- Najlepsze filmy, w których złoczyńca wygrywa
- Taksówkarz – Travis Bickle
- Omen – Damien Thorn
- Dziecko Rosemary - Słudzy Szatana
- 1984 – „Wielki brat”
- Lęk pierwotny - Aaron Stampler
- Piła - Jigsaw
- To nie jest kraj dla starych ludzi - Anton Chigurh
- Avengers: Wojna bez granic - Thanos
- Siedem – John Doe
- Podejrzani – Roger „Verbal” Kint
- Zaginiona dziewczyna - Amy Dunne
- Whiplash - Terence Fletcher
- Nagi instynkt - Catherine Tramell
- John Wick 3 – Najwyższa Rada
Siedem – John Doe

- Reżyser: David Fincher
- Gdzie obejrzeć: Rakuten
Siedem uznawane jest dziś (i zresztą niebezpodstawnie) za klasykę gatunku. David Fincher stworzył mocny kryminał, od którego nie można się oderwać. Główna intryga ciekawi do samego końca, postać Morgana Freemana od razu zdobywa sympatię widza, a wprowadzona później postać Kevina Spacy’ego daje filmowi „nową świeżość”. To ten rodzaj kryminału, który ciągle znajduje na siebie pomysł, aby następnie pozostawić widza z otwartym, wręcz filozoficznym zakończeniem.
Kiedy Brad Pitt zadaje pytanie o to, co dokładnie jest w pudełku, zdajemy sobie sprawę, że John Doe popełnił właśnie swoją ostatnią, zapewne najtragiczniejszą ze wszystkich zbrodnię. Nawet jeśli antagonista zostaje na sam koniec schwytany, wsadzony za kratki (a ostatecznie zastrzelony przez owdowiałego męża…), to ból, z którym będzie musiał żyć Pittowski detektyw, musi być niewyobrażalny.
A my nie tak wyobrażaliśmy sobie zakończenie Siedem: przecież zazwyczaj ścigającym nie dzieje się krzywda, to nie ich dotyczą te zbrodnie, oni je jedynie analizują. A jednak David Fincher postanowił odwrócić kota ogonem i zabawić się nie tylko z ofiarami, ale i z amerykańskimi detektywami. Warto było zaryzykować: finał można nazwać mrocznym kinowym katharsis.