Lagi i stuttering podczas użytkowania PlayStation Portal mogą być spowodowane ograniczeniami szybkości transmisji
Najnowsze urządzenie Sony, PlayStation Portal, spotkało się z problemem, przez który użytkownicy doświadczającą lagów i stutteringu obrazu podczas streamingu gier. Analizy posiadaczy tego sprzętu, wskazują na niską przepustowość danych, jako główną przyczynę błędów.

PlayStation Portal, najnowsze urządzenie Sony, przeznaczone do streamingu gier z PlayStation 5, napotyka na techniczne wyzwania. Użytkownicy zgłaszają problemy z wydajnością, które mogą mieć związek z ograniczeniami szybkości transmisji danych.
Problemy wydajnościowe i lagi
Gracze korzystający z PlayStation Portal zgłaszają, że doświadczają stutteringu obrazu, przycięć, lagów i problemów z połączeniem. To główne problemy, które negatywnie wpływają na doświadczenie z użytkowania tego sprzętu. Powód opisanych kłopotów nie jest jednoznacznie przypisana samemu kontrolerowi, ale może wynikać z jego ograniczeń technicznych.
Jeden z użytkowników reddita, przeprowadził szczegółową analizę połączenia przy użyciu zewnętrznego oprogramowania, która wykazała, że ograniczony bitrate, oscylujący wokół 7 Mb/s, może być przyczyną problemów z wydajnością. W komentarzach pod postem na reddicie znalazły się osoby, które również przeprowadziły takie testy i przyznały rację, że niska przepustowość danych po stronie PlayStation Portal może być głównym źródłem problemów.
Jak wcześniej informowaliśmy, PlayStation Portal został wyposażony w procesor Snapdragon 662 SoC z 2019 roku, co odpowiada średniej klasy smartfonom i ogranicza urządzenie do streamingu gier. Serwisowanie tego sprzętu może być trudne, ze względu na skomplikowaną budowę i sklejone komponenty.
Najnowsze urządzenie Sony zostało zaprojektowane wyłącznie do streamingu gier z PS5 i posiada 8-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1080p. Jednakże brak wsparcia dla technologii Bluetooth i ograniczenia w zakresie połączeń internetowych mogą wpływać na jego funkcjonalność.
PlayStation Portal jest dostępny w Polsce od połowy listopada za cenę 999 złotych, co stawia go w kategorii premium wśród gadżetów do streamingu gier. Niestety przeglądając oferty sklepów, w poszukiwaniu tego sprzętu, znajdziemy jedynie informacje o tymczasowym braku dostępności. Pokrywa się to z informacjami, jakoby najnowsze urządzenie od Sony zostało globalnie wyprzedane w bardzo krótkim czasie od swojej premiery.
Najnowsza propozycja gadżetowa od Sony, dedykowana posiadaczom konsoli PlayStation 5, napotyka na techniczne ograniczenia, mogące wpłynąć na jakość rozrywki. Problemy z wydajnością, ograniczenia bitrate'u i trudności w serwisowaniu są kluczowymi wyzwaniami, z którymi muszą zmierzyć się użytkownicy.
- Sony
- gaming
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
Komentarze czytelników
Qverty Legend

Przecież wiele osób zostawia konsole w trybie uśpienia a to wystarczy żeby zdalnie przez Portala uruchomić konsole i potem po zakończeniu grania nie wyłączać jej tylko znowu zostawić w trybie uśpienia.
Marky Konsul

No i owszem już pokazano, że można grać w samolocie w materiale IGN, tylko IGN zostało zjechane za ten materiał, bo nagrano go w samolocie, ale jednej z bardzo niewielu linii lotniczych, która korzysta z Internetu dostarczanego przez Starlinka. Według doniesień posiadaczy w większości samolotów nie bardzo da się grać, bo samolotowe WiFi jest za słabe.
Qverty Legend

Tryb tak potrzebny w urządzeniu, którego przecież nie zabierzemy na pokład samolotu, bo nie da się grać bez konsoli w pobliżu... XD.
Da się, nie trzeba być podłączonym do tej samej sieci co PS5. Możesz grac na drugim końcu świata, bylebyś miał dostęp do internetu.
Wronski Senator

Lagi i stuttering podczas użytkowania PlayStation Portal mogą być spowodowane ograniczeniami szybkości transmisji
To teraz prosze mi wytlumaczyc dlaczego lagi mialem grajac w remote play z PS4 na Smartphonie ze snapdragonem 865 chociaz bylem podlaczony bezposrednio do routera (WiFi na telefonie i kabel do konsoli). Ba, nawet z kompa bedac podlaczony bezposrednio do routera mialem lagi na remote play.
Prawda jest taka ze ta technologia byla gowniana i jest gowniana, PS5 tego nie zmieni ani jakis dedykowany badziew, takze dalej sobie tlumaczcie "ograniczeniami" sprzetowymi...