Age of Wonders 3: Specjalizacje
Aktualizacja:
Specjalizacje
Tworząc bohatera możesz oprócz klasy wybrać dla niego również specjalizacje. Mają one wpływ na dostępne badania - zarówno na ulepszenia wpływające na imperium jak i różnorakie zaklęcia. Niektóre specjalizacje posiadają dwa poziomy - Adept oraz Mistrz. Ten drugi pozwala na odkrywanie potężniejszych skilli, jednakże jego wybór jest możliwy dopiero w przypadku wybrania poziomu Adept. Dla głównego bohatera można wybrać maksymalnie 3 specjalizacje, które wraz z wybraną klasą dają pełny obraz dostępnych ulepszeń oraz czarów.
Poniżej lista dostępnych w grze specjalizacji i badań, jakie umożliwiają:
Adept magii ognia (Adept of Fire)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Premia do many od węzła magii ognia (Fire Node Mana Bonus) | Ulepszenia imperium | 1 | - | Węzły magii ognia (dokładnie Fire Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many. |
Królestwo słońca (Domain of the Sun) | Zaklęcia globalne | 3 | 150 | Wybrane miasto od teraz lubi tereny tropikalne (Tropical) oraz wulkaniczne (Volcanic). |
Przywołanie piekielnego ogara (Summon Hell Hound) | Zaklęcia globalne | 3 | 160 | Pozwala na wzywanie jednostek Piekielny ogar. |
Kula ognia (Fire Ball) | Zaklęcia bojowe | 1 | 80 | Kula ognia zadaje wrogiej jednostce 10 obrażeń fizycznych oraz 12 od ognia (Fire). |
Oleista skóra (Skin of Oil) | Zaklęcia bojowe | 2 | 100 | Wybrana wroga jednostka traci 1 punkt siły, obrony i odporności na ataki magiczne. Ponadto cierpi 40% osłabienia na ataki ogniste (Fire Weakness). |
Mistrz magii ognia (Master of Fire)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Imperium tropików (Tropical Empire) | Zaklęcia globalne | 4 | 240 | Tereny tropikalne (Tropical) stopniowo rozprzestrzeniają się z terenów imperium. |
Przywołanie żywiołaka ognia (Summon Fire Elemental) | Zaklęcia globalne | 6 | 600 | Pozwala na wzywanie jednostek Żywiołak Ognia. |
Ognista poświata (Fire Halo) | Zaklęcia bojowe | 4 | 220 | Wybrana jednostka otrzymuje całkowitą ochronę przed ogniem (100% Fire Protection) oraz zwiększone obrażenia (+1, Fire). |
Ognie piekielne (Hellfire) | Zaklęcia bojowe | 7 | 900 | Wszystkie mury na polu bitwy otrzymują 30 obrażeń, a jednostki - 50 (Fire). |
Adept magii wody (Adept of Water)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Premia do many od węzła magii wody (Water Node Mana Bonus) | Ulepszenia imperium | 1 | - | Węzły magii wody (dokładnie Water Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many. |
Zamrożenie wody (Freeze Water) | Zaklęcia globalne | 3 | 160 | Zamraża hex z wodą na 3 tury. Mogą się po nim normalnie poruszać jednostki, bez konieczności utraty tury na załadunek na statki. |
Przywołanie młodego krakena (Summon Baby Kraken) | Zaklęcia globalne | 3 | 160 | Pozwala na wzywanie jednostek Młody kraken. |
Rozpad (Rot) | Zaklęcia bojowe | 2 | 120 | Zadaje 10 obrażeń wybranej wrogiej maszynie. Efekt "skacze" po innych machinach maksymalnie 3 razy, jeśli te znajdują się w obrębie 3 hexów. |
Siarczysty mróz (Vangeful Frost) | Zaklęcia bojowe | 1 | 70 | Zadaje 15 obrażeń od mrozu (Frost) wybranej jednostce. |
Mistrz magii wody (Master of Water)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Nawodnienie (Drench the Land) | Zaklęcia globalne | 4 | 240 | Wybrane hexy są natychmiast zmieniane na mokradła (Wetlands). |
Przywołanie żywiołaka mrozu (Summon Frost Elemental) | Zaklęcia globalne | 6 | 600 | Pozwala na wzywanie jednostek Żywiołak mrozu. |
Uzdrawiający deszcz (Healing Showers) | Zaklęcia bojowe | 4 | 250 | Przywraca 20 HP wszystkim jednostkom znajdującym się w zasięgu 2 hexów od wybranej oraz niweluje wszystkie efekty typu Fire (np. podpalenie). |
Gradobicie (Great Hail) | Zaklęcia bojowe | 5 | 500 | Zadaje 20 obrażeń fizycznych oraz 5 od mrozu (Frost) jednostkom znajdującym się w zasięgu 2 pól od wybranego obszaru. |
Adept magii ziemi (Adept of Earth)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Premia do many od węzła magii ziemi (Earth Node Mana Bonus) | Ulepszenia imperium | 1 | - | Węzły magii ziemi (dokładnie Earth Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many. |
Królestwo ziemi (Domain of Earth) | Zaklęcia globalne | 3 | 150 | Wybrane sojusznicze miasto lubi podziemia (Subterranean). |
Ukamienowanie (Stoning) | Zaklęcia bojowe | 1 | 80 | Zadaje 24 obrażenia wybranej jednostce przeciwnika. |
Kamienna skóra (Stone Skin) | Zaklęcia bojowe | 2 | 80 | Wybrana jednostka otrzymuje dodatkowe 3 punkty obrony. |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Age of Wonders III - poradnik do gry
- Age of Wonders 3: Poradnik do gry
- Age of Wonders 3: Klasy
- Age of Wonders 3: Ogólne informacje o klasach
- Age of Wonders 3: Arcydruid (Arch Druid)
- Age of Wonders 3: Drednota (Dreadnought)
- Age of Wonders 3: Łotrzyk (Rogue)
- Age of Wonders 3: Czarownik (Sorcerer)
- Age of Wonders 3: Teokrata (Theocrat)
- Age of Wonders 3: Generał (Warlord)
- Age of Wonders 3: Specjalizacje
- Age of Wonders 3: Klasy
- Age of Wonders 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
jocho74 Junior
Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...
NorekJ Chorąży
Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.
PRZEMAN Legionista
świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)
PRZEMAN Legionista
aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(
zanonimizowany416677 Junior
Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.
Raszer87 Junior
Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
