Age of Wonders 3: Elfy (High Elf)
Aktualizacja:
Elfy (High Elf)
Elfy to wyjątkowo delikatne istoty, żyjące w lassach, w zgodzie z naturą i z dala od wścibskich oczu. Stąd też główną zaletą wszystkich jednostek elfów jest umiejętność Leśnictwo (Forestry), która redukuje ilość punktów ruchu potrzebnych na przebycie gęstej roślinności (Dense vegetation) o 2.Ponadto wszystkie jednostki posiadają również wrażliwość na truciznę (20% Blight Weakness). Tereny na których lubią mieszkać Elfy to oczywiście gęste lasy (Dense vegetation).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 60 | 28 | 8 | 9 |
Osadnik (Settler) | 150 | 60 | 28 | 8 | 9 |
Akolita (Initiate) | 50 | 36 | 28 | 8 | 9 |
Łucznik (Longbowman) | 75 | 36 | 28 | 8 | 9 |
Szermierz (Swordsman) | 50 | 36 | 28 | 10 | 9 |
Gwardzista (Union Guard) | 50 | 36 | 28 | 10 | 9 |
Jeździec jednorożców (Unicorn Rider) | 90 | 50 | 36 | 11 | 11 |
Kapłanka burzy (Storm Sister) | 60 (+ 20 mana) | 36 | 28 | 9 | 12 |
Jeździec gryfów (Gryphon Rider) | 140 (+ 30 mana) | 65 | 30 | 12 | 12 |
Jednostki Akolita oraz ich lepsze odpowiedniki, Kapłanka burzy, wyróżniają się głownie dobrym atakiem Porażające pociski (Shock Bolts) oraz ochroną przed atakami tego samego typu (Shock Protection). Kapłanki posiadają również umiejętność Dotyk ogłuszenia (Stunning Touch), która może unieruchomić wroga na 2 tury, co sprawia, że ten nie może się poruszać, atakować oraz kontrować. Na uwagę zasługują również Łucznicy, których atak dystansowy jest bardzo dobry. Warta wspomnienia jest również umiejętność Odwrót (Phase), którą posiadają Jeźdźcy jednorożców. Pozwala ona na teleport na dowolny hex znajdujący się w zasięgu jednostki na polu bitwy. Główną zaletą najlepszych i najdroższych jednostek Jeździec gryfów są umiejętności Pierwsze uderzenie (First Strike) (jednostka kontruje jako pierwsza, jeszcze przed właściwym atakiem) oraz Latanie (Flying), co czyni z jeźdźca jednostkę bardzo mobilną. Oddziały Elfów cechują się również przyzwoitą odpornością na ataki nie fizyczne (Resistance).
Komentarze czytelników
jocho74 Junior
Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...
NorekJ Chorąży
Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.
PRZEMAN Legionista
świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)
PRZEMAN Legionista
aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(
zanonimizowany416677 Junior
Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.
Raszer87 Junior
Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
