Shadow of the Colossus. Konsolowe gry na wyłączność na targach E3

Shadow of the Colossus

Na każdego z potężnych kolosów należy znaleźć inny sposób. - 2017-06-16
Na każdego z potężnych kolosów należy znaleźć inny sposób.

Sony w tym roku postawiło nie na zapowiedzi nowych gier, a na pokazanie świeżych materiałów z tytułów, o których wiedzieliśmy już wcześniej. Najważniejszym wyjątkiem od tej reguły i zarazem największą niespodzianką japońskiego giganta była obietnica kolejnej wersji Shadow of the Colossus – kultowej produkcji studia Team Ico, która ukazała się w 2005 roku na PlayStation 2 i w 2011 roku jako remaster HD na PlayStation 3. Tym razem nie dostaniemy jednak kolejnej reedycji poddanej lekkiemu liftingowi, a pełnoprawny remake, który nie tylko ma wyglądać znacznie lepiej, ale wprowadzi też ulepszenia do lekko niedzisiejszego już sterowania.

Podobnie jak w pierwowzorze wcielimy się w młodzieńca, który w celu uratowania swojej ukochanej decyduje się zmierzyć z szeregiem potężnych kolosów zamieszkujących olbrzymią i opustoszałą krainę. Każdy z gigantów mocno różni się od pozostałych i do pokonania wymaga zastosowania odmiennej taktyki, której elementem zazwyczaj jest wspinanie się po jego grzbiecie i wbijanie miecza w słabe punkty. Wiele osób liczy na to, że do nowej wersji dodana zostanie chociaż część z wyciętych z pierwotnej gry kolosów, ale na tę chwilę twórcy w tej kwestii nabrali wody w usta. Bez względu na to, czy otrzymamy nową zawartość, czy jedynie to, co dobrze znamy, Shadow of the Colossus jest tytułem, w który każdy gracz zagrać powinien, a edycja na PlayStation 4 zapowiada się na świetną po temu okazję.

DLACZEGO CZEKAMY?

  1. oryginalna wersja pozostaje jednym z największych dzieł w historii gier wideo;
  2. to nie będzie zwykły remaster, a pełnoprawny, zbudowany od podstaw remake.

25

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Konsolowy hit E3 to:

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl