Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 lipca 2025, 14:40

autor: Adrian Werner

Xbox Game Pass przyniósł Microsoftowi prawie 5 mld dolarów przychodu

Dział gier firmy Microsoft radzi sobie bardzo dobrze. Rosną też przychody z abonamentu Game Pass.

Źródło fot. Microsoft
i

Firma Microsoft opublikowała nowy raport finansowy. Dzięki czemu dowiedzieliśmy się trochę na temat tego, jak radzi sobie dział gier koncernu.

  1. Roczne przychody z abonamentu Game Pass osiągnęły prawie 5 mld dolarów i były najwyższe w historii. Niestety, wciąż nie podano ilu subskrybentów ma ta usługa (ostatni raz, gdy podano takie dane w lutym 2024 roku, Game Pass miał 34 mln subskrybentów).
  2. Przychody działu gier firmy (zarówno z wydawanych gier, jak i z Game Passa) wzrosły w minionym kwartale o 13% w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 roku. Do tych danych nie wlicza się sprzedaż sprzętu do gier (czyli konsol Xbox i akcesoriów. Ten dział odnotował spadek przychodów o 22%.
  3. W sumie licząc zarówno gry, jak i usługi oraz sprzęt, przychody wzrosły o 10%.
  4. Prezes Satya Nadella pochwalił się również, że w minionym kwartale Microsoft był czołowym wydawcą gier nie tylko na Xboksach, ale również na konsoli PlayStation 5. Aż 6 tytułów załapało się na kwartalną listę bestsellerów PS5 (pod względem sprzedaży w dolarach; via GamesIndustry.biz).

Jednakże te sukcesy nie uratowały wielu pracowników działu gier Microsoftu. Kilka tygodni temu firma przeprowadziła masowe zwolnienia – z pracą pożegna się ok. 4 tys. osób.

Warto przy tym dodać, że sieć obiegły informacje o kolejnych „redukcjach etatów” w Microsofcie po tym, jak internauci odkryli zawiadomienie o zwolnieniach. Jednakże, jak zauważył Tom Warren w serwisie X, wniosek dotyczy już ogłoszonej „restrukturyzacji”: dokument złożono do urzędu 2 lipca 2025 roku. Rozpoczęte dzisiaj „redukcje” mają objąć 830 osób.

  1. Oficjalna strona firmy Microsoft

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej