Po wielu latach współpracy twórcy Cities: Skylines 2 rozstają się z Paradox Interactive. Od przyszłego roku rozwój gry przejmie inny deweloper.
Studio Colossal Order, odpowiedzialne za m.in. Cities: Skylines, od ponad dekady związane jest z Paradox Interactive. Teraz jednak współpraca ta dobiegła końca. Obie firmy ogłosiły, że podjęto decyzję o obraniu niezależnych ścieżek rozwoju.
Informacja została przekazana za pośrednictwem oświadczenia udostępnionego na stronie Colossal Order. Co jednak najważniejsze, decyzja oznacza zmianę dewelopera, który zajmie się dalszym rozwojem Cities: Skylines 2. Wybór Paradoxu padł na wewnętrzne Iceflake Studios, którego najnowsza gra – Surviving the Aftermath – wydana została w 2021 roku.
Od ponad piętnastu lat seria Cities i nasza współpraca z Paradox stanowiły istotną część działalności Colossal Order. Kiedy zaczynaliśmy tworzyć Cities in Motion, nie wyobrażaliśmy sobie, że stanie się ona tak cenioną marką, skupiającą miliony graczy z całego świata, tworzących pełną pasji i lojalną społeczność. Chcielibyśmy podziękować wszystkim pracownikom Paradox za zaufanie i współpracę, a także społeczności za niesamowite wsparcie, dzięki któremu Cities stało się tym, czym jest dzisiaj. Jesteśmy przekonani, że seria będzie nadal prosperować pod kierownictwem Paradox. Idąc naprzód, z radością wykorzystamy nasze doświadczenie, kreatywność i pasję w nowych projektach, które są zgodne z naszą długoterminową wizją – Mariina Hallikainen, dyrektor generalny Colossal Order.
Nasza współpraca z Colossal Order to jedna z najdłuższych relacji, jakie mamy w Paradox. Cztery gry, dziesiątki dodatków i społeczność milionów graczy Cities – to niesamowite, jak wiele razem osiągnęliśmy. Mamy ogromny szacunek dla zespołu Colossal Order i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co jeszcze osiągną. Ze swojej strony chcemy dalej pracować dla pełnej pasji społeczności Cities: Skylines i zapewnić jej więcej treści oraz nowych wrażeń – Mattias Lilja, zastępca dyrektora generalnego Paradox Interactive.
Przejęcie sterów nad wiodącą w swoim gatunku marką, jaką jest Cities, to ogromny zaszczyt i wielka odpowiedzialność. Istnieje ogromna, lojalna społeczność fanów tej gry i chcę powiedzieć każdemu jej członkowi, że będziemy z pokorą kontynuować tę tradycję, z szacunkiem, razem z wami wszystkimi. Iceflake ma potencjał i możliwości, aby rozpocząć tę pracę. Mamy dziesięcioletnie doświadczenie w tworzeniu gier polegających na budowaniu i zarządzaniu miastami. Widzimy solidne fundamenty i ogromny potencjał, który tylko czeka na uwolnienie, i nie mogę się doczekać, aby pokazać wam, co zaplanowaliśmy dla kolejnego rozdziału tej niesamowitej gry – Lasse Liljedahl, kierownik studia Iceflake Studios.
Colossal Order poinformowało, że wprowadzi jeszcze kilka dodatkowych aktualizacji przed przekazaniem Cities: Skylines 2 w ręce nowych deweloperów. Wśród nich znajdzie się tzw. „Bike Patch”, który zawiera m.in. rowery. Do końca roku pojawi się także wersja beta obsługi zasobów dla edytora, a od początku 2026 r. pałeczkę przejmie Iceflake Studios.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).