World of Warcraft – liczba subskrybentów wzrosła pierwszy raz od 2012 roku

Jak poinformowała firma Activision Blizzard, gra World of Warcraft posiadała w czwartym kwartale 2013 roku 7,8 mln subskrybentów, czyli liczba ta wzrosła o 200 tys. względem poprzednich danych. Popularne MMO pozostaje liderem wśród gier tego typu opartych na abonamentowym modelu finansowym.

Adam Zechenter

Garrosh Hellscream, syn Groma Hellscreama, były przywódca Hordy. - World of Warcraft – liczba subskrybentów wzrosła pierwszy raz od 2012 roku - wiadomość - 2014-02-07
Garrosh Hellscream, syn Groma Hellscreama, były przywódca Hordy.
World of Warcraft w 2013 roku:
  • Marzec – 8,3 mln abonentów (spadek o około 1,3 mln osób).
  • Czerwiec – 7,7 mln abonentów (spadek o 600 tys. osób).
  • Wrzesień – 7,6 mln abonentów (spadek o 100 tys. osób).
  • Grudzień – 7,8 mln abonentów (wzrost o 200 tys. osób).

Firma Activision Blizzard poinformowała, że gra World of Warcraft pozostaje najpopularniejszym MMORPG opartym na abonamentowym modelu finansowym. Tym, co na pewno ucieszy fanów kultowego tytułu, jest fakt, że liczba subskrybentów po raz pierwszy od września 2012 roku przestał spadać, a nawet wzrosła o 200 tys. w stosunku do trzeciego kwartału 2013 roku, osiągając na koniec roku liczbę 7,8 mln. Jest to niewątpliwie pozytywna informacja, wieńcząca koniec najsłabszego pod tym względem od wielu lat roku, w którym gra potrafiła stracić ponad milion subskrybentów w najgorszym kwartale. Poniżej publikujemy tabelę przedstawiającą popularność World of Warcraft na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.

Tabela pochodzi z forum mmo-champion.com

Warto podkreślić, że stały odpływ subskrybentów (przypomnijmy, że w szczytowym momencie było ich ponad 12 mln) wcale nie oznacza stagnacji gry. Największy spadek odnotowano w Azji, ale zrekompensowali go mieszkańcy krajów zachodnich, a to na nich Blizzard zarabia najwięcej. World of Warcraft pozostaje ogromnie popularnym MMO, a jego twórcy zapowiedzieli na ten rok kolejne, piąte już rozszerzenie zatytułowane Warlords of Draenor. O sile gry świadczy również fakt, że wydawcy nie tylko nie planują zmiany modelu finansowego na free-to-play (jak stało się to w przypadku kilku innych gier typu MMO), ale wręcz deklarują, że nowe rozszerzenia będą powstawały teraz co roku, aby w ten sposób przedłużyć żywotność popularnego WoW-a.

  1. World of Warcraft: Warlords of Draenor – szczegóły na temat nowego dodatku do popularnego MMO

Na koniec przypomnijmy o ciekawej infografice, którą niedawno opublikował Blizzard. Dowiedzieliśmy się z niej m.in., że od dnia premiery w World of Warcraft stworzono ponad 100 mln unikalnych kont, Przymierze jest bardziej popularne od Hordy (52% do 47%), a w grze powstało 9 mln gildii. Więcej ciekawostek i szczegółów przedstawiliśmy we wcześniejszym newsie.

  1. Mists of Pandaria – recenzja czwartego dodatku do World of Warcraft
  2. Oficjalna strona gry World of Warcraft

MMO World of Warcraft zadebiutowało 23 listopada 2004 roku, więc już za nieco ponad 9 miesięcy gra obchodzić będzie swojej 10-lecie. Można się spodziewać, że na tę rocznicę wydawcy przygotują coś specjalnego dla fanów. Do tego czasu powinien się także ukazać piąty dodatek zatytułowany Warlords of Draenor, który m.in. doda nową krainę Draenor i podniesie maksymalny poziom postaci do 100 levelu.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adam Zechenter

Autor: Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-02-18
11:26

zanonimizowany913351 Junior

😈

Dokładnie, mi ta grafika z Wildstara akurat odpowiada, to w końcu mmo science-fiction z elementami komedii. Raczej od tego typu produkcji realizmu się nie wymaga

Komentarz: zanonimizowany913351
2014-02-18
12:25

zanonimizowany970436 Chorąży

Powodem jest nowy Patch
ludzie kupują suba na miesiąc by zrobić nowy patch
i tak dalej

Komentarz: zanonimizowany970436
2014-02-18
12:27

zanonimizowany970436 Chorąży

Dodam że Wow Ma i abonament i dodatki za kasę jak f2p więc WOW jeszcze długo będzie na abonament
Dodam również że Wow był kiedyś potęgą w Esporcie jak Lol teraz to może 1 turniej rocznie

Komentarz: zanonimizowany970436
2014-03-30
20:29

zanonimizowany936141 Generał

😊

[12] Ciekawe od kiedy WoW był grą esportową....

[3] Zostaw pandy w spokoju i nie żartuj z nich, kosmiczne kozy (draenei) też jakieś super nie były :>.

Widać ludziom się przejadły te niewypały innych developerów i ludzie wracają bo nie ma lepszego i klimatyczniejszego MMO.

Komentarz: zanonimizowany936141
2014-03-31
00:32

Haszon Senator

Ciekawe od kiedy WoW był grą esportową....

W zasadzie od samego poczatku i nadal jest popularne na scenie eSportu. W pierwszej polowie marca odbylo sie organizowane przez Blizzarda Armageddon Series 2014 z pokaznymi nagrodami.

Komentarz: Haszon

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl