Age of Wonders 3: Gobliny (Goblin)
Aktualizacja:
Gobliny (Goblin)
Gobliny to małe kreatury, lubujące się w zniszczeniu. Żyją głównie w jaskiniach, co zaowocowało umiejętnościami Nocne widzenie (Night Vision) (zasięg widzenia jednostek zwiększony o +2 w podziemiach) oraz Przedzieranie się przez jaskinie (Cave Crawling) (koszt poruszania się w podziemiach zredukowany o 2 punkty ruchu na każde posunięcie). Dodatkową umiejętnością jednostek Goblinów jest Chodzenie po mokradłach (Wetland Walking), redukująca wymaganą ilość punktów ruchu o 2 przy przesunięciu na mokradła (Wetland). Najmocniejszą jednak cechą tych małych stworzeń jest ochrona przed truciznami (40% Blight Protection). Gobliny lubią oczywiście tereny podmokłe (Wetlands).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 55 | 28 | 8 | 8 |
Osadnik (Settler) | 150 | 55 | 28 | 8 | 8 |
Łupieżca (Marauder) | 50 | 35 | 28 | 9 | 8 |
Nadziewak (Skewer) | 50 | 35 | 28 | 9 | 8 |
Żądlarz (Swarm Darter) | 70 | 27 | 28 | 7 | 8 |
Niedotykalny (Untouchable) | 50 | 30 | 28 | 8 | 8 |
Znachor (Blight Doctor) | 60 (+ 20 mana) | 31 | 28 | 9 | 11 |
Jeździec wargów (Warg Rider) | 90 | 45 | 36 | 11 | 10 |
Chrząszcz (Big Beetle) | 160 (+ 20 mana) | 65 | 36 | 12 | 11 |
Główną wadą jednostek goblińskich jest ich niska ilość punktów życia. Rekompensują to jednak dobrymi umiejętnościami poszczególnych jednostek. Oddziały Łupieżców są niewidoczne w podziemiach dzięki umiejętności Maskowanie w jaskiniach (Cave Concealment), z kolei jednostka Niedotykalny cechuje się dobrym atakiem nie fizycznym (typu Poison) oraz cechą Spowoduj trujące osłabienie (Inflict Noxious Vulnerability) (jednostka traci 2 punkty odporności (Resistance)). Oddziały łuczników (Żądlarz), bardzo wrażliwe na atak, mogą jednak zadawać obrażenia fizyczne oraz obrażenia typu trucizna. Największą zaletą najlepszych jednostek Goblinów (Chrząszcz) jest całkowita odporność na trucizny oraz możliwość atakowania murów (Kruszenie murów (Wall Crushing)) i przedzierania się w podziemiach przez niedostępne dla innych jednostek tereny (Drążenie tuneli (Tunelling)).
Komentarze czytelników
jocho74 Junior
Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...
NorekJ Chorąży
Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.
PRZEMAN Legionista
świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)
PRZEMAN Legionista
aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(
zanonimizowany416677 Junior
Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.
Raszer87 Junior
Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
