Heroes 3 i sieciowe fragowanie - 10 najlepszych gier 1999 roku
W 1999 roku było może mniej gier rozpoczynających kultowe serie popularne przez następne dekady, ale na pewno nie zabrakło ponadczasowych hitów. Oto nasza subiektywna lista retro 10 najlepszych gier 1999 roku.
Spis treści
- Heroes 3 i sieciowe fragowanie - 10 najlepszych gier 1999 roku
- Heroes 3
- Quake 3 Arena
- Unreal Tournament
- Legacy of Kain: Soul Reaver
- Silent Hill
- Tony Hawk’s Pro Skater
- Aliens vs Predator
- Driver
- Sid Meier’s Alpha Centauri
Sid Meier’s Alpha Centauri
- Data premiery: 9 lutego
- Producent: Firaxis Games
- Gatunek: strategia 4X
- Platformy: PC Windows, Mac, Linux
Do czego mogą doprowadzić finansowo-personalne perturbacje w firmie? Ano do tego, że kolejna część cyklu, przygotowana przez dwóch jego głównych autorów, nie może nosić nazwy Civilization. Na szczęście poza tytułem wszystko jest w jak największym porządku.
Statek kosmiczny, który odpaliłem, grając w Cywilizację parę lat temu, w kierunku Alpha Centauri, osiągnął cel. Wysłany z 386, powrócił tryumfalnie w czasach Pentium II.
[...] nie ma co wymieniać wszystkich zalet i nowinek Alpha Centauri. W tę grę po prostu trzeba zagrać. Sid Meier i Brian Reynolds po raz kolejny udowodnili, że są absolutnymi mistrzami świata w dziedzinie gier komputerowych. W oparciu o klasyczny pomysł stworzyli kolejną grę, która klasyką z pewnością się stanie. A tak na marginesie, mamy kolejny dowód na to, że strategie turowe wcale nie muszą przegrać starcia z RTS-ami. Czego Wam i sobie życzę...
Recenzja gry Sid Meier's Alpha Centauri, „Secret Service” nr 65, ocena 9/10
W 1999 roku słynny twórca Cywilizacji – Sid Meier – nie działał już w dogorywającym MicroProse, tylko w swoim własnym studiu Firaxis Games. Ale razem z Reynoldsem, twórcą sequelu „Civki”, nadal pracował nad Cywilizacją, nawet jeśli nie mógł już jej tak nazwać. Tak powstało coś, co można nazwać zarówno bezpośrednią kontynuacją, jak i duchowym spadkobiercą oryginału. „Civka” w kosmosie nazywała się Sid Meier’s Alpha Centauri – sugerując dalszy ciąg wydarzeń kończących rozgrywkę w oryginale, czyli start statku kosmicznego w kierunku systemu Alfa Centauri. Akcję gry osadzono w XXII wieku, kiedy to siedem zupełnie różnych frakcji kolonistów zaludnia planetę Chiron.
Gra oparta była na silniku Cywilizacji II i dobrze rozwijała zawarte tam pomysły. Krytycy prześcigali się w zachwytach. Porównywali ją do miksu SimCity z Diuną Franka Herberta i do dzieł Stanleya Kubricka w związku z wciągającym i wiarygodnym wątkiem fabularnym. To było „epickie science fiction” zamknięte w formule gry strategicznej, która ponownie uzależniała i przypominała, czym jest syndrom „jeszcze jednej tury”. Średnia ocen w serwisach kumulujących noty wynosiła 92% i 89%. Gra otrzymała jedno rozszerzenie, a jej duchowym następcą zostało wydane dopiero w 2014 roku Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth.