Age of Wonders 3: Specjalizacje

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Specjalizacje

Tworząc bohatera możesz oprócz klasy wybrać dla niego również specjalizacje. Mają one wpływ na dostępne badania - zarówno na ulepszenia wpływające na imperium jak i różnorakie zaklęcia. Niektóre specjalizacje posiadają dwa poziomy - Adept oraz Mistrz. Ten drugi pozwala na odkrywanie potężniejszych skilli, jednakże jego wybór jest możliwy dopiero w przypadku wybrania poziomu Adept. Dla głównego bohatera można wybrać maksymalnie 3 specjalizacje, które wraz z wybraną klasą dają pełny obraz dostępnych ulepszeń oraz czarów.

Poniżej lista dostępnych w grze specjalizacji i badań, jakie umożliwiają:

Adept magii ognia (Adept of Fire)

Nazwa

Typ

Tier

Koszt badania

Działanie

Premia do many od węzła magii ognia (Fire Node Mana Bonus)

Ulepszenia imperium

1

-

Węzły magii ognia (dokładnie Fire Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many.

Królestwo słońca (Domain of the Sun)

Zaklęcia globalne

3

150

Wybrane miasto od teraz lubi tereny tropikalne (Tropical) oraz wulkaniczne (Volcanic).

Przywołanie piekielnego ogara (Summon Hell Hound)

Zaklęcia globalne

3

160

Pozwala na wzywanie jednostek Piekielny ogar.

Kula ognia (Fire Ball)

Zaklęcia bojowe

1

80

Kula ognia zadaje wrogiej jednostce 10 obrażeń fizycznych oraz 12 od ognia (Fire).

Oleista skóra (Skin of Oil)

Zaklęcia bojowe

2

100

Wybrana wroga jednostka traci 1 punkt siły, obrony i odporności na ataki magiczne. Ponadto cierpi 40% osłabienia na ataki ogniste (Fire Weakness).

Mistrz magii ognia (Master of Fire)

Nazwa

Typ

Tier

Koszt badania

Działanie

Imperium tropików (Tropical Empire)

Zaklęcia globalne

4

240

Tereny tropikalne (Tropical) stopniowo rozprzestrzeniają się z terenów imperium.

Przywołanie żywiołaka ognia (Summon Fire Elemental)

Zaklęcia globalne

6

600

Pozwala na wzywanie jednostek Żywiołak Ognia.

Ognista poświata (Fire Halo)

Zaklęcia bojowe

4

220

Wybrana jednostka otrzymuje całkowitą ochronę przed ogniem (100% Fire Protection) oraz zwiększone obrażenia (+1, Fire).

Ognie piekielne (Hellfire)

Zaklęcia bojowe

7

900

Wszystkie mury na polu bitwy otrzymują 30 obrażeń, a jednostki - 50 (Fire).

Adept magii wody (Adept of Water)

Nazwa

Typ

Tier

Koszt badania

Działanie

Premia do many od węzła magii wody (Water Node Mana Bonus)

Ulepszenia imperium

1

-

Węzły magii wody (dokładnie Water Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many.

Zamrożenie wody (Freeze Water)

Zaklęcia globalne

3

160

Zamraża hex z wodą na 3 tury. Mogą się po nim normalnie poruszać jednostki, bez konieczności utraty tury na załadunek na statki.

Przywołanie młodego krakena (Summon Baby Kraken)

Zaklęcia globalne

3

160

Pozwala na wzywanie jednostek Młody kraken.

Rozpad (Rot)

Zaklęcia bojowe

2

120

Zadaje 10 obrażeń wybranej wrogiej maszynie. Efekt "skacze" po innych machinach maksymalnie 3 razy, jeśli te znajdują się w obrębie 3 hexów.

Siarczysty mróz (Vangeful Frost)

Zaklęcia bojowe

1

70

Zadaje 15 obrażeń od mrozu (Frost) wybranej jednostce.

Mistrz magii wody (Master of Water)

Nazwa

Typ

Tier

Koszt badania

Działanie

Nawodnienie (Drench the Land)

Zaklęcia globalne

4

240

Wybrane hexy są natychmiast zmieniane na mokradła (Wetlands).

Przywołanie żywiołaka mrozu (Summon Frost Elemental)

Zaklęcia globalne

6

600

Pozwala na wzywanie jednostek Żywiołak mrozu.

Uzdrawiający deszcz (Healing Showers)

Zaklęcia bojowe

4

250

Przywraca 20 HP wszystkim jednostkom znajdującym się w zasięgu 2 hexów od wybranej oraz niweluje wszystkie efekty typu Fire (np. podpalenie).

Gradobicie (Great Hail)

Zaklęcia bojowe

5

500

Zadaje 20 obrażeń fizycznych oraz 5 od mrozu (Frost) jednostkom znajdującym się w zasięgu 2 pól od wybranego obszaru.

Adept magii ziemi (Adept of Earth)

Nazwa

Typ

Tier

Koszt badania

Działanie

Premia do many od węzła magii ziemi (Earth Node Mana Bonus)

Ulepszenia imperium

1

-

Węzły magii ziemi (dokładnie Earth Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many.

Królestwo ziemi (Domain of Earth)

Zaklęcia globalne

3

150

Wybrane sojusznicze miasto lubi podziemia (Subterranean).

Ukamienowanie (Stoning)

Zaklęcia bojowe

1

80

Zadaje 24 obrażenia wybranej jednostce przeciwnika.

Kamienna skóra (Stone Skin)

Zaklęcia bojowe

2

80

Wybrana jednostka otrzymuje dodatkowe 3 punkty obrony.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-04-05
08:34

Logan Generał

W spisie treści jest "Bund na północy" :)

Komentarz: Logan
2014-04-18
01:20

jocho74 Junior

Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...

Komentarz: jocho74
2014-04-18
18:13

NorekJ Chorąży

NorekJ

Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.

Komentarz: NorekJ
2014-04-20
14:12

PRZEMAN Legionista

świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)

Komentarz: PRZEMAN
2014-04-20
14:23

PRZEMAN Legionista

aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(

Komentarz: PRZEMAN
2014-05-20
14:20

zanonimizowany416677 Junior

Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.

Komentarz: zanonimizowany416677
2020-10-22
19:36

Raszer87 Junior

Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.

Komentarz: Raszer87

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl