Prolog - Castle Siege | Kampania - opis przejścia
Aktualizacja:
Prolog - Castle Siege

Misja, która można potraktować jako samouczek, gdyż poznasz tu większość mechanizmów wykorzystywanych w grze. Będziesz mieć także nielimitowany zasób mocy Pustki i Chaosu, więc korzystaj z nich ile chcesz. Nie ma w tej misji żadnych przedmiotów do odnalezienia.
Misja rozpoczyna się w komnacie tronowej - podejdź do bramy na wprost, by aktywować scenę, po której czeka cię walka - po szczegółowe informacje dotyczące blokowania i unikania ataków udaj się do działu "Porady - Blok, zsynchronizowany blok i unik". Po walce czeka cie scena, w której Dracul otworzy przejście.

Po wyjściu z sali tronowej, wskocz na metalowe ogrodzenie, na lewo od przepaści, by zacząć wspinaczkę, a na ekranie wyświetli się klawisz odpowiedzialny za pokazywanie ci trasy wspinaczki - zapamiętaj go i używaj często, gdyż nie raz pokaże ci on drogę do ukrytego skarbu. Zeskocz na dół, a po chwili aktywuje sie scena, po której czeka cię pierwszy boss w grze.
Boss - Paladin, runda 1

Tak jak i cała misja, jest to boss stricte treningowy - tym bardziej, iż dysponujesz nielimitowanym zasobem mocy Pustki, dzięki czemu bez końca regenerować możesz zdrowie. Atakuj cały czas bossa, starając się zablokować jego "normalne" ciosy (czyli zastosować zsynchronizowany blok) i unikać tych ataków, których nie da się zablokować (sygnalizowane są czerwonym rozbłyskiem na chwilę przed atakiem).
Gdy jego zdrowie spadnie do wartości 2/3, rozpocznie się scena przerywająca starcie. Trafisz na "pokład" machiny oblężniczej Bractwa, gdzie czeka cię starcie z mięsem armatnim, w postaci zwykłych żołnierzy. Rozpraw się z nimi, a aktywuje się scena, w trakcie której będziesz musiał w odpowiednim momencie podskoczyć.

Po chwili akcja przeniesie się "do pionu" - musisz wspiąć się na po ramieniu robota na górę. Gdy dotrzesz na samą górę, pokazane zostaną żółte punkty, w które łukiem trafić musi Paladyn. By go do tego zmusić, zawiśnij na chwilę w tym miejscu, aż na tobie pojawi się żółty celownik - wtedy odskocz w którymkolwiek kierunku, a wróg rozwali jeden z punktów. Powtórz czynność, a następnie wdrap się na górę.

Podczas wspinaczki uważaj na różne mechanizmy po drodze - jeśli wpakujesz się na jakąś śrubę, albo inny mechanizm obrotowy, zostaniesz zraniony i spadniesz na dół, co wróci cię do punktu kontrolnego. Po chwili trafisz na stały grunt, gdzie czeka cię walka i kolejne 3 żółte punkty do zniszczenia - tym samym sposobem co wcześniej. Po ich zniszczeniu użyj wskazanego klawisza, by zerwać blokujący fragment i udaj się naprzód.
Wspinaj się, aż dojdziesz do koła kręcącego się w dół - przytrzymaj się go, aż dotrzesz do miejsca, gdzie możesz zeskoczyć na lewą stronę i kontynuuj wędrówkę, by następnie wdrapać się na górę, gdzie czeka cię zniszczenie ostatnich 3 zawiasów. Zerwij osłonę, po czym czeka cię scena i drugie, ostatnie starcie z Paladynem.
Boss - Paladin, runda 2

Etap ten nie różni się niczym z wyjątkiem jednego faktu - co jakiś czas Paladyn będzie używał ataku dystansowego w kilku wariantach: rzuci w ciebie ostrzem, które będzie się poruszać poziomo (musisz je przeskoczyć), pionowo (musisz je ominąć unikiem) lub strzeli łukiem w powietrze, co po chwili ściągnie na ziemie bomby - unikaj tych miejsc, by nie odnieść obrażeń. Po chwili boss powinien paść na ziemie, a ciebie czeka długa seria scen.
Awakening

