Age of Wonders 3: Orkowie (Orc)
Aktualizacja:
Orkowie (Orc)
Orkowie to rasa lubująca się w rozboju oraz niszczeniu innych, stawiająca głównie na siłę oręża, a nie magii, co czyni z nich świetnych wojowników. Ich główną cechą, łączącą wszystkie jednostki, jest umiejętność Nocne widzenie (Night Vision), która zwiększa zasięg widzenia w podziemiach o 2 pola. Miasta Orków rozwijają się najlepiej na pustkowiach (typ terenu - Barrens).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 65 | 28 | 8 | 8 |
Osadnik (Settler) | 150 | 65 | 28 | 8 | 8 |
Siepacz (Greatsword) | 50 | 45 | 28 | 10 | 8 |
Palownik (Impaler) | 50 | 45 | 28 | 10 | 8 |
Brzytwołucznik (Razorbow) | 65 | 37 | 28 | 8 | 8 |
Oszczepnik (Spearman) | 40 | 38 | 28 | 8 | 8 |
Czarny rycerz (Black Knight) | 110 | 55 | 36 | 12 | 8 |
Kapłan (Priest) | 60 (+ 20 mana) | 41 | 28 | 9 | 11 |
Szturmowiec (Shock Trooper) | 150 (+ 20 mana) | 70 | 32 | 13 | 9 |
Budując armię Orków warto zadbać o kilka jednostek Oszczepników, mogących zarówno zadawać obrażenia wręcz oraz dystansowe. Posiadają one również umiejętność Bieg (Sprint), która zwiększa ich zasięg ruchu o 12 punktów. Jednostki Kapłanów z kolei zadają, oprócz obrażeń fizycznych, obrażenia typu trucizna (Poison). Ich umiejętnością specjalną jest Rzuczenie klatwy (Throw Curse), która po udanej próbie obniża oba typy obrony wskazanej jednostki o 2 punktu. Najlepsza jednostka, Szturmowiec (Shock Trooper), posiada duży atak wręcz oraz kilka ciekawych umiejętności, które czynią z tej jednostki prawdziwą maszynę do zabijania. Mowa tu o Zadaje krwawiące rany (Inflict Bleeding Wounds) (podczas ataku może zadać krwawiące rany, co skutkuje zadawaniem 4 punktów obrażeń fizycznych na turę, przez dwie kolejne, atakowanej jednostce), Niestrudzony (Tireless) (kontratak nie zabiera żadnych punktów akcji) oraz Grad ciosów (Overwhelm) (dodatkowe 3 obrażenia jednostkom Pikemen oraz posiadającym umiejętność Tarcza (Shield)). Główną wadą tego oddziału jest niska odporność na ataki magiczne, jak wszystkich zresztą jednostek Orków.
Komentarze czytelników
jocho74 Junior
Ale jak odbudowac to miasto? Pierwsza wskazowka a ja nie mam zadnych opcji...
NorekJ Chorąży
Miasto odbudowujesz po prostu zakładając nowe, za pomocą jednostek Osadników/Settler, w miejscu, gdzie kiedyś istniało inne, ale zostało ono zniszczone.
PRZEMAN Legionista
świetna gra a ten scenariusz to chyba grałem pare dni:D,bardzo cieżka kampania,sugeruje narobic jak najwięcej smoków inaczej ciężko sie gra:)
PRZEMAN Legionista
aha:P jak stracicie siedlisko smoków nieda sie go odbudować niestety:(
zanonimizowany416677 Junior
Jeśli można chciałem poprosić o pomoc w tej grze.
1. Jak uruchomić DLC smoczy tron ?
2. Czy jest możliwość na mapce przygody pozbyć się zatrutego terenu wokół miasta (nic nie pomaga zmiana na inny rodzaj terenu - zawsze jest to teren zatruty) ?
3. Piszę to w pracy - i nie wiem czy dobrze opiszę nie mając dostępu w tej chwili do gry - ale co można zrobić z miastem które ma silny duży minus (od -80% do -100%) do przyrostu ludności. Zadną miarą nie mogę doprowadzić do dalszego wzrostu miasta - czasami pozostaje na wiosce - czasami miasteczko - i żadne pozytywne bonusy nie są w stanie zwiększyć ludności tych miast.
Raszer87 Junior
Jak zwerbować nowego bohatera?
da sie w ogóle w kampanii?
bo w scenariuszu przychodza sami.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
