Wiedźmin 3: Dziki Gon - 30 klatek na rekomendowanych wymaganiach
Do premiery Wiedźmina 3 pozostało niewiele czasu, nic więc dziwnego, że w Sieci pojawiają się coraz to nowsze informacje i doniesienia. W rozmowie z gry-online.pl, Adam Badowski – szef CD Projekt RED, zdradził m.in. jakie graficzne różnice zaobserwujemy na poszczególnych platformach.
Luc
Pomimo dwukrotnego przesuwanie terminu premiery, Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż jest jednym z najgorętszych tytułów 2015 roku. Choć jeszcze kilka miesięcy temu niektórzy wyrażali swój sceptycyzm w obliczu opóźnień oraz krążących na forach plotkach o domniemanym pogorszeniu grafiki, najnowsze informacje oraz materiały momentalnie przywracają wiarę w wielkość tej nadchodzącej produkcji. Ujawnione niedawno oficjalne wymagania sprzętowe wywołały wprawdzie małą burzę w społeczności graczy, podczas rozmowy z Adamem Badowskim, usłyszeliśmy jednak, że przełoży się to w 100% na jakość obserwowaną na ekranie.
Poniżej znajdziecie, w telegraficznym skrócie, najistotniejsze fakty dotyczące technicznej strony trzeciego Wiedźmina, które pojawiły się w naszym wywiadzie.
- Obecnie przy Wiedźminie 3 pracuje 230 osób,
- Prolog oraz samouczek skierowany do masowego gracza będzie można wyłączyć,
- Spełnienie rekomendowanych wymagań pozwoli na wyświetlanie obrazu w 30 klatkach na sekundę,
- Wymagania wersji na PC nie są zawyżone, choć programiści wciąż pracują nad jeszcze lepszą optymalizacją,
- W wersji na PC można będzie zaimportować save’y z poprzedniej odsłony lub zadecydować o przeszłości bohatera w dialogach na początku rozgrywki. Na konsolach dostępna będzie tylko ta druga opcja,
- Wersje na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One korzystają z tego samego buildu, zestawu tekstur oraz modeli. Gra na wszystkich platformach będzie wyglądała niemal identycznie, wersja na konsolę Microsoftu będzie jednak wyświetlana w rozdzielczości 900p, skalowanym do 1080p.
Adam Badowskim podczas rozmowy wyjaśnia także dokładnie jak m.in. wygląda praca zespołu podczas ostatniej fazy produkcji, wymienia kosmetyczne zmiany odróżniające Wiedźmina 3 na poszczególnych platformach, a także tłumaczy z czego wynikała słabsza jakość jednego z ostatnich trailerów.
Opublikowano także nowe screenshoty, które znajdziecie w zaktualizowanej galerii, zaś nasze wrażenia z przeprowadzanych niedawno zamkniętych testów przeczytacie w osobnym artykule.
- Oficjalna strona gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Oficjalna strona CD Projekt RED
- Kompendium wiedzy o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- rozdzielczość
- Wiedźmin (marka)
- materiały GRYOnline.pl
- PC
- PS4
- XONE
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
tihomax Pretorianin

Zapewne to na chama przeniesione z konsol więc wygląda prawie identycznie ale niedokończona optymalizacja skutkuje takimi wymaganiami. O ile tego nie poprawią to po wyjściu wszystkich tych bezpłatnych DLC gracze z PC ściągną sobie z torrentów. A fakt że gra jest dodawana jako gratis do karty wartej około 1500 zł to ewidentny skok na kasę. I wcale się nie zdziwię jak mają łatkę który lepiej optymalizuje ale czekają aż sprzeda się więcej tych GTX-ów. 30 klatek na rekomendowanych to po prostu żenada.
zanonimizowany537708 Pretorianin
@up
Żałosne prowo. 0.5/10
Regendorf Legionista
@Benitonater
Ale weź pod uwagę przyjemniaczku że 90% potencjalnych graczy Wiedźmina 3 zdobędzie z torrentów :)
Konsolowcy nie mogą piracić i gry na next geny są droższe. Zobaczysz jeszcze parę lat i rzucą developerzy w chuy wasze pc'ty, bo im się to nie będzie opłacało, i będą nam z wyciągniętym językiem gierki optymalizować. Nie będą patrzeć na to ile złociszy wydałeś na grzałkę zwaną kartą graficzną.
dami hawx Pretorianin
za 1700 jest oc gtx 780 a 770 kosztuje lekko ponad 1000pln
Cziczaki Legend

Oj tam, oj tam... Widziały gały na kogo głosowały, więc nie narzekajcie na naszą drugą Ukrainę. ;)