Crackdown 3. Gry 2019 roku, które najbardziej zawiodły

Michał Grygorcewicz

Crackdown 3

NA STRONIE ZNAJDZIESZ

  1. Metascore: 54–60/100
  2. Platformy: PC, XONE
  3. Gatunek: gra akcji

Był czas, że seria Crackdown miała potencjał stać się jedną z mocniejszych marek Microsoftu. Pierwsza odsłona cyklu z 2007 roku zachwycała unikatowym stylem i olbrzymią swobodą dawaną graczom. Wydana trzy lata później „dwójka” nie wzbudziła już jednak takiego entuzjazmu, oferując niewiele nowości. Crackdown 3 miał przywrócić cyklowi blask, urozmaicając zabawę destrukcją otoczenia na niewyobrażalną dotąd skalę – tak wielką, że całość miała być obsługiwana przez zewnętrzne serwery w chmurze.

Pozycja ta zapowiedziana została w 2014 roku i powinna była trafić na rynek dwa lata później. Miał to być jeden z ważniejszych tytułów na wyłączność Xboksa One, ale przedłużająca się produkcja oraz roszady wśród twórców (ostatecznie grę kończyło studio Sumo Digital, które oryginalnie miało pracować wyłącznie nad kampanią single player) sprawiły, że Crackdown 3 zadebiutował dopiero w 2019 roku, gdy większość zainteresowanych dawno już o nim zapomniała. Ci zaś, którzy tego nie zrobili, raczej nie mieli powodów, by gratulować sobie wytrwałości.

Crackdown 3 ostatecznie okazał się bowiem po prostu jeszcze jedną kopią pierwszej odsłony serii, tu i ówdzie przypudrowaną, ale w gruncie rzeczy mocno dziś archaiczną. Swoboda, która imponowała dwanaście lat temu, współcześnie nie robi już na nikim wrażenia, a szumnie zapowiadana destrukcja otoczenia wcale nie jest czymś, czego nigdzie dotąd nie widzieliśmy – na dodatek ograniczono ją wyłącznie do trybu multiplayer.

  1. Więcej o grze Crackdown 3

Vane

  1. Metascore: 49–63/100
  2. Platformy: PC, PS4
  3. Gatunek: eksploracyjna przygodówka

Ojej. Byłem zaciekawiony Vane’em przed premierą, ale potem zapomniałem o tym tytule. Przygotowując się do pisania tego tekstu, dowiedziałem się, że tym samym uniknąłem wdepnięcia na solidną minę. Vane, choć miał ambicje stać się równie emocjonalną i intrygującą podróżą w nieznane jak The Journey, potknął się gdzieś po drodze. W efekcie zamiast ciekawić, dezorientuje, a z emocji wzbudza głównie frustrację.

Szkoda, gdyż zapowiadał się dobrze. Mieliśmy trafić do tajemniczego, opuszczonego świata, który eksplorowalibyśmy w ciele ptaka potrafiącego zmieniać się w chłopca. Niestety, niejasne zagadki, na których łatwo utknąć, oraz zbyt duży świat, w którym ciężko się odnaleźć, sprawiają, że zamiast chłonąć melancholijny klimat, gracze irytują się, bezskutecznie próbując znaleźć dalszą drogę. W kwestii fabuły twórcy natomiast przedobrzyli z chęcią pozostawienia nam pola do interpretacji i opowieść dla większości odbiorców okazuje się nawet nie tyle niezrozumiała, co wręcz niekompletna.

  1. Więcej o grze Vane
Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 4 października 2019

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.5

Gracze

7.3

Steam

5.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

65

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Ile gier ukończyłeś w 2019 roku?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl