Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2012, 14:43

autor: Olek

Wiedźminy wciąż popularne, Diablo III w rękach ponad 160 tys. Polaków

Grupa CD Projekt RED pochwaliła się wynikami finansowymi osiągniętymi w trzecim kwartale tego roku. Duża w tym zasługa gier z serii Wiedźmin, które wciąż cieszą się dużą popularnością wśród graczy.

Do końca września polscy gracze kupili ponad 160 tys. egzemplarzy gry Diablo III. - Wiedźminy wciąż popularne, wysoka sprzedaż Diablo III w Polsce - wiadomość - 2012-11-13
Do końca września polscy gracze kupili ponad 160 tys. egzemplarzy gry Diablo III.

Prognozy analityków wskazywały, że trzeci kwartał roku będzie dla CD Projekt RED pomyślny. Z ujawnionych dziś informacji wynika, że jest nawet lepiej niż zakładano. Promocje związane ze sprzedażą obu części serii Wiedźmin, a także premiery głośnych tytułów jak Guild Wars 2 czy World of Warcraft: Mists of Pandaria przełożyły się na 5,8 mln zł zysku netto.

Największy udział w zyskach miała działalność związana z produkcją gier. Co prawda, w tym czasie „Redzi” nie wypuścili żadnego nowego tytułu, ale popularność przygód Geralta nadal zapewnia im znaczny przypływ gotówki.

„W lipcu podczas promocji Wiedźmina pierwszego i drugiego w cyfrowej dystrybucji, sprzedaliśmy po 100 tys. kopii każdego z nich w ciągu kilku dni. Gry RPG, do których należą Wiedźminy, mają wyjątkowo długi cykl życia sięgający wielu lat, a my mamy konkretne pomysły na dalszą animację sprzedaży. W połowie roku sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 4 mln sztuk i będzie nadal rosła” – przekonuje Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt RED.

Firma podkreśla, że dobre wyniki udało się osiągnąć we wszystkich dziedzinach działalności. Spółka zależna – CDP.pl (do niedawna CD Projekt), zajmująca się sprzedażą gier wideo, planszowych i karcianych oraz dystrybucją filmów na płytach DVD i Blu-ray, wypracowała ponad 920 tys. zł zysku netto. Jednym z hitów sprzedaży pozostała gra Diablo III, którą do końca września kupiło ponad 160 tys. polskich graczy.

Duże nadzieje grupa CD Projekt RED pokłada w dystrybucji cyfrowej, która w III kwartale roku zapewniła blisko 2 mln zł zysku. Serwis GOG.com umocnił swą pozycję rynkową i poszerzył ofertę o 50 tytułów (w tym 7 premierowych), a także rozpoczął sprzedaż gier przeznaczonych na komputery Mac. Obiecująco rokuje również najnowsze przedsięwzięcie, czyli uruchomiona w ubiegłym miesiącu platforma CDP.pl.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników CDP.pl. Na starcie zaoferowaliśmy naszym klientom 34 starannie wyselekcjonowane gry. Już po miesiącu funkcjonowania platformy podwoiliśmy ich liczbę. Planujemy dalszy dynamiczny rozwój serwisu, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i liczby oferowanych gier” – podkreśla Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl.

  1. Oficjalna strona internetowa grupy CD Projekt RED
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.