Studio Egosoft przedstawiło swoje pomysły na handel i górnictwo w X Rebirth. Nowy materiał, który u nas zobaczycie w wersji z polskimi napisami, dowodzi, że deweloper stara się uatrakcyjnić większość aspektów rozgrywki, nie rezygnując przy tym z ich złożoności.
Szymon Liebert
W X Rebirth będzie można handlować i wydobywać rudę – to było oczywiste w dniu zapowiedzi gry. Dzisiaj wiemy jednak, w jaki sposób zmienią się te stałe elementy uniwersum X. Twórcy serii ze studia Egosoft omówili je w nowym materiale wideo, trwającym aż 10 minut i zawierającym sporo ujęć z rozgrywki. Narratorem jest standardowo Bernd Lehahn, szef Egosoftu, który zapewnia, że w X Rebirth wymiana towarów i wydobywanie surowców nie będą żmudnymi procesami.
Egosoft postanowił rozdzielić handel na dwa style. Pierwszym z nich jest kupowanie i sprzedawanie pojedynczych przedmiotów od ludzi przebywających na stacjach kosmicznych. W tym przypadku będziemy musieli odnaleźć daną osobę i dobić z nią targu. Druga metoda to handel na dużą skalę – zlecenia tego typu podejmiemy z przestrzeni kosmicznej i przekażemy podległym jednostkom transportowym. Będzie można nawet doglądać jak ładują one towar.
X Rebirth wprowadzi też bardziej złożoną ekonomię, nie polegającą tylko na prostych potrzebach poszczególnych stacji. Wpływ na ceny będą miały też między innymi zdarzenia losowe, na przykład awaria lokalnej fabryki. Jeśli wejdziemy w posiadanie takiej informacji, możemy uzyskać zniżkę na produkty. Plotki i rabaty uzyskamy z rozmów z ludźmi przebywającymi w danej stacji. Egosoft zapewnia, że to wierzchołek góry lodowej – nawet walcząc wpłyniemy na stan gospodarki.
Zmian doczeka się także system wydobywania surowców z asteroid i mgławic. Górnictwo wciąż będzie podstawą gospodarki w uniwersum X, więc inwestowanie w nie wydaje się dobrym pomysłem. Do zbierania materiałów wykorzystamy drony wydobywcze, które będą podróżowały za nami i odpowiadały na rozkazy. Statki sprawdzą stan zasobów w sektorze i ruszą na „polowanie”. Czasem trzeba będzie im pomóc – na przykład poprzez pocięcie skał za dużych do załadowania.
X Rebirth to symulator kosmiczny, za który odpowiada niemieckie studio Egosoft. Deweloper postanowił zmierzyć się z odwiecznym problemem serii X i uprościć interfejs gry, żeby zainteresować nowych graczy. Zmniejszy się także liczba sektorów wszechświata, jakie będzie można odwiedzić – w zamian każdy z nich ma być obszerniejszy i bogatszy w ciekawe miejsca. Premiera gry odbędzie się 15 listopada na komputerach osobistych.
Więcej:Gracze wciąż wydają fortunę na Star Citizen, a darmowe wydarzenie zachęca do dalszych wydatków
GRYOnline
Gracze
Steam