Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 listopada 2002, 10:19

Xbox Live sposobem na piratów i mod chipy

Microsoft znalazł w końcu sposób na tych, którzy próbują go oszukać. Zaraz po premierze serwisu Xbox Live okazało się, że konsole Xbox wyposażone w specjalne mod chipy pozwalające na uruchamianie nielegalnych gier nie mogły podłączyć się do sieci Xbox Live. Okazuje się bowiem, iż przy połączeniu się z Xbox Live, konsola sprawdzana jest pod względem zawartości nieautoryzowanego oprogramowania i modyfikacji sprzętowych. Jeżeli zostanie wykryta nieprawidłowość, wówczas numer seryjny konsoli banowany jest przez serwis Xbox Live i niemożliwe jest podłączanie się.

Microsoft znalazł w końcu sposób na tych, którzy próbują go oszukać. Zaraz po premierze serwisu Xbox Live okazało się, że konsole Xbox wyposażone w specjalne mod chipy pozwalające na uruchamianie nielegalnych gier nie mogły podłączyć się do sieci Xbox Live. Okazuje się bowiem, iż przy połączeniu się z Xbox Live, konsola sprawdzana jest pod względem zawartości nieautoryzowanego oprogramowania i modyfikacji sprzętowych. Jeżeli zostanie wykryta nieprawidłowość, wówczas numer seryjny konsoli banowany jest przez serwis Xbox Live i niemożliwe jest podłączanie się.

Skuteczność weryfikacji potwierdzają liczne wypowiedzi użytkowników zmodyfikowanych konsol na forum serwisu Xbox Hacker. Oto przykładowa relacja:

„Wszystko co wiem, to to, że mam dwie maszyny, jedną zmodyfikowaną, a drugą niezmodyfikowaną. Ta zmodyfikowana nie może połączyć się z siecią serwisu Xbox Live, zaś niezmodyfikowana działa bez zarzutu.”

Niestety nie ma róży bez kolców. Okazuje się, że problemy mają także użytkownicy niezmodyfikowanych konsol, głównie najstarszych modeli. Przy próbie uruchomienia jakiejkolwiek gry, konsola informuje, iż płyta znajdująca się w napędzie jest brudna lub uszkodzona. Według słów przedstawicieli Microsoftu odpowiadają za to napędy DVD niskiej jakości, montowane w pierwszych wersjach Xboxa. Lekarstwem na te problemy, w przypadku konsol którym skończyła się gwarancja, jest zakup nowego Xboxa za 199 dolarów lub wizyta w serwisie i wydatek rzędu 100 dolarów.

Występują także problemy przy łączeniu się z sieci firmy America Online. Microsoft zapewnia jednak, iż prowadzi już rozmowy z America Online, mające na celu rozwiązanie tej niedogodności.

Szczegóły znajdują się tutaj.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej