Właściciel TikToka, ByteDance, z dużymi zwolnieniami, rewiduje plany związane z grami

Korporacja ByteDance ogłasza zamknięcie swojego działu gier Nuverse, wycofując się z ambitnych planów ekspansji w branży gier.

futurebeat.pl

Krystian Łukasik

Właściciel TikToka, ByteDance, z dużymi zwolnieniami, rewiduje plany związane z grami, źródło grafiki: Onur Binay | Unsplash.
Właściciel TikToka, ByteDance, z dużymi zwolnieniami, rewiduje plany związane z grami Źródło: Onur Binay | Unsplash.

ByteDance, chiński gigant technologiczny i właściciel popularnej aplikacji TikTok, przeprowadza znaczące zmiany w swojej strategii dotyczącej gier, w szczególności działu o nazwie Nuverse. Odwrócenie kierunku od wcześniejszych ambicji ByteDance w sektorze gier wideo jest wyraźnym sygnałem zmiany ich strategii.

Nuverse, założone w 2019 roku, było znaczącym elementem strategii ByteDance na globalnym rynku gier. Mimo wysiłków, jego wyniki były nierówne, a najbardziej znana gra, Marvel Snap, zdobyła kultowe grono fanów, lecz nie stała się komercyjnym hitem. Jej niespełniony cel, w połączeniu z szerszymi wyzwaniami regulacyjnymi i makroekonomicznymi, wpłynął na decyzję ByteDance o restrukturyzacji.

Zmiana strategii i zamknięcie Nuverse

Aktualna restrukturyzacja korporacji obejmuje masowe zwolnienia, szczególnie wśród pracowników Nuverse. Decyzja ta wynika z niespełnienia oczekiwań przez Nuverse w ciągu ostatnich dwóch lat. ByteDance planuje zakończyć działalność tego działu i wycofać się z produkcji gier wideo. Pracownikom zakomunikowano, że mają zaprzestać prac nad nieopublikowanymi grami do grudnia, a firma poszukuje sposobów na wycofanie się z już uruchomionych tytułów.

Właściciel TikToka, ByteDance, z dużymi zwolnieniami, rewiduje plany związane z grami - ilustracja #1
Źródło: Nuverse | Twitter/X

Mimo nieciekawej sytuacji dla Nuverse, casualowa marka gier Ohayoo, obecna na Douyin (chińskim odpowiedniku TikToka) i casualowe gry na TikToku nie będą dotknięte tymi zmianami. Świadczy to o strategicznym zwrocie, a nie całkowitym wyjściu korporacji z branży gier.

Rozpoczynając swoją przygodę z rynkiem gier w 2021 roku, ByteDance uczyniło ten sektor jednym z sześciu kluczowych obszarów działalności. Ekspansja Nuverse, działu zajmującego się grami, objęła około 3 000 pracowników i spore inwestycje, w tym zakup studia Moonton za 4 miliardy dolarów. Był to wyraźny sygnał chęci rywalizacji z gigantami, takimi jak Tencent czy NetEase.

Decyzja ByteDance o zamknięciu Nuverse oznacza całkowite wycofanie się z sektora gier. Firma nie planuje ponownego wejścia na globalny rynek gier, wart około 187 miliardów dolarów. Spodziewane są poszukiwania potencjalnych nabywców dla istniejących tytułów gier, co zamyka epizod korporacji w tej branży.

Podobało się?

1

Krystian Łukasik

Autor: Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl