Age of Wonders 3: Jak budować miasto?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Podstawowe informacje

Zasięg domeny symbolizowany jest, w tym przypadku, żółtą obwódką. - Podstawowe informacje o miastach w Age of Wonders III | Miasta - Age of Wonders III - poradnik do gry
Zasięg domeny symbolizowany jest, w tym przypadku, żółtą obwódką.

Miasta są fundamentem każdego imperium. To właśnie tutaj możesz udoskonalać i rozbudowywać swoje jednostki, budować nowe budynki, umożliwiające szereg możliwości, np. tworzenie przedmiotów dla bohaterów, czy generowanie many. Ważne jest więc dbanie o odpowiedni rozwój swoich włości oraz zdobywanie kolejnych, gdyż im więcej miast posiadasz, tym więcej możliwości staje się dostępnych na turę (jedne miasta mogą być kuźnią jednostek, gdy inne, odleglejsze od linii frontu, będą generować potrzebne na ich utrzymanie złoto).

Stolica (Throne City)

W pierwszym założonym przez siebie mieście zostaje ustanowiony tron (Throne City - oznaczenie korony nad miastem) - Podstawowe informacje o miastach w Age of Wonders III | Miasta - Age of Wonders III - poradnik do gry

W pierwszym założonym przez siebie mieście zostaje ustanowiony tron (Throne City - oznaczenie korony nad miastem). W takim właśnie mieście odrodzi się Twój główny bohater, gdy polegnie on w walce. Tron można później przenieść do innego miasta, dobrze jednak zostawić stolicę z lekka na uboczu, w pewnej odległości od toczonych walk, gdyż utrata stolicy i lidera frakcji spowoduje automatyczną porażkę w scenariuszu/grze.

Domain

Każde miasto posiada również teren, który obejmuje (Domain), zaznaczony w postaci hexa, o danym kolorze, otaczającego miasto. Ważne jest, aby w obrębie danego miasta znalazło się jak najwięcej zasobów, które pomogą w szybszej rozbudowie i, po oczyszczeniu z przeciwników, będą zapewniać stały przypływ surowców na turę. Może to być np. odpowiednia ilość złota, many czy punktów badań.

Zadowolenie

Każde miasto ma swój poziom zadowolenia, zależny między innymi od ogólnego zadowolenia w imperium oraz terenu na jakim się znajduje. Zadowolenie wpływa na dochód jaki miasto generuje oraz na początkowe morale produkowanych jednostek. Dodatkowo nieszczęśliwe miasta mogą wszcząć rebelię. Oto możliwe zadowolenie:

Pogodne (Cheerful): 800 do 600

Bardzo wesołe (Very Happy): 559 do 400

Wesołe (Happy): 399 do 200

Zadowolone (Content): 199 do -199

Nieszczęśliwe (Unhappy): -399 do -200

Bardzo nieszczęśliwe (Very Unhappy): -599 do -400

Buntownicze (Rebellious): -800 do -600

Miasta niezależne

Na mapie, oprócz miast należących do konkretnych graczy, znajdują się również niezależne włości. Miasta te od czasu do czasu oferują proste zadania do wykonania, polegające głównie na usunięciu wrogich jednostek z ich terytoriów. W zamian oferują oddziały lub, gdy relacje między Twoim imperium, a niepodległym miastem są odpowiednio wysokie, dołączenie do Ciebie.

Garnizon

Wszystkie jednostki znajdujące się w centralnym polu miasta lub w jego otoczeniu są traktowane jako garnizon i po rozpoczęciu bitwy zostaną rozmieszczone za murami/palisadą/barykadami. Zapewnia to dużą przewagę, szczególnie dla jednostek dystansowych. Dodatkowo jednostki te mają zapewnione różne "wspomagacze" (buffy), w zależności od wybudowanych w mieście ulepszeń.

Siedliska (Dwellings)

Siedlisko to specjalny typ miasta, pozwalający na produkcje unikalnych jednostek. W odróżnieniu od miasta nie może rozszerzać swojego terytorium, ponieważ nie posiada populacji, dlatego też nie nadaje się zbytnio do generowania surowców, ale do produkcji bardzo dobrych jednostek, jak najbardziej.

Dostępne są następujące z obozów: Smoczy Szczyt, Twierdza Olbrzymów, Nekropolia oraz Dwór Sylvanów. Każde umożliwia produkcję innych, specjalnych jednostek.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-04-05
08:34

Logan Generał

W spisie treści jest "Bund na północy" :)

Komentarz: Logan
2014-04-18
01:20

jocho74 Junior

Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...

Komentarz: jocho74
2014-04-18
18:13

NorekJ Chorąży

NorekJ

Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.

Komentarz: NorekJ
2014-04-20
14:12

PRZEMAN Legionista

świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)

Komentarz: PRZEMAN
2014-04-20
14:23

PRZEMAN Legionista

aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(

Komentarz: PRZEMAN
2014-05-20
14:20

zanonimizowany416677 Junior

Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.

Komentarz: zanonimizowany416677
2020-10-22
19:36

Raszer87 Junior

Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.

Komentarz: Raszer87

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl