Najnowszy stream Blizzarda przyniósł sporo informacji o nadchodzącym 3. sezonie Diablo 4. Twórcy wzięli sobie do serca krytykę graczy. Pojawią się duże zmiany w balansie gry i sporo nowej zawartości.
Twórcy Diablo IV chyba wreszcie obrali właściwy kurs i są na dobrej drodze, żeby wynagrodzić fanom odrobinę rozczarowujący start produkcji (tj. 1. sezonu, gdyż kampania od początku była raczej chwalona). Wczorajszy stream Blizzarda przyniósł szczegółowe informacje o Sezonie Konstruktów, który wystartuje 23 stycznia. Dziś natomiast „Zamieć” opublikowała pełną listę zmian.
Zgodnie z informacjami podanymi przez deweloperów, Blizzard będzie od teraz udostępniał dwie aktualizacje na sezon – pierwszą wraz z jego rozpoczęciem, a drugą w połowie (czyli po upływie ok. 1,5 miesiąca).
W przypadku Sezonu Konstruktów ta początkowa łatka przyniesie wyczekiwaną zmianę związaną z zadaniami PVP. Gracze nieprzepadający za walką z innymi użytkownikami nie będą musieli się jej podejmować, by ukończyć cele w poszczególnych rozdziałach. Ta zmiana zdecydowanie oszczędzi niektórym osobom niepotrzebnej frustracji.
Kierunki zmian w balansie i ogólnej filozofii projektowania gry również wydają się obiecujące. Choć deweloperzy deklarują, że wolą wzmacniać klasy postaci, niż je osłabiać, to wszelkie skrajności – pozwalające tworzyć wyjątkowo potężne „buildy” – będą uważane za błąd, który należy naprawić.
Nadchodząca aktualizacja wprowadzi zmiany w równowadze klas (ponoć nie ograniczą się one do manipulacji liczbami), a każda z nich otrzyma „coś nowego”. Zmianie ulegną także wskaźniki określające szansę na zdobycie poszczególnych przedmiotów i statystyki potworów, a ulubione elementy z poprzednich sezonów mają odnaleźć nowe życie w tym mającym się rozpocząć. Ze szczegółami zapoznacie się tutaj. Poniżej możecie przeczytać komentarz twórców.
Jest dla nas ważne, aby gracz wyraźnie odczuwał skutki pełnej inwestycji w daną umiejętność. W tym celu część nowych unikatowych i legendarnych przedmiotów ukierunkowaliśmy na zdolności, które nie pokazały jeszcze swojego pełnego potencjału. Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy, co gracze osiągną z nowymi „unikatami” wspomagającymi Rozprucie barbarzyńcy, Burzę z Piorunami druida i Meteoryt czarodzieja.
Zajęliśmy się również palącymi problemami dotyczącymi wszystkich klas. Nekromanci korzystający z mocy pasywnej Przywódca Kultu odczują, że ich sługi uderzają nieco mocniej. Sukces barbarzyńców przestanie być zależny od trzech okrzyków. Czarodzieje polegający na Odsłonięciu i Włóczni Błyskawic otrzymają z kolei nowe możliwości poprowadzenia postaci.
Zaktualizowaliśmy także przedmioty i umiejętności, które wymagały wzmocnienia, na przykład dystansowe „unikaty” dla łotrów i Golema nekromantów.
Patch przewidziany na środek sezonu również będzie zawierał zmiany o podobnym charakterze, ale ma ich być niewiele. Twórcy zajmą się wówczas przede wszystkim tymi kwestiami, które okażą się najbardziej naglące.
W kwestii interfejsu i ogólnych wrażeń użytkownika Blizzard wprowadzi następujące usprawnienia:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.