Age of Wonders 3: Bitwy w
Aktualizacja:
Bitwy
Podczas swojej przygody w Age of Wonders III prędzej, czy później będziesz zmuszony walczyć. W większości przypadków początkowe potyczki z grupkami niezależnymi (Independent) nie należą do najtrudniejszych, z racji wielkości armii niezależnych, w których jednakże czasem zdarzają się silniejsze grupki. Mimo to gro wielkich bitew stoczysz z przeciwnymi graczami. Odpowiednie zachowanie i dobranie strategii podczas bitwy pomoże wygrywać czasem beznadziejne starcia, a zlekceważenie przeciwnika może doprowadzić do sytuacji, w której przegrywa się całkiem łatwą, zdawałoby się, bitwę. Dużo więc zależy od tego, jakie jednostki prowadzisz, ale jeszcze więcej od tego, w jaki sposób to robisz.
Starcia w polu

Do walk w polu dochodzi najczęściej - ot, spotykasz przeciwnika i stwierdzasz, że chcesz mu przetrzepać skórę. W skrócie można by powiedzieć, że walki te należy toczyć w stylu średniowiecznym - pierwszej linii walczy piechota, z tylu wspierają ja jednostki atakujące z dystansu a po bokach znajduje się sojusznicza kawaleria. Dla okrasy z tyłu postaw bohatera i wciśnij jeszcze gdzieś jednostki mające zdolności leczenia. Tak podstawowe ustawienie, z pewnymi modyfikacjami można z powodzeniem stosować w bitwie.

Zaczyna gracz, który został zaatakowany. Pamiętaj, że jako obrońca nie masz możliwość ucieczki i nawet w przypadku z góry przegranej bitwy warto postarać się zadać przeciwnikowi jak najboleśniejsze straty. Na początek dobrze jest trochę go zmiękczyć, szczególnie słabe i podatne na ataki jednostki bądź posiadające niepełną ilość punktów życia. Użyj do tego czarów mogących zadawać obrażenia wielu jednostkom jednocześnie. Po zbliżeniu się przeciwnika postaraj się jako pierwszy go ostrzelać, a w przypadku gdy on sam nie ma większej ilości jednostek strzeleckich jeszcze nie atakuj resztą armii, postaraj się ją ustawić ta, aby jednostki kontrowały oraz wykorzystywały możliwość ataków okazyjnych. Pamiętaj, żeby nie dać się oflankować - trzymaj swoje jednostki blisko siebie, ale jednocześnie wiedz, że możesz być wtedy narażony na ataki obszarowe, warto więc wiedzieć, jakie umiejętności mają w zanadrzu jednostki przeciwnika. Trzymanie oddziałów blisko siebie ma również inną zaletę - gdy wróg będzie chciał zaatakować jednostkę znajdującą się z tylu/boku najprawdopodobniej będzie musiał przejść tuz przed nosem Twoich oddziałów, co poskutkuje wykonaniem ataku okazyjnego przez Twoje jednostki. Atakując uważaj na to samo - przejście przez pole znajdujące się pomiędzy dwoma wrogimi oddziałami nie jest najlepszym rozwiązaniem.

By skutecznie prowadzić i wygrywać bitwy, czy to jako obrońca, czy atakujący, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach. Przede wszystkim nie zapomnij o używaniu czarów, które mogą znacząco poprawić statystyki Twoich jednostek lub zadać obrażenia tym należącym do przeciwnika. Szczególnie dobrze byłoby "ubić" wrogiego bohatera jak najszybciej, jednakże zapewne same czary tego nie uczynią. Przydadzą się tu natomiast jednostki kawalerii (oraz inne, posiadające dużą ilość punktów ruchu), którymi z powodzeniem możesz flankować inne jednostki i atakować łuczników, za liniami piechoty (można spróbować również dostać się w pobliże wrogiego bohatera). Kawaleria jest bardzo dobra przeciwko strzelcom, dzięki czemu szarża wykonana w odpowiednim momencie może zniszczyć wrogą jednostkę. Pamiętaj również o dobijaniu przeciwników - jednostka zadaje takie same obrażenia, niezależnie od liczb posiadanych punktów życia (ilość wojaków w oddziale maleje, jednakże sama jednostka ma nadal takie same statystyki). Do szybkiego pokonania kilku oddziałów, które maja małą ilość punktów życia idealny będzie atak obszarowy. Jednostki, które są dobre w walce w zwarciu kieruj do walki przeciwko takim samym jednostkom - nie dopuszczaj do sytuacji, kiedy jednostki z słabym atakiem będą walczyły wręcz (np. łucznicy, odpowiednicy kapłanów). Uważaj również na kontrataki - nie atakuj, jeżeli kontratak grozi utratą własnej jednostki. Nawet jeśli w następnej turze przeciwnik ją zaatakuje będzie musiał wykonać ruch, a w innym wypadku mógłby cały swój atak przenieść na inny oddział. Staraj się szczególnie oszczędzać cenne jednostki, które posiadają dużą ilość punktów doświadczenia oraz bohaterów - są oni najciężsi do zastąpienia.
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
jocho74 Junior
Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...
NorekJ Chorąży
Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.
PRZEMAN Legionista
świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)
PRZEMAN Legionista
aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(
zanonimizowany416677 Junior
Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.
Raszer87 Junior
Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
