Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2014, 12:41

autor: Kamil Zwijacz

Wiedźmin 3: Dziki Gon być może lepiej poradzi sobie na PlayStation 4

Marcin Iwiński, współzałożyciel grupy CD Projekt, w rozmowie z przedstawicielem serwisu Eurogamer, wyjawił, że Wiedźmin 3: Dziki Gon być może będzie lepiej działać na konsoli firmy Sony, ale tak naprawdę nie spodziewa się większych różnic w oprawie graficznej generowanej przez Xboksa One i PlayStation 4. Dodatkowo stwierdził, że wojna na rozdzielczości ma znaczenie w marketingu, ale dla graczy nie jest aż tak ważna.

W ostatnim czasie co chwilę docierają do nas informacje dotyczące rozdzielczości obsługiwanych w poszczególnych grach przez konsole PlayStation 4 i Xbox One. Dziś np. dowiedzieliśmy się, że wyczekiwana produkcja firmy Ubisoft, Watch Dogs, działać będzie w 900p na urządzeniu koncernu Sony i 792p na sprzęcie Microsoftu. Takich przypadków było oczywiście więcej, a to z pewnością nie koniec. Głos w sprawie zabrał także Marcin Iwiński, współzałożyciel grupy CD Projekt, który stwierdził, że Wiedźmin 3: Dziki Gon być może lepiej poradzi sobie na PS4. Zauważył jednak, że wojna na rozdzielczości to: „PR-owa zagrywka, bardzo ważna i oczywiście wykorzystywana przez Sony. Dla graczy ma to mniejsze znaczenie”.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - wersje konsolowe będą niemal identyczne.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – różnice w poszczególnych wersjach:
  • Według twórców konsolowe edycje mają wyglądać niemal identycznie, przy czym wersja na PlayStation 4 może będzie działać nieco lepiej
  • Deweloper stara się wykorzystać wszystkie możliwości obu urządzeń, w tym także ich unikalne funkcje jak Kinect i panel dotykowy w padzie DualShock 4
  • Największy potencjał graficzny będzie miała wersja na komputery osobiste

„Ciągle pracujemy nad wyciśnięciem ostatnich soków z konsol i Microsoft nas w tym wspiera. Rozmawialiśmy w studiu na temat 720p oraz 1080p i zapytałem naszych specjalistów od technologii jak to działa, a oni przysłali mi skomplikowane wykresy dotyczące rozmiaru ekranu i odległości w jakiej trzeba siedzieć, by zauważyć różnicę (…) Staramy się wycisnąć wszystko, co się da z każdej platformy, bo to ważny element Wiedźmina. Czy będą jakieś różnice? Raczej nie. Jest jeszcze za wcześnie, by o tym rozmawiać. Jeżeli będą, to będą niewielkie” – stwierdził Iwiński.

Krótko pisząc, konsolowe edycje gry Wiedźmin 3: Dziki Gon mają być do siebie bardzo zbliżone, przy czym zaznaczono, że jedna wersja nie ograniczy drugiej – zarówno z Xboksa One, jak i z PlayStation 4 studio CD Projekt RED stara się uzyskać, co tylko może. Dodatkowo deweloper rozważa wykorzystanie unikatowych funkcji obu urządzeń (Kinect, panel dotykowy DualShocka 4, itd.), o ile oczywiście będą miały one jakieś sensowne zastosowanie w produkcji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się w lutym 2015 roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach osobistych. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące tej produkcji znajdziecie w naszym kompendium wiedzy.