główny szturm. Pięć Grizzly, 5 Mirage tanków i 5 prism tanków. Wsparcie lotnictwa jest pomysłem trafnym jedynie w momencie zniszczenia obrony przeciwlotniczej. Inaczej wygląda kwestia sił morskich. Alianci tak naprawdę królują na morzu. Dziesięć niszczycieli zapewni Tobie dominacje na wodzie. Jeżeli wiesz o tym, że przeciwnik popełnił błąd umieszczając swoje siły blisko brzegu przygotuj większą flotę i skutecznie połącz ją z główną ofensywą.
- Chronosfera i chronolegioniści doskonale nadają się do wojny podjazdowej. Szybki teleport za plecy przeciwnika, atak i natychmiastowa ucieczka są doskonałe. Pamiętaj, że możesz także teleportować za pomocą chronosfery jednostki wroga, wrzucając czołgi do wody, a okręty na ląd.
Jak zburzyć bazę wroga?
- W skirmih lub zabawie z żywym przeciwnikiem zmasowany atak może nie poskutkować. Wpierw należy zacząć od walki podjazdowej. Konstruuj szybkie grupy uderzeniowe (IFV, niewidzialne czołgi). Zniszcz jakąś strukturę lub kilka jednostek i uciekaj. Alianci mają szybsze jednostki, więc nie będzie problemów z ucieczką. W razie luk w obronie przeciwlotniczej wykorzystuj Harriery albo jeszcze lepiej wsadź na pokład transportera Blackhawk kilku inżynierów lub Tanie. Ta druga sabotuje budynki, a inżynierowie przejmą struktury, które od razu sprzedasz.
- Jeżeli masz możliwość ataku z morza - wykorzystaj to. Niszcz port, a potem budynki i pojazdy. Przeciwnik pozbawiony sił morskich nie będzie mógł odpowiedzieć na takie zaczepki.
- Koniecznie połącz się z satelitą. Otrzymasz dzięki temu możliwość atakowania każdego miejsca na mapie. Wykorzystaj w tym momencie urządzenie do kontroli pogody. Atakując jednostki lub co słabsze struktury (fabryki, laboratoria, elektrownie)
- Zawsze próbuj pozbawić przeciwnika prądu. Niszcząc elektrownie, a szczególnie elektrownie atomową.
- Po sporadycznych atakach i osłabieniu sił wroga można przejść do ofensywy. Odział uderzeniowy powinien składać się z czołgów grizzly lub mirage oraz koniecznie z prism tanków. IFV mogą pełnić rolę wsparcia na odległość. W bazie sowietów przede wszystkim należy zniszczyć cewki Tesli. Albo przez ich fizyczne zniszczenie albo przez zniszczenie elektrowni i odcięcie prądu. Pozbawienie przeciwnika energii unieruchomi jego obronę i spowolni jego linie produkcyjną. Dalej wyeliminować należy CY, fabrykę i baraki. W przypadku przeciwnika komputerowego taka kombinacja często kończy się sprzedaniem wszystkich struktur i zmasowanym atakiem na nasze wojska uderzeniowe. W przypadku żywego przeciwnika skutecznie zatrzyma jego możliwości rozbudowy.
- Ale czasem nasz oponent przygotował swoją obronę doskonale, a przebicie się do CY jest bardzo trudne wtedy należy zniszczyć jak najwięcej budynków, zaczynając od rafinerii i koparek, następnie pozbywamy się najdroższych budynków. W razie przygotowywania broni masowego rażenia, próbujemy oczywiście zniszczyć silosy lub kurtynę. Ewentualne niepowodzenie ataku musi być zakończone jak największymi stratami po stronie przeciwnika. Dodatkowo należy pamiętać, że w razie wyraźnej porażki (zbyt duże siły, błąd w taktyce) należy natychmiast się wycofać i kontynuować walkę podjazdową.
0
Komentarze czytelników
Soulcatcher Legend
tak zgadzam się z tobą, mamy zamiar opublikowac nowy poradnik do C&C:RA2
zanonimizowany804 Chorąży
a tak swoją drogą, Bq grasz w ra2 na multi?
zanonimizowany11880 Junior
Beznadziejny poradnik! Powinien zostać usunięty, bo niepotrzebnie wprowadza w błąd. Najwyraźniej był pisany po 1 dniu grania, albo 1 roku nie-grania, bo błędy są rażące. Już w opisach jednostek są kwiatki: np. od kiedy Krążownik Aegis jest "lotniskowcem z nieograniczoną liczbą samolotów"?!?!
Taktyki są nielogiczne, oparte chyba na korzystaniu z trainera. Poza tym i w samym tekście są błędy rzeczowe. Np. od kiedy żniwiarka Aliantów ma karabin maszynowy?
Switcher Centurion
Dla zainteresowanych - jest już nowy poradnik do C&C Red Alert 2.
zanonimizowany193066 Pretorianin
kolo ---. chcesz zagrać ze mna na multi?
zanonimizowany171850 Generał
elo, kto zagra ze mną na multi w red alerta 2-ke?
zanonimizowany207685 Generał
dlaczego jest kilka tymczasowych?? I wszyscy są juniorami!! I wszyscy mają pogrubione!!
zanonimizowany171850 Generał
bo to jest stary watek, jakiś wykopałem sprzed paru lat
zagra ktoś?
zanonimizowany874302 Junior
ale na co tu komu poradnik jest tyle opcji kombinacyjnych kazdej misji ze ten poreadnik jest paranoja
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
