Kostko Horadrimów, tęskniłem!. Lord of Hatred sprawia, że znów jaram się Diablo 4, ale kilka aspektów wciąż spędza mi sen z powiek

Hubert Sosnowski

21

Kostko Horadrimów, tęskniłem!

W departamencie mechaniki szykuje się sporo nowości i powrotów jednocześnie. Z jednej strony uproszczono crafting w ramach 11. sezonu (teraz hartowanie, czyli dodawanie właściwości nie będzie losowe, a udoskonalanie ograniczy się do bazowych statystyk), ale najwyraźniej kompleksowość zostanie poszerzona. Do gry wraca bowiem kultowa kostka Horadrimów, czyli nasz najlepszy przyjaciel z Diablo 2.

Zastanawiam się, jaką funkcjonalność będzie miał ten uwielbiany przez fanów artefakt? Czy zapewni jedynie dodatkowe kratki na przedmioty oraz stanie się narzędziem do transmutowania (tego słowa użyto w trailerze) lub wytwarzania sprzętu ze specjalnych receptur? A może dostaniemy też jakiś odpowiednik bajerów z Kostki Kanaiego, która pozwalała na posiadanie wiecznie aktywnych aspektów z kilku dodatkowych legend? Ponieważ normalnie w ekwipunku żonglujemy głównie specjalnymi właściwościami „złotych” przedmiotów – kostka Horadrimów mogłaby wykorzystywać w rozbudowanym wariancie aspekty z unikatów i mythiców, ale zobaczymy, co Blizzard upichci. Dobrze, że ten przedmiot-funkcja wraca do naszych rąk.

Diablo IV: Lord of Hatred, Blizzard, 2026.

Do gry wracają też talizmany. Czy raczej jeden talizman, w którym, na ile dobrze rozumiem, osadzamy zestaw wybranych przez siebie właściwości. Wygląda na to, że będzie to działać jak wzmocnienia z Last Epoch, na które przeznaczono osobną przegródkę w ekwipunku. Nie dziwię się już, że Blizzard uprościł doskonalenie – wraz z pojawieniem się zestawów i talizmanów pod jakąkolwiek postacią – kompleksowość gry znacząco wzrośnie.

Dzieje się też w departamencie sprzętu – i, co ciekawe, Blizzard wreszcie dostarczy narzędzia, o które gracze prosili od miesięcy: filtr łupów wyląduje w grze razem z Lord of Hatred. I bardzo dobrze, wreszcie będzie jak odsiać potrzebne przedmioty od szrotu jeszcze zanim trafią do plecaka – o ile oczywiście Blizzard opracuje odpowiednie kategorie.

Kolejna duża zmiana to przemeblowanie drzewek umiejętności. Kilka łatek temu nieco je ogarnięto i pozwolono wypuścić trochę więcej gałązek wiążących niektóre zdolności pasywne, ale szykuje się dalsza ewolucja. Na ile dało się wyłapać z trailera i wyjaśnień – każda umiejętność aktywna otrzyma dodatkowy modyfikator do wyboru i teraz będziemy decydować się na jeden z trzech. Zwiększy to różnorodność buildów, co jest o tyle ważne, że Blizzard ma zamiar podnieść limit poziomów doświadczenia. W każdym razie, zmiana jest potrzebna, bo gracze już od dawna uważali obecny system za nieco zbyt schematyczny i ograniczający.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 6 czerwca 2023
Diablo IV - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.4

Steam

8.8

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

2

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl