Wiedźmin 3: Dziki Gon być może lepiej poradzi sobie na PlayStation 4
Marcin Iwiński, współzałożyciel grupy CD Projekt, w rozmowie z przedstawicielem serwisu Eurogamer, wyjawił, że Wiedźmin 3: Dziki Gon być może będzie lepiej działać na konsoli firmy Sony, ale tak naprawdę nie spodziewa się większych różnic w oprawie graficznej generowanej przez Xboksa One i PlayStation 4. Dodatkowo stwierdził, że wojna na rozdzielczości ma znaczenie w marketingu, ale dla graczy nie jest aż tak ważna.
Kamil Zwijacz
W ostatnim czasie co chwilę docierają do nas informacje dotyczące rozdzielczości obsługiwanych w poszczególnych grach przez konsole PlayStation 4 i Xbox One. Dziś np. dowiedzieliśmy się, że wyczekiwana produkcja firmy Ubisoft, Watch Dogs, działać będzie w 900p na urządzeniu koncernu Sony i 792p na sprzęcie Microsoftu. Takich przypadków było oczywiście więcej, a to z pewnością nie koniec. Głos w sprawie zabrał także Marcin Iwiński, współzałożyciel grupy CD Projekt, który stwierdził, że Wiedźmin 3: Dziki Gon być może lepiej poradzi sobie na PS4. Zauważył jednak, że wojna na rozdzielczości to: „PR-owa zagrywka, bardzo ważna i oczywiście wykorzystywana przez Sony. Dla graczy ma to mniejsze znaczenie”.
- Według twórców konsolowe edycje mają wyglądać niemal identycznie, przy czym wersja na PlayStation 4 może będzie działać nieco lepiej
- Deweloper stara się wykorzystać wszystkie możliwości obu urządzeń, w tym także ich unikalne funkcje jak Kinect i panel dotykowy w padzie DualShock 4
- Największy potencjał graficzny będzie miała wersja na komputery osobiste
„Ciągle pracujemy nad wyciśnięciem ostatnich soków z konsol i Microsoft nas w tym wspiera. Rozmawialiśmy w studiu na temat 720p oraz 1080p i zapytałem naszych specjalistów od technologii jak to działa, a oni przysłali mi skomplikowane wykresy dotyczące rozmiaru ekranu i odległości w jakiej trzeba siedzieć, by zauważyć różnicę (…) Staramy się wycisnąć wszystko, co się da z każdej platformy, bo to ważny element Wiedźmina. Czy będą jakieś różnice? Raczej nie. Jest jeszcze za wcześnie, by o tym rozmawiać. Jeżeli będą, to będą niewielkie” – stwierdził Iwiński.
Krótko pisząc, konsolowe edycje gry Wiedźmin 3: Dziki Gon mają być do siebie bardzo zbliżone, przy czym zaznaczono, że jedna wersja nie ograniczy drugiej – zarówno z Xboksa One, jak i z PlayStation 4 studio CD Projekt RED stara się uzyskać, co tylko może. Dodatkowo deweloper rozważa wykorzystanie unikatowych funkcji obu urządzeń (Kinect, panel dotykowy DualShocka 4, itd.), o ile oczywiście będą miały one jakieś sensowne zastosowanie w produkcji.
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się w lutym 2015 roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach osobistych. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące tej produkcji znajdziecie w naszym kompendium wiedzy.
- Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - rozmawiamy z Marcinem Iwińskim

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- Marcin Iwiński
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Rvn10 Generał
Po co ta gra wychodzi na konsole, przecież powinna być przeznaczona tylko na PC.
paul oren's Generał
tak piszą o tych nowych konsolach jakby już ich kres był że wycisna ostatnie soki,a o rozdzielczości że ma znaczenie marketingowe chyba raczej odwrotnie bo dla graczy raczej bardziej.
realsolo Generał
PS4 ma 50% szybszy GPU. I mozna byloby uzyskac znacznie ladniejsza gre (np. lepsze oswietlenie) to teraz bedzie rownanie w dol zawsze (ew. tylko podbita rodzialka/fps), aby nie bylo placzu na linii producent gry vs producent konsoli. omg
@Irek22 - 50% wiecej jednostek shaderow to "nie duzo" przy tej samej architekturze? to jest mega duzo
Mortalking Senator

Czyli zwyczajne szczegóły szczególiki. W Polsce problemu z edycją nie będzie bo 90 % graczy wybierze PC, reszta PS4 a co z XONE to nie wiadomo jak to w naszym kraju z nią będzie :)
zanonimizowany981974 Legionista
wladsenty - pewnie masz rację ale nieszczęśliwie to napisali...
'może lepiej poradzi sobie na PS4' - tak jakby na innych źle a tu jak dobrze pójdzie to dobrze, ale nie zawracam głowy, to drobiazg z grą słów a jak będzie zobaczymy.