Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka World of Warcraft: Mists of Pandaria (PC)

World of Warcraft: Mists of Pandaria PC

WoW: Mists of Pandaria

Czwarty dodatek do gry MMORPG World of Warcraft. Autorzy przygotowali całkiem nowy kontynent do eksploracji oraz dodatkową grywalną rasę przypominającą człekokształtne pandy.

To jest dodatek do gry World of Warcraft.

RPG | fantasy | PvP | PvE | MMORPG | sieciowe

PC Windows
Okładka World of Warcraft: Mists of Pandaria (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

25września2012

25września2012

pudełko PL

World of Warcraft: Mists of Pandaria to czwarte rozszerzenie do szalenie popularnego MMORPG autorstwa studia Blizzard Entertainment. Dodatek koncentruje się na tytułowym kontynencie i zamieszkującej ją rasie, a do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Pandaria to kraina inspirowana azjatyckim fantasy. Zamieszkuje ją rasa panderanów – istot przypominających człekokształtne pandy i lubujących się w nauce sztuk walki. Również gracze mogą zagrać przedstawicielami tego gatunku i co ciekawe, wybór pomiędzy Hordą i Przymierzem dokonuje się dopiero po osiągnięciu poziomu 10. Autorzy wprowadzili też nową klasę w postaci mnicha (monk) i profesja ta nie jest zarezerwowana tylko dla panderanów. Mnich specjalizuje się w walce wręcz i nie posiada automatycznego ataku. Zadawanie ciosów owocuje zbieraniem różnych rodzajów energii, która jest niezbędna do wykonywania bardziej zaawansowanych ruchów. Sama Pandaria podzielona została na pięć stref pełnych nowych zadań do wypełnienia i potworów do zabicia - niemal każda z nich jest większa niż najrozleglejsza kraina z poprzednich rozszerzeń.

Ogromne zmiany zaszły w systemie rozwoju postaci. Drzewko talentów (składające się z sześciu rzędów po trzy talenty) jest w całości dostępne dla danej klasy, niezależnie od wybranej specjalizacji, a co piętnaście poziomów, możemy wybrać jeden z trzech talentów w danym rzędzie. Oznacza to, że na 90 poziomie będziemy mieli ich tylko sześć. Rekompensuje to rozszerzony system umiejętności dostępnych dla konkretnych specjalizacji. Ponadto nie trzeba już szukać trenerów. W Mists of Pandaria nasza postać automatycznie poznaje nowe umiejętności za każdym razem kiedy wzrośnie jej poziom doświadczenia. Na śmiałków czekają oczywiście także nowe raidy i dungeony. Nowością jest także tryb Challenge, który pozwala graczom przechodzić lochy na czas.

Blizzard nie zapomniał też o osobach lubiących się w rywalizacji z innymi graczami. W ramach rozgrywek Player vs Player wprowadzono dodatkową arenę (Tol’vir Proving Grounds). Pojawiły się także nowe battlegroundy, oferujące dwa świeże tryby walki (Payload i Murderball). To zresztą nie koniec zmian. Autorzy wprowadzili bowiem system potyczek kompanów graczy inspirowany serią Pokemon. Ich starcia rozgrywane są w trybie turowym, a po każdej stronie stają trzy zwierzątka, zaś każde z nich dysponuje trzema umiejętnościami. Część z podopiecznych można ponadto wymieniać lub sprzedawać.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.23 / 10 na podstawie 874 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.4 / 10 na podstawie 513 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Gry podobne do World of Warcraft: Mists of Pandaria

Klasyfikacja PEGI World of Warcraft: Mists of Pandaria

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe World of Warcraft: Mists of Pandaria

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 25 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7, łącze internetowe

Mists of Pandaria - recenzja czwartego dodatku do World of WarCraft

Recenzja 16 października 2012, 12:37

Scenariusze, które zdaniem twórców miały zastąpić misje grupowe, to krótkie trzyosobowe strefy, w których wykonujemy kilka zleceń, aby na koniec otrzymać pudełeczko, w którym może trafić się dobrej jakości przedmiot. O ile spełniają one swoją podstawową rolę, są zwykle porzucane, jak tylko gracze zdobędą odpowiednie rzeczy, dzięki którym mogą przejść do stref heroic. Jest w nich jednak pewien potencjał i nie umniejszałbym ich przyszłego znaczenia w grze – szczególnie mając na uwadze informacje, że wiele ważnych fabularnie wydarzeń w patchu 5.1 prawdopodobnie nastąpi właśnie w scenariuszach.