Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 21 stycznia 2010, 12:35

autor: Anna Karpińska

Wzrosła ilość nowych marek na rynku gier

Wedle najnowszych danych statystycznych w ostatnich latach znacząco wzrosła ilość nowych marek na rynku gier. W zeszłym roku stanowiły one 22% wszystkich wydanych tytułów i był to najlepszy wynik od czterech lat.

Wedle najnowszych danych statystycznych w ostatnich latach znacząco wzrosła ilość nowych marek na rynku gier. W zeszłym roku stanowiły one 22% wszystkich wydanych tytułów i był to najlepszy wynik od czterech lat.

Serwis Industry Gamers przytacza wyniki badań, z których wynika, że między 2006 a 2009 rokiem nastąpił znaczący wzrost ilości nowej własności intelektualnej (czytaj: gier). Co czwarta produkcja (22%), która trafiła w ręce odbiorców była zupełnie nowym, nieznanym tytułem. Resztę (78%) stanowiły kontynuacje.

Wzrosła ilość nowych marek na rynku gier - ilustracja #1
Gry wydane na konsole siódmej generacji

(czerwony – kontynuacje, niebieski – nowe marki)

Wyniki przeprowadzonych przez EEDAR badań wykazały, że na konsolach siódmej generacji (Xboks 360, PlayStation 3 i Wii) zadebiutowało w zeszłym roku aż 126 nowych marek, co stanowi wzrost o 106% w stosunku do wyniku osiągniętego w roku 2007 (tylko 61 nowych tytułów).

W 2009 roku 7 gier bazujących na nowych markach uzyskało status „hitów” w kategorii ilości sprzedanych egzemplarzy. Jednocześnie tylko dziewięciu grom wydanym w tym okresie udało się uzyskać średnią ocen na poziomie ponad 90% - wszystkie były kontynuacjami. W roku 2008 udało się to tylko LittleBigPlanet - należy tu dodać, była to nowa marka koncernu Sony.

Jeśli zaprezentowany na wykresach trend wzrostowy będzie dalej się utrzymywał, to gracze zarówno w tym roku jak i w latach kolejnych mogą liczyć na stały napływ zupełnie nowych tytułów. Trudno jednak przewidzieć czy taka sytuacja jest dobra z punktu widzenia gracza, zwłaszcza wobec faktu, że w ostatnim czasie największy sukces odnosiły gry będące sequelami.