Studio Gearbox Software ujawniło ostateczne wymagania sprzętowe PC-towej wersji gry Battleborn. Ponadto podzielono się informacjami dotyczącymi zawartości produkcji w dniu jej premiery.
Kamil Zwijacz

Battleborn, pierwszoosobowa gra akcji z elementami MOBA, ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych 3 maja bieżącego roku. Wcześniej, bo w dniach 8 – 18 kwietnia (PS4) i 13 – 18 kwietnia (XOne, PC), odbędą się jeszcze beta testy. W związku ze zbliżającą się wielkimi krokami premierą, studio Gearbox Software postanowiło poinformować graczy, czego mogą oczekiwać w dniu debiutu produkcji na rynku. Najpierw warto jednak zwrócić uwagę na opublikowane ostateczne wymagania sprzętowe, które różnią się od tych wcześniejszych.
Ponadto poinformowano, że produkcja będzie wspierać popularne kontrolery (pady od PlayStation 4, Xboksa One i inne), a wkrótce po premierze doczeka się także wsparcia dla Steam Controllera. Ujawniono również, że tytuł w dniu premiery nie będzie obsługiwać rozdzielczości 4K.
W Battleborn czekać ma na nas kampania fabularna, w której będziemy starali się ocalić ostatnią gwiazdę we wszechświecie przed złym Rendainem i mrocznymi siłami Varelsi. Będzie ją można rozegrać samemu lub w ramach co-opa. Ponadto pojawi się opcja Be Right Back, umożliwiająca dołączenie do drużyny (nie można wkroczyć do trwającego meczu) w przypadku wcześniejszego rozłączenia oraz Find Friends, czyli po prostu wyszukiwanie graczy, którzy pomogą nam w przeprawie przez kolejny poziom lub łączenie się ze znajomymi w menu głównym. Wszystko to uzupełni tryb Hardcore (silniejsi przeciwnicy, lepsze łupy itd.).
Warto jeszcze wspomnieć, że w przypadku konsol będzie dostępny split-screen dla dwóch osób z możliwością dołączania do dowolnej drużyny.
W produkcji znajdziemy trzy tryby:
Każdy z trybów ma oferować dostęp do dwóch map (kolejne będą dodawane po premierze). Gracze będą dobierani na podstawie swoich umiejętności, a do tego nie zabraknie prywatnych rozgrywek.
System progresji opierać ma się na zwykłym zdobywaniu punktów doświadczenia – zarówno w kampanii, jak i w multiplayerze. Poziom doświadczenia postaci będzie jednak zróżnicowany. Stałe mają być rangi Command Rank i Character Rank, a tymczasowa Helix. Działać ma to podobnie jak w grach MOBA – podczas spotkania postać będzie wchodzić na kolejne levele (łącznie 10), zyskując nowe moce (do wyboru jedna z dwóch na każdym poziomie). Po zakończeniu spotkania system zresetuje te postępy (to właśnie wspomniany Helix), ale zapewni wzrost Character Rank, dającej dostęp do nowych umiejętności danej postaci w menu Helix oraz Command Rank. Ostatnia z wymienionych to ogólny poziom gracza, dzięki któremu odblokowujemy nowych herosów, wyposażenie, tytuły itd. Maksymalnym levelem w tym przypadku będzie 100.
Łącznie na starcie znajdziemy 25 postaci (kolejne mają być dodawane za darmo po premierze) podzielonych na trzy klasy – atakujących, obrońców i wsparcie.
I to by było na tyle. Czekamy zatem na start bety, która będzie otwarta dla wszystkich zainteresowanych, no i na premierę pełnej wersji.
GRYOnline
Gracze
Steam