Po pokonaniu pierwszego w grze bossa, czeka cię długa seria animowanych scen, podczas których dowiesz się, że twoja postać, Dracul, nie jest już takim kozakiem. Po chwili wylądujesz na ulicy, by zauważyć, że od ostatniej twojej walki minęły setki lat. Udaj się w lewo, w stronę obserwującego cię chłopca (w tej lokacji nie masz nic do znalezienia, więc zignoruj wszystkie inne rzeczy).
Czeka cię walka z nowym przeciwnikiem. Nie trudź się, nie możesz wygrać tej walki, nie ważne jak bardzo będziesz się starał. Po chwili ktoś przyjdzie z odsieczą, a twoja postać straci przytomność. Po ocknięciu się, zlokalizuj dwójkę ludzi w pobliżu i pożyw się na jednej z osób, by odzyskać cząstkę swojej dawnej mocy.
0
- Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
- Kampania - opis przejścia
- Prolog - Castle Siege | Kampania - opis przejścia
- Misja 1 - Bioquimek Corporation | Kampania - opis przejścia
- Misja 2 - The Three Gorgons | Kampania - opis przejścia
- Misja 3 - The Antidote | Kampania - opis przejścia
- Misja 4 - Next Stop - Castlevania | Kampania - opis przejścia
- Misja 5 - The Blood Curse | Kampania - opis przejścia
- Misja 6 - The Antidote II | Kampania - opis przejścia
- Misja 7 - Pieces of a Mirror | Kampania - opis przejścia
- Misja 8 - The Hooded Man | Kampania - opis przejścia
- Misja 9 - The Second Acolyte | Kampania - opis przejścia
- Misja 10 - The Mirror of Fate | Kampania - opis przejścia
- Misja 11 - Revelations | Kampania - opis przejścia
- Kampania - opis przejścia
- Castlevania: Lords of Shadow 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Gra jest bardzo dobra, aczkolwiek trochę gorsza od części pierwszej. W sumie nawet można się na chwilę zaciąć więc poradnik jak najbardziej wskazany.
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Jeśli ktoś się zastanawia, dlaczego opis sterowania dla PC jest taki krótki / biedny, już tłumaczę - nie miałem i w tym momencie jeszcze dalej nie mam dostępu do pełnej wersji na PC (poradnik robiłem z X360), a to co tam opisałem jest z dema i tylko tyle klawiszy znalazłem w konfiguracji. Gdy dostanę w łapy pełniaka na PC, albo skombinuje w jakiś inny sposób klawiszologię, to uzupełnię te rozdział.
IzI008 Legionista
W misji 7 podczas wystawiania teatru z Toy Makerem brakuje jednej rzeczy a mianowicie aby zakończyć przedstawienie musimy umieścić teatr a tak że chłopca na scenie bo inaczej nie idzie zakończyć tej sekwencji ( tak przynajmniej było u mnie ).
Kuba aka Zbyszek Chorąży
IzI008 -> Fakt, sam pamiętam że musiałem w ostatnim etapie umieścić chłopca i teatr, nie mam pojęcia czego tego nie napisałem... Poprawimy to jak najszybciej, dzięki za info :)
Dan2510 Pretorianin
@Snake Solid
Miałem podobnie, ale użyłem relikwi, tej ze smokiem, nie pamiętam nazwy. Po tem walka była już po tarczach, działanie smoka pozbawiłą ją osłon. Dalej jest już łatwa.
Kuba aka Zbyszek Chorąży
@Snake Solid opisałem walkę z Carmillą w poradniku i przedstawiłem "sposób" jak rozbić jej tarczę - to, że uderzysz w nią nawet tysiąc razy, nie oznacza, iż ją rozbijesz, jeśli nie będziesz atakował CAŁY CZAS. Jej tarcza regeneruje się, jeśli nie bijesz jej nawet kilka sekund i całą "zabawę" trzeba powtarzać. Sposób na nią? Mieć duży zapasy mocy chaosu (najlepiej odpalić sobie relikwię Ensnared Demon) i prać nieprzerwanie przez kilka sekund, a tarzca się rozleci. Przy drugim razie jej tarcza jest chyba (bo nie jestem w sumie pewny) minimalnie wytrzymalsza i wytrzyma więcej ataków, ale metoda jest ta sama.
@Dan2510 "Talisman of the Dragon" tak się zwie ta relikwia :P No ja przyznam, że nie próbowałem jej tu używać (swoją drogą zacząłem jej używać jak pojawiły się Riot Mechy) ale nie ukrywam, dobry pomysł ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
