Soulcalibur VI. Bijatyki 2018 roku – nie tylko Soulcalibur VI

Michał Grygorcewicz

Soulcalibur VI

Data premiery: 2018; platformy: PC, PS4, XONE

Soulcalibur V narobił takiego zamieszania w fabule cyklu, że producenci odpuścili sobie odkręcanie dwudziestoletniego przeskoku w czasie i wywalenie większości lubianych postaci. Zamiast tego historia cofa się do czasów pierwszego Soulcalibura i rozbudowuje znaną nam opowieść o nowe wątki.

Powróci większość starych znajomych – na razie potwierdzono Mitsurugiego, Sophitię, Nightmare’a, Xianghue i Kilika oraz debiutanta Groha, a ekran wyboru postaci sugeruje, że w sumie do naszej dyspozycji oddanych zostanie dwudziestu wojowników. Rozgrywka wciąż opierać się będzie na walkach z użyciem broni białej, ale zyska na efektowności. Dla amatorów przygotowano znacznie łatwiejszy system blokowania ataków, dzięki któremu bardziej doświadczeni gracze nie zrobią z nich sita… tak szybko jak zazwyczaj.

BlazBlue Cross Tag Battle

Data premiery: maj 2018; platformy: PC, PS4

Spin-off serii BlazBlue pozwoli na starcia między postaciami z czterech różnych marek: stworzonych przez Arc System Works (które to studio pracuje również nad Cross Tag Battle) grach BlazBlue oraz Persona 4 Arena, bijatyki innego studia Under Night In-Birth oraz popularnej serii anime RWBY. Produkcja wykorzysta mechaniki ze wspomnianych trzech mordobić, choć zmodyfikuje je w taki sposób, by współgrały ze sobą w nowym tytule.

Autorzy dodadzą też coś od siebie – pojedynki toczone będą w dwuosobowych zespołach wzorem serii Marvel vs. Capcom czy Tekken Tag Tournament. Niestety, cieniem na tych atrakcjach kładzie się model dystrybucyjny – ujawniono, że z 40 planowanych postaci aż połowa udostępniona zostanie w płatnych DLC.

Soulcalibur VI

Soulcalibur VI

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 19 października 2018

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

14

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl