Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2014, 10:55

World of Warcraft – liczba subskrybentów wzrosła pierwszy raz od 2012 roku

Jak poinformowała firma Activision Blizzard, gra World of Warcraft posiadała w czwartym kwartale 2013 roku 7,8 mln subskrybentów, czyli liczba ta wzrosła o 200 tys. względem poprzednich danych. Popularne MMO pozostaje liderem wśród gier tego typu opartych na abonamentowym modelu finansowym.

Garrosh Hellscream, syn Groma Hellscreama, były przywódca Hordy. - World of Warcraft – liczba subskrybentów wzrosła pierwszy raz od 2012 roku - wiadomość - 2014-02-07
Garrosh Hellscream, syn Groma Hellscreama, były przywódca Hordy.
World of Warcraft w 2013 roku:
  • Marzec – 8,3 mln abonentów (spadek o około 1,3 mln osób).
  • Czerwiec – 7,7 mln abonentów (spadek o 600 tys. osób).
  • Wrzesień – 7,6 mln abonentów (spadek o 100 tys. osób).
  • Grudzień – 7,8 mln abonentów (wzrost o 200 tys. osób).

Firma Activision Blizzard poinformowała, że gra World of Warcraft pozostaje najpopularniejszym MMORPG opartym na abonamentowym modelu finansowym. Tym, co na pewno ucieszy fanów kultowego tytułu, jest fakt, że liczba subskrybentów po raz pierwszy od września 2012 roku przestał spadać, a nawet wzrosła o 200 tys. w stosunku do trzeciego kwartału 2013 roku, osiągając na koniec roku liczbę 7,8 mln. Jest to niewątpliwie pozytywna informacja, wieńcząca koniec najsłabszego pod tym względem od wielu lat roku, w którym gra potrafiła stracić ponad milion subskrybentów w najgorszym kwartale. Poniżej publikujemy tabelę przedstawiającą popularność World of Warcraft na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.

Tabela pochodzi z forum mmo-champion.com - World of Warcraft – liczba subskrybentów wzrosła pierwszy raz od 2012 roku - wiadomość - 2014-02-07
Tabela pochodzi z forum mmo-champion.com

Warto podkreślić, że stały odpływ subskrybentów (przypomnijmy, że w szczytowym momencie było ich ponad 12 mln) wcale nie oznacza stagnacji gry. Największy spadek odnotowano w Azji, ale zrekompensowali go mieszkańcy krajów zachodnich, a to na nich Blizzard zarabia najwięcej. World of Warcraft pozostaje ogromnie popularnym MMO, a jego twórcy zapowiedzieli na ten rok kolejne, piąte już rozszerzenie zatytułowane Warlords of Draenor. O sile gry świadczy również fakt, że wydawcy nie tylko nie planują zmiany modelu finansowego na free-to-play (jak stało się to w przypadku kilku innych gier typu MMO), ale wręcz deklarują, że nowe rozszerzenia będą powstawały teraz co roku, aby w ten sposób przedłużyć żywotność popularnego WoW-a.

  1. World of Warcraft: Warlords of Draenor – szczegóły na temat nowego dodatku do popularnego MMO

Na koniec przypomnijmy o ciekawej infografice, którą niedawno opublikował Blizzard. Dowiedzieliśmy się z niej m.in., że od dnia premiery w World of Warcraft stworzono ponad 100 mln unikalnych kont, Przymierze jest bardziej popularne od Hordy (52% do 47%), a w grze powstało 9 mln gildii. Więcej ciekawostek i szczegółów przedstawiliśmy we wcześniejszym newsie.

  1. Mists of Pandaria – recenzja czwartego dodatku do World of Warcraft
  2. Oficjalna strona gry World of Warcraft

MMO World of Warcraft zadebiutowało 23 listopada 2004 roku, więc już za nieco ponad 9 miesięcy gra obchodzić będzie swojej 10-lecie. Można się spodziewać, że na tę rocznicę wydawcy przygotują coś specjalnego dla fanów. Do tego czasu powinien się także ukazać piąty dodatek zatytułowany Warlords of Draenor, który m.in. doda nową krainę Draenor i podniesie maksymalny poziom postaci do 100 levelu.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.