Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2024, 19:00

autor: Zuzanna Domeradzka

Wystartował 3. sezon w Diablo 4. Blizzard po raz wtóry próbuje odzyskać graczy

W Diablo 4 ruszył 3. sezon rozgrywek sieciowych. Gracze otrzymali dostęp do nowej historii, nagród i wyzwań w ramach Sezonu Konstruktów.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Dziś do Diablo IV trafiła aktualizacja, w ramach której rozpoczął się trzeci sezon rozgrywek. Może to być dobry powód do powrotu do Sanktuarium dla osób, które porzuciły produkcję Blizzarda np. ze względu na kontrowersyjne decyzje podjęte przez twórców. Sezon Konstruktów nie tylko bowiem wprowadza nowy karnet bojowy czy nagrody, ale dodatkowo skupia się na poprawie balansu rozgrywki.

Co nowego w ramach 3. sezonu?

Sezon Konstruktów rozpoczął się dzisiaj i, podobnie jak dwa poprzednie, potrwa trzy miesiące. Dostęp do nowej zawartości ma każdy posiadacz Diablo IV, który ukończył kampanię.

Po utworzeniu postaci sezonowej można bez dodatkowych opłat odkryć sekrety związane z nowym zagrożeniem, które pojawiło się w Kedżystanie, mianowicie z Krosnem – starożytną technologią zaprojektowaną przez Zoltuna Kulla i Ayuzhana z Kaldeum. Możliwe jest również zakupienie jednej z dwóch wersji karnetu bojowego premium, w ramach którego odblokujecie dodatkowe nagrody (oraz te z darmowej przepustki) – najtańszy wariant to wydatek rzędu 1000 sztuk platyny.

Nowy sezon dodaje do Diablo IV m.in.:

  1. nowy wątek fabularny związany z działaniami demona Malfasa w Kedżystanie;
  2. Seneszala, czyli Konstrukt, który pomoże naszej postaci w walce;
  3. nowe zadania, podziemia, bossa oraz przedmioty do zdobycia w ramach karnetu bojowego;
  4. Cięgi, czyli cotygodniowe, rankingowe wyzwania.

Pełna lista nowinek znajduje się na tej stronie.

Poprawki i zmiany w balansie

Jak wspomniano wyżej, oprócz przygotowania świeżej zawartości sezonowej, Blizzard poważnie zabrał się do „naprawiania” Diablo IV, które pod wieloma względami nie jest idealne - najbardziej palące wydają się kwestie endgame’u, parametrów umiejętności czy przedmiotów otrzymywanych po zabiciu wrogów.

Pierwsze zmiany trafiły do gry właśnie dzisiaj. Następna duża aktualizacja ma się pojawić w połowie Sezonu Konstruktów, czyli za ok. 1,5 miesiąca. Najbardziej istotne zmiany, jakie otrzymało Diablo IV, to:

  1. brak konieczności walki z innymi graczami tudzież wykonywania zadań PvP, aby zaliczyć wyzwania sezonowe z poszczególnych rozdziałów;
  2. dodatkowa zakładki w skrytce i nowa opcja kierowania postacią na PC – za pomocą klawiszy W-A-S-D;
  3. poprawki w drzewku umiejętności (w tym możliwość zwracania całych „ścieżek” zamiast pojedynczych skilli lub resetowania całego drzewka);
  4. wzmocnienie mocy przedmiotów, które wypadają po zabiciu wrogów na wyższych poziomach trudności – teraz nie trzeba w nieskończoność „farmić” lochów w celu zdobycia tych najbardziej pożądanych elementów ekwipunku (chociaż moc unikatowych „itemków” nie uległa zmianie);
  5. zrównoważenie klas postaci, statystyk wrogów oraz bonusów zapewnianych przez przedmioty i umiejętności.

Warto dodać, że oprócz dodania wymienionych wyżej nowinek naprawiona została część błędów, na które gracze mogli natrafić (m.in. te związane z dialogami czy powodujące „konflikty umiejętności”). Pełną listę technicznych zmian możecie prześledzić tutaj.

Nie zapominajmy również o tym, że Diablo IV otrzyma wkrótce opcję włączenia ray tracingu. Aktualizacja upiększająca grę ma wyjść w marcu – chociaż nie sprecyzowano, kiedy dokładnie – a więc jeszcze w trakcie Sezonu Konstruktów.

Wydaje się, że rozwój Diablo IV zmierza w dobrym kierunku. Widać, że Blizzard stara się przyciągnąć nowych i starych graczy jeszcze przed premierą pierwszego dodatku, Vessel of Hatred.

Diablo IV jest dostępne na konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S i PC-tach.

  1. Diablo 4 – recenzja. Król powrócił ze kryzysem tożsamości
  2. Diablo 4 – poradnik do gry
  3. Sezon Konstruktów – oficjalna strona