Sleeping Dogs. Gry podobne do GTA – 8 pretendentów do tronu

Michał Grygorcewicz

Sleeping Dogs

Mocną stroną Sleeping Dogs było miejsce akcji – rzadko kiedy mamy okazję tak dokładnie zwiedzić Hongkong w grach. - 2018-04-07
Mocną stroną Sleeping Dogs było miejsce akcji – rzadko kiedy mamy okazję tak dokładnie zwiedzić Hongkong w grach.

INFORMACJE:

  1. Data premiery: 14 sierpnia 2012
  2. Platformy: PC, PS4, XOne, PS3, X360
  3. Producent: United Front Games
  4. Ocena w naszej recenzji: 9/10

Sleeping Dogs powstawało jako trzecia część cyklu True Crime, dopóki Activision nie zadecydowało o odcięciu się od tego projektu. Powstającą grę i jej twórców postanowiła wesprzeć firma Square Enix, dzięki czemu udało się dokończyć produkcję i wydać ją już pod zmienionym tytułem. I dobrze się stało, gdyż „Śpiące psy” okazały się jednym z największych konkurentów Grand Theft Auto w ostatnich latach.

Tytuł wyróżniał się już samą tematyką – produkcje gangsterskie najczęściej skupiają się na bandach terroryzujących miasta Ameryki, tymczasem w tym przypadku trafialiśmy do brutalnego świata triad Hongkongu. Nie byliśmy też tradycyjnym rzezimieszkiem, a tajnym agentem podszywającym się pod przestępcę. Scenariusz wykorzystywał tę sytuację do zaserwowania świetnej opowieści, a i w samej rozgrywce sprytnie zaimplementowano ów dualizm, sprawiając, że nasze działania stale wpływały pozytywnie bądź negatywnie na relacje z różnymi frakcjami.

Oprócz świetnej warstwy fabularnej i ciekawego systemu reputacji w Sleeping Dogs znalazło się miejsce na sporo rozbudowujących historię misji fabularnych i wiele aktywności dodatkowych. Jedynie warstwa wizualna nie robiła szczególnego wrażenia, nawet pomimo świetnie uchwyconego klimatu Hongkongu.

  1. Recenzja gry Sleeping Dogs – hit na koniec wakacji

Wygórowane oczekiwania

Choć Sleeping Dogs sprzedało się całkiem nieźle jak na nową markę (1,5 mln egzemplarzy w ciągu półtora miesiąca od premiery), zbyt wysokie oczekiwania Square Enix sprawiły, że tytuł ostatecznie został uznany za porażkę finansową i prawdopodobnie dlatego wciąż nie doczekaliśmy się ewentualnego sequela. Nie była to jedyna produkcja, która mimo wielomilionowej sprzedaży nie zadowoliła japońskiego wydawcy – podobny los spotkał chociażby Tomb Raidera z 2013 roku (3,4 miliona w niecały miesiąc od premiery) i Hitmana: Absolution (3,6 miliona w cztery miesiące).

LEGO City: Undercover

LEGO City: Tajny Agent

LEGO City: Undercover

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 18 marca 2013

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

8.3

Gracze

9.1

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

73

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl