Zapowiedziano mod Long War 2 do XCOM 2

Zespół Long War Studios zmienił nazwę na Pavonis Interactive i zapowiedział mod Long War 2 do turowej strategii XCOM 2. Pierwsza część uznawana jest za najlepszą modyfikację, jaka powstała z myślą o XCOM: Enemy Unknown.

Adrian Werner

Zespół Long War Studios sprawił swoim fanom sporą niespodziankę zapowiadając moda Long War 2, czyli kontynuację kultowego już projektu do turowej strategii XCOM: Enemy Unknown. Jednocześnie autorzy poinformowali, że zmieniają nazwę swojej firmy na Pavonis Interactive.

To logo to jedyny udostępniony na razie materiał graficzny z projektu. - Zapowiedziano mod Long War 2 do XCOM 2 - wiadomość - 2017-01-09
To logo to jedyny udostępniony na razie materiał graficzny z projektu.

Long War 2 powstaje jako darmowa modyfikacja do XCOM 2. Niestety na razie nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery tego projektu, ani co on zaoferuje. Autorzy obiecują jednak, że pierwsze konkrety poznamy już wkrótce.

Warto przypomnieć, że w grudniu 2015 roku studio zapowiedziało Terra Invicta, czyli samodzielną i płatną strategię, w której spróbujemy odeprzeć inwazję kosmitów na ziemię. Ten projekt wciąż znajduje się w produkcji i w planach jest uruchomienie w tym roku zbiórki na Kickstarterze, podczas której autorzy zamierzają zgromadzić pieniądze na opracowanie gry.

Screen z pierwszego Long War do XCOM: Enemy Unknown. - Zapowiedziano mod Long War 2 do XCOM 2 - wiadomość - 2017-01-09
Screen z pierwszego Long War do XCOM: Enemy Unknown.

Ujawnienie moda jest zatem zaskoczeniem, gdyż wydawało się, że autorzy przestawili się całkowicie na twórczość komercyjną. W zeszłym roku opracowali oni co prawda kilka modyfikacji do XCOM 2, ale były to bardzo proste projekty, dodające kilka typów uzbrojenia oraz przeciwników.

Oczywiście, jest to zaskoczenie bardzo miłe, gdyż Long War do XCOM: Enemy Unknown to projekt wyjątkowy, znacząco zwiększający atrakcyjność bazowej gry. Wprowadza on masę istotnych zmian, których celem jest kilkukrotne wydłużenie kampanii i wymuszenie na graczach wykonania znacznie większej ilości misji bojowych.

Pierwsze Long War przerabia system rozwoju jednostek, dodaje nowe technologie, umiejętności oraz zdolności psioniczne. Rozbudowuje także moduł przechwytywania statków obcych oraz tryb strategiczny, pozwalając obcym na samodzielne gromadzenie surowców i prowadzenie badań. Zwiększony zostaje też poziom trudności.

Mod jest tak dobry, że część z jego rozwiązań została zaimplementowana przez studio Firaxis przy XCOM 2. Spodziewamy się, że tak jak poprzednik Long War 2 wydłuży rozgrywkę i uczyni ją bardziej dynamiczną, więc jest na co czekać.

  1. Pavonis Interactive - oficjalna strona zespołu
  2. XCOM 2 – oficjalna strona gry
  3. Recenzja gry XCOM 2 - drugie UFO, czyli wróg poznany
XCOM 2

XCOM 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 lutego 2016

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

6.3

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
6
7
8
14
15
21
22
28
29

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-01-06
21:09

topyrz Senator

topyrz
👍

Naprawdę dobra wiadomość.

Komentarz: topyrz
2017-01-06
19:16

zanonimizowany768165 Legend

To było wiadome zaraz po wydaniu wersji 1.0 moda do pierwszego XCOMa (od Firaxis, nie studia Golopa), nawet twórcy moda dostali wsparcie od twórców (narzędzia i inne) by robić drugiego do sequela.
To i tak szybko im idzie bo pierwsza część była w wersji beta bardzo długo.
Być może sam pomysłodawca zajmuje się już innym projektem (kickstarter, może mobilne? nie pamiętam).

Komentarz: zanonimizowany768165
2017-01-06
18:38

Demilisz Generał

Kolejny powód, żeby wybrać wersje pecetową.

Komentarz: Demilisz
2017-01-06
15:38

wcogram Generał

Przydał by się oficjalny duży dodatek...

Komentarz: wcogram

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl