Anno 1503: The New World - poradnik do gry
Poradnik do Anno 1503, jednej z najbardziej rozbudowanych gier strategicznych, opisujący możliwie jak najdokładniej zakładanie i rozbudowę kolonii oraz sposoby radzenia sobie z mniej lub bardziej typowymi problemami zarządcy zamorskich posiadłości.
Aktualizacja:
Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Oto poradnik do jednej z najbardziej rozbudowanych gier strategicznych ostatnich miesięcy. Jest to bezpośrednia kontynuacja (a raczej prequel) "Anno 1602" tak więc osoby, które znają tę grę w wielu miejscach poczują się tu tak jak w przysłowiowym domu. Większość podstawowych elementów dotyczących rozbudowy kolonii pozostało praktycznie niezmienionych. Nie oznacza to oczywiście, iż mamy tu do czynienia z idealną kopią. Zmian jest wystarczająco dużo, aby móc się w tym wszystkim pogubić. Wystarczy, że powiem już teraz o najważniejszej - nie ma podatków a na ich miejsce wprowadzono stragany! Będę starał się w miarę możliwości zaznaczać czy dany aspekt zabawy jest już znany z poprzedniej odsłony czy też mamy do czynienia z jego modyfikacją lub czymś zupełnie nowym.
Poniższy tekst podzieliłem na dwie zasadnicze części. Pierwsza z nich to obszerny, podzielony na kilkadziesiąt punktów, poradnik opisujący możliwie jak najdokładniej rozbudowę kolonii. Zaczniemy od tak oczywistych spraw jak wyboru wyspy, na której powinna zostać założona czy też utartego schematu budynków, które trzeba będzie postawić w pierwszej kolejności. Oczywiście, w grze nie jest tak, że każda plansza wygląda identycznie. Bardzo często pojawiają się różnorakie ograniczenia (w szczególności w kampanii) albo po prostu wybrane rodzaje wysp nie są dostępne. Postaram się jednak skonstruować poradnik w taki sposób, aby w równym stopniu zadowolił tych, którzy zdecydują się na kampanię jak i tryb wolnej zabawy. Druga część poradnika to elementy związane z wybranymi sytuacjami, które mają miejsce w trakcie gry. Będzie on obejmował m.in. różnorakie katastrofy, sprawę radzenia sobie z piratami czy wreszcie porady odnośnie sytuacji, w których gracz jest w jakiś sposób ograniczony. Przedstawię również typowe problemy zarządcy kolonii i sposoby radzenia sobie z nimi.
Uwaga! Poradnik powstał na podstawie anglojęzycznej wersji gry przy czym większość pojęć postanowiłem przetłumaczyć. Dobrze by było żebyś przed przystąpieniem do właściwej zabawy zapoznał się z instrukcją obsługi (i zapamiętał ważniejsze zależności :-)) oraz dostępnymi tutorialami. Poradnik w głównej mierze przeznaczony jest dla tych, którzy nie radzą sobie zbytnio z takimi grami, niezależnie od tego czy graliście w "Anno 1602" czy nie. Warto też zaznaczyć, iż nakierowałem go w stronę osób, które preferują ekonomiczny rozwój kolonii. Kwestii militarnych co prawda nie zabraknie chociaż te postanowiłem ograniczyć do minimum. O wiele lepiej gra się tu spokojną, kupiecką nacją niż dyktatorem żądnym krwi swych oponentów.

Autor: Jacek Hałas
Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).
GRYOnline
Gracze
- Anno 1503: Najbardziej zaawansowana metoda produkcji alkoholu; ulepszone kopalnie
- Anno 1503: Pozyskiwanie marmuru; produkcja chleba
- Anno 1503: Przeskoczenie na poziom Citizen; nowe plantacje
- Anno 1503: Hodowla i ubój bydła; szkoła, kościół
- Anno 1503: Tawerna; produkcja i sprzedaż lin
- Anno 1503: Nowe kolonie - plantacje przypraw, tytoniu oraz chmielu; stocznia
- Anno 1503: Awansowanie mieszkańców do poziomu Settlers; kamieniołom
- Anno 1503: Odkrywanie surowców
- Anno 1503: Kapliczka; chatka rybaka
- Anno 1503: Produkcja płócien; pierwsze stragany do sprzedaży dóbr
- Anno 1503: Pierwsze chatki mieszkalne
- Anno 1503: Chata drwala i łowcy; garbarnia
- Anno 1503: Wybór miejsca do postawienia magazynu
- Anno 1503: Wybór wyspy
- Anno 1503: Start
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.