Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2015, 14:30

autor: Łukasz Szliselman

Zapowiedziano Battlefleet Gothic: Armada – RTS-a osadzonego w uniwersum Warhammer 40,000

Trwają prace nad Battlefleet Gothic: Armada – komputerową adaptacją gry stołowej osadzonej w uniwersum Warhammer 40,000. Będzie to RTS, w której główną rolę odegrają spektakularne bitwy statków kosmicznych. Co ciekawe, gra wykorzysta technologię graficzną Unreal Engine 4.

Battlefleet Gothic doczeka się komputerowej adaptacji

Battlefleet Gothic: Armada w skrócie
  1. Producent: Tindalos Interactive (Stellar Impact)
  2. Wydawca: Focus Home Interactive
  3. Gatunek: RTS
  4. Tematyka: science-fiction, uniwersum Warhammer 40,000
  5. Cechy szczególne: starcia statków kosmicznych o dużej skali
  6. Silnik graficzny: Unreal Engine 4
  7. Docelowe platformy sprzętowe: PC
  8. Data premiery: nie ogłoszona

Firma Focus Home Interactive ogłosiła, że w przygotowaniu znajduje się Battlefleet Gothic: Armada – komputerowa adaptacja gry stołowej firmy Games Workshop. Ma to być strategia czasu rzeczywistego, w której obejmiemy kontrolę nad flotami kosmicznymi frakcji znanych fanom uniwersum Warhammer 40,000: Imperium, Chaosu, Eldarów oraz Orków. Tytuł zaoferuje sporą różnorodność w obrębie dostępnych statków kosmicznych oraz możliwość ich modyfikacji. Nad produkcją pracuje studio Tindalos Interactive, odpowiedzialne za udaną strategię kosmiczną z 2011 roku Stellar Impact. Póki co nie ujawniono przewidywanej daty premiery Battlefleet Gothic: Armada ani nie sprecyzowano, na jakie platfromy sprzętowe (poza niemal pewnym PC) trafi gra.

Poszczególne statki kosmiczne mają mieć duże znaczenie, gdyż wszystkie – od szybkich fregat po potężne, kilkukilometrowe okręty wojenne – będą podlegały modyfikacjom i ulepszeniom. Tych dokonamy zarówno podczas potyczek, jak i pomiędzy nimi. Gracz będzie mógł dokupić m.in. nową broń, systemy ochronne itp. Rozwojowi ulegnie również załoga danej jednostki – o ile przetrwa wojenną zawieruchę. Wraz z kolejnymi bitwami nasi ludzie zdobędą doświadczenie oraz kolejne rangi, co zwiększy przydatność bojową danej jednostki, a w konsekwencji całej naszej armady.

Godny odnotowania jest fakt, że Battlefleet Gothic: Armada powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 4 – najnowszą wersję silnika graficznego stworzonego przez studio Epic Games. W newsie zamieściliśmy pierwsze screeny z gry opublikowane przez wydawcę.

Nasza armada będzie składała się z najróżniejszych okrętów

Modyfikowanie statków kosmicznych ma być jedną z najważnieszych cech gry

  1. Oficjalna strona studia Tindalos Interactive
  2. Oficjalna strona firmy Focus Home Interactive