Age of Wonders 3: Krasnoludy (Dwarf)
Aktualizacja:
Krasnoludy (Dwarf)
Krasnoludy to istotny zamieszkujące głównie góry, uwielbiające tworzyć wyrafinowane przedmioty oraz struktury. Nie dziwi więc, że główną cechą łączącą ich jednostki jest Wspinaczki górskie (Mountaineering) (redukuje ilość punktów ruchu potrzebnych w górach o 4) oraz Przedzieranie się przez jaskinie (Cave Crawling) (koszt punktów ruchu w podziemiach jest zmniejszony o 2). Dodatkowo, wszystkie oddziały posiadają cechę Nocne widzenie (Night Vision), zwiększającą widzenie w podziemiach o 2 pola. Ostatnią z zalet tej rasy jest zwiększona odporność na truciznę (+20% Blight Protection). Tereny w których lubują się Krasnoludy to naturalnie góry (Mountains oraz Coastal Mountains).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 60 | 28 | 9 | 9 |
Osadnik (Settler) | 150 | 60 | 28 | 9 | 9 |
Topornik (Axeman) | 50 | 40 | 28 | 11 | 9 |
Kusznik (Crossbowman) | 70 | 32 | 28 | 9 | 9 |
Strażnik podziemi (Deepguard) | 50 | 40 | 28 | 11 | 9 |
Poszuiwacz (Prospector) | 40 | 33 | 28 | 9 | 9 |
Kapłan kuźni (Forge Priest) | 60 (+ 20 mana) | 36 | 28 | 12 | 12 |
Jeździec dzikow (Boar Rider) | 90 | 50 | 36 | 13 | 10 |
Pierworodny (Firstborn) | 150 (+ 20 mana) | 70 | 28 | 14 | 12 |
Jednostki Krasnoludów cechują się solidną obroną (Defense). Budując swoją armię zadbaj o obecność Toporników oraz Kuszników. Bardzo dobrym atakiem typu ogień cechują się oddziały Kapłan kuźni (umiejętność Ogniste Pociski (Fire Bolts)), które dodatkowo mogą poruszać się po lawie (Lava Walking). Absolutną koniecznością jest jak najszybsze dążenie do rekrutacji jednostek Pierworodnych. Posiadają fantastyczny atak oraz obronę, a dodatkowo cechują się bardzo dobrymi umiejętnościami - Pogromca smoków (Dragon Slayer) oraz Pogromca gigantów (Giant Slayer), które pozwalają na zwiększanie zadawanych obrażeń przeciwko smokom (Dragon) oraz gigantom (Giant). Innymi atutami zwiększającymi obronę są: ochrona przed ogniem (Fire Protection) (100%), ochrona przed atakami wiary (Spirit Protection) (100%) oraz ochrona przed trucizną (Blight Protection) (60%). Połączenie wszystkich cech oraz atrybutów czyni z Pierworodnych świetną jednostkę.
Komentarze czytelników
jocho74 Junior
Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...
NorekJ Chorąży
Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.
PRZEMAN Legionista
świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)
PRZEMAN Legionista
aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(
zanonimizowany416677 Junior
Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.
Raszer87 Junior
Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
