WoW Shadowlands wykorzysta doświadczenie zdobyte przy Classic

Deweloperzy pracujący nad Shadowlands - kolejnym rozszerzeniem do World of Warcraft - przyznali, że źródłem inspiracji są dla nich rozwiązania z klasycznej wersji WoWa, które cieszą się uznaniem społeczności i sprawiają graczom dużo frajdy.

Bartosz Świątek

9
WoW Shadowlands wykorzysta doświadczenie zdobyte przy Classic.
WoW Shadowlands wykorzysta doświadczenie zdobyte przy Classic.
Shadowlands zaczerpnie inspirację z WoW Classic. - WoW Shadowlands wykorzysta doświadczenie zdobyte przy Classic - wiadomość - 2019-11-08
Shadowlands zaczerpnie inspirację z WoW Classic.

Firma Blizzard Entertainment zapowiedziała w zeszłym tygodniu kolejny dodatek do znanej gry MMO World of Warcraft, zatytułowany Shadowlands. W rozmowie z serwisem Kotaku twórcy rozszerzenia - producent wykonawczy John Hight oraz starszy projektant Johnny Cash - przyznali, że wpływ na kształt niektórych rozwiązań będzie miał sukces WoW Classic, czyli wydanej ponownie w sierpniu tego roku, oldskulowej wersji World of Warcraft. Deweloperzy przyglądają się ze szczególną uwagą temu, w jaki sposób dawny WoW skłania graczy do współpracy i wchodzenia ze sobą w interakcje.

To było pouczające, widzieć, jak dobrze ludzie współpracują, nawet w obliczu braku zasad. Możesz po prostu stanąć przed wszystkimi, kliknąć w skrzynkę i uciec. A jednak tworzy się kolejka, ponieważ wszyscy są uprzejmi wobec siebie. Ten system społeczny - zamierzam ci pomóc, jeśli mi pomożesz - który rezonuje w WoW Classic, pokazał nam, że nie musisz bić ludzi po głowie, żeby zrozumieli różne rzeczy. Najlepiej jest, gdy rozmawiają ze sobą i pomagają sobie nawzajem. Trochę złożoności jest w porządku, trochę sporów jest w porządku, tak długo, jak długo masz dobry system społeczny do wspierania tego - przekonywał John Hight.

Kolejną inspiracją wyciągniętą z WoW Classic jest sposób, w jaki kiedyś projektowano umiejętności poszczególnych klas oraz świat gry. Jeśli chodzi o tę pierwszą kwestię, to zdaniem Johnny’ego Casha nie ma niczego złego w tym, że niektóre zdolności są wyłącznie ciekawymi bajerami, które niekoniecznie zostaną wykorzystane w czasie walki z potężnymi bossami na najtrudniejszych rajdach. Tak długo, jak dają graczom frajdę, powinny trafić do gry. Przykładem może być tutaj umiejętność Eyes of the Beast, która pozwala Hunterowi tymczasowo wcielić się w towarzyszące mu zwierzę i rozglądać po okolicy, albo tworzyć zabawne sytuacje z przyjaciółmi.

Jako projektant jestem naprawdę zainspirowany miłością ludzi do świata w Classic. Wiesz, chodzi o to zatrzymywanie się, by poczuć zapach róż i naprawdę cieszenie się tą ogromną liczbą zdolności, które, koniec końców, niekoniecznie są szczególnie przydatne. Ale są fajne i satysfakcjonujące. Kiedy więc zastanawiamy się nad projektami klas i stref dla Shadowlands, zadajemy sobie pytanie: „Co możemy zrobić, aby przywrócić część tego, co naprawdę się nam podoba?" - zauważył Johnny Cash.

Jeśli chodzi o lokacje, to stary WoW przypomniał deweloperom, że swoboda ma swoją cenę - umożliwienie graczom eksplorowania kolejnych map w dowolnej kolejności (tak było w przypadku ostatnich rozszerzeń - Legionu oraz Battle For Azeroth) sprawia, że znika gdzieś poczucie niebezpieczeństwa, które towarzyszy nam, gdy natrafiamy na wroga silniejszego od nas. Johnny Cash ma nadzieję, że jedna z map nowego dodatku - Maw - będzie wywoływała w graczach podobne emocje i rzuci im wyzwanie.

Doskonałym przykładem tego wpływu (WoW Classic - przyp. red.) i tego, jak go wykorzystujemy, jest Maw, a zwłaszcza teren zewnętrzny. To bezlitosne miejsce, gdzie jest mnóstwo potworów o naprawdę paskudnych zdolnościach i kombinacjach mechanik. Nie ma tu żadnej bezpiecznej przystani. Nie ma żadnego hubu. Nie możesz tam przypisać swojego Hearthstone'a. Nie ma punktów lotu (miejsc, w których możemy wydostać się z planszy - albo dostać na nią - z wykorzystaniem wynajętego, latającego wierzchowca - przyp. red.). Jest to miejsce, w którym musisz się zanurzyć i zobaczyć, jak długo zdołasz przetrwać - opisuje Cash.

  1. World of Warcraft - strona oficjalna
  2. Blizzard Entertainment - strona oficjalna
World of Warcraft

World of Warcraft

PC
Data wydania: 23 listopada 2004
World of Warcraft - Encyklopedia Gier
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

14

Drugi sezon The Boys ukaże się w 2020 roku. Zakończono zdjęcia

Następny
Drugi sezon The Boys ukaże się w 2020 roku. Zakończono zdjęcia

Mass Effect - twórcy mają wiele pomysłów na kolejną część

Poprzedni
Mass Effect - twórcy mają wiele pomysłów na kolejną część

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl