Mistrzowie drugiego planu. Ci drugoplanowi bohaterowie przyćmili protagonistów
Dziś prezentujemy dziesięć postaci, które udowodniły, że nawet trzymając się drugiego planu, można zapisać się w annałach kina lub telewizji.
Spis treści
- Mistrzowie drugiego planu. Ci drugoplanowi bohaterowie przyćmili protagonistów
- Yondu Udonta – Strażnicy Galaktyki
- Daryl Dixon – Żywe trupy
- Ron Swanson – Parks and Recreation
- Saul Goodman – Breaking Bad
- Barney Stinson – Jak poznałem waszą matkę
- Ellis Boyd „Red” Redding – Skazani na Shawshank
- Hans Landa – Bękarty wojny
- Siara – Kiler
- Rod Tidwell – Jerry Maguire
Siara – Kiler
W zestawieniu nie możemy zapomnieć i o naszym podwórku – przecież wyraziści drugoplanowi bohaterowie obecni są także w polskim kinie. Nie mogło zatem zabraknąć tu Siary z Kilera, prawda? Janusz Rewiński nie ma w swoim portfolio zbyt wielu „pamiętnych” ról, ale nie zmienia to faktu, że kreacją Stefana „Siary” Siarzewskiego na zawsze zapisał się na kartach historii polskiej popkultury. Rewiński w umiejętny sposób czerpie ze swojej komicznej i niezbyt eleganckiej prezencji (przaśność granej przez niego postaci podkreślana jest bujnym i dość niechlujnym zarostem oraz jarmarcznymi ubraniami; te przymałe T-shirty!). Poza tym Siara udaje mądrzejszego niż jest, co ma swój urok. Przede wszystkim jednak z wypiekami na twarzy oczekujemy, co tym razem ten bohater wymyśli.
Wiadomo, Pazura jest w tym filmie geniuszem i przechodzi samego siebie, co nie zmienia faktu, że w niemal każdej scenie to właśnie Rewiński wywołuje uśmiech na naszych twarzach. Kluczową rolę grają tu też dialogi Machulskiego – praktycznie każda wypowiedz Siary stała się kultowa i w jakiś sposób rezonuje z jego nieudacznością. Siara to także uosobienie wszystkiego, co najgorsze w facetach, którzy mają zbyt wiele pieniędzy i zachowują się, jakby pozjadali wszystkie rozumy; jakby na wszystko mogli sobie pozwolić. Machulski doskonale o tym wie i poprzez Siarę śmieje się z tego typu ludzi